2023-02-10, 10:43
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av expat2021
Bortförklaringar, hur tänker du nu?

Hur kan du ha så svårt att förstå att om man har alternativ så flyttar man dit där man blir bra behandlad. Du verkar vara störd som inte förstår att människor agerar på detta sätt, går bort från människor som behandlar dig dåligt.

Finns visserligen störda personer som stannar hos en partner som är våldsam men friska och starka personer går därifrån.

Så nu bor du i ett land där det inte förekommer relationsvåld? Där du blir "bra" behandlad. Vad innebär det? Att du inte blir rånad? Inte blir slagen/trakasserad av din partner? Blev du slagen av din partner här i Sverige? Och efter det beslöt du dig för att flytta utomlands?
Senast redigerad av Jenny9 2023-02-10 kl. 10:53.
Citera
2023-02-10, 10:52
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stor-Men-Snabb
Självklart har du rätt och det kallas också för 'agens'. Men om en kvinna / feminist erkänner sin agens så äter det på den universalt heliga offerbilden. Agens medför också att ta konsekvenser och ansvar av sitt handlande. Ingetdera gillar kvinnor generellt.

Offer > Agens.

Hur skulle du säga att kvinnors/feministers offerbild skiljer sig från vita mäns/antifeministers offerbild?

Kvinnor tar huvudansvaret för barnen. Även kvinnor i Indonesien där du bor. Är inte det att ta ansvar för sitt handlande? Inom vilka andra områden tycker du att kvinnor ska ta (huvud)ansvar?
Citera
2023-02-10, 12:15
Medlem
Flickfotografs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cha-Cha-Boys
Hur dåliga SVENSKA kvinnor är. Trots att många här troligtvis är födda av svenska kvinnor.. Jag tror absolut inte att det ute i verkliga livet är såhär, för normala hedervärda män har inte det tankesättet.
Du verkar inte särskilt klipsk du.
Har du hört talas om kontext?
Eller vem som säger vad, för att sätta en kontext?

Och vem i helvete är du att bedöma vilka män som är värda att hedra?
Är det normalt att du talar om för folk vilka som är hedervärda?
Vad hände NU med alla människors lika värde?
Eller gäller det bara alla "offer" under paraplybegreppet "kritiska teorier"

Och vad vet du egentligen om en mans tankesätt?
Någon enda mans tankesätt?

Vad han säger till dig är högst sannolikt inte vad han tänker om det innerst inne, om han nu inte är så cuckad och kuvad att han inte vågar annat än säga det han programmerats att göra.

Där har du en man du aldrig kommer ha någon som helst glädje av nånsin, för han är bara ett skal. En vandrande dildo och bankomat.
Du hedrar denne "kejsares nya kläder" och jag verkar vara den ende som vågar tala om för dig att han är naken.
Citera
2023-02-10, 12:22
Medlem
Flickfotografs avatar
Citat:
Berättade du precis din egen livshistoria?
Så om jag som svensk kvinna är besviken på min svenska far, då ska jag vägra svenska män? Eller va?

Men tack för förklaring, då har du både blottat varför du hatar svenska kvinnor OCH att du är lite extrem i ditt tänkande samt fördomsfull och med en oförmåga att tänka att alla inte är lika bara för din mor eventuellt var på det sätt du beskriver.

(Erkänner att denna mot-kommentaren var lite väl under bältet om någon skulle få för sig att påpeka det)
Det skulle aldrig falla mig in att berätta mitt livs historia för dig.
Och jag sätter inte laddade och osäkrade AK5-or i händerna på tioåringar som ska ner till lekplatsen och leka krig.
Ditt exempel är en klar antydan till att du inte förstått mitt inlägg överhuvudtaget, eller så gör du som kvinna misstaget att fultolka, alternativt av medveten illvilja försöka tolka in något annat än det jag säger, för du svarar egentligen inte på mitt inlägg överhuvudtaget.

Skulle jag vara förvånad om du vore besviken på din far?
Nej, feminister har väldigt ofta "pappa-issues", för de hörde först pappan, och sen hörde hon mammans tolkning av vad pappan egentligen menade och "what could possibly go wrong" då?

Och en sak till:
Jag älskar kvinnor. Svenska kvinnor också, men jag har de kvinnor jag har mig närmast mest kär.
Det jag har något emot är feminismen, som är en cancer på samhällskroppen som förstör relationerna mellan annars fullt fungerande och kompatibla människor och som nu lett till att Sverige är världens ensammaste land.

Känner du dig som en vinnare på det här spelet?
Senast redigerad av Flickfotograf 2023-02-10 kl. 12:26.
Citera
2023-02-10, 12:28
Medlem
Flickfotografs avatar
Citat:
Vad duktig du är! Vilket land är din kvinna ifrån, om du nu lyckats med stycket att ha någon?
Du ska nog inte fiska för mycket i folks privatliv, men vi är uppe i 37 år tillsammans nu.
Säg till när du är där.
Citera
2023-02-10, 12:45
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Flickfotograf
Du ska nog inte fiska för mycket i folks privatliv, men vi är uppe i 37 år tillsammans nu.
Säg till när du är där.

Fiska i folks privatliv? Oj tog du det så personligt? Ang år..nej jag har hunnit till ca hälften om du nu vill bli ännu mer personlig. Och jag frågade ju inte om år utan vilket land eftersom du verkade hata svenska kvinnor. Du själv blev extra personlig med att gå in på exakta år ihop.
Senast redigerad av Cha-Cha-Boys 2023-02-10 kl. 13:00.
Citera
2023-02-10, 12:47
Avslutad
Citat:
Du verkar inte särskilt klipsk du.
Har du hört talas om kontext?
Eller vem som säger vad, för att sätta en kontext?

Och vem i helvete är du att bedöma vilka män som är värda att hedra?
Är det normalt att du talar om för folk vilka som är hedervärda?
Vad hände NU med alla människors lika värde?
Eller gäller det bara alla "offer" under paraplybegreppet "kritiska teorier"

Och vad vet du egentligen om en mans tankesätt?
Någon enda mans tankesätt?

Vad han säger till dig är högst sannolikt inte vad han tänker om det innerst inne, om han nu inte är så cuckad och kuvad att han inte vågar annat än säga det han programmerats att göra.

Där har du en man du aldrig kommer ha någon som helst glädje av nånsin, för han är bara ett skal. En vandrande dildo och bankomat.
Du hedrar denne "kejsares nya kläder" och jag verkar vara den ende som vågar tala om för dig att han är naken.

Fyfan vad arg du blev. Klappar mig själv på axeln

Vill bara lägga till att jag varken är feminist eller besviken på min far, jag skrev om/ifall jag hade varit det. Men jag antar att du var för arg för att läsa rätt , inte lätt att vara så klipsk som du.
Senast redigerad av Cha-Cha-Boys 2023-02-10 kl. 12:54.
Citera
2023-02-10, 13:06
Medlem
Flickfotografs avatar
Citat:
Fiska i folks privatliv? Oj tog du det så personligt? Ang år..nej jag har hunnit till ca hälften om du nu vill bli ännu mer personlig. Och jag frågade ju inte om år utan vilket land eftersom du verkade hata svenska kvinnor. Du själv blev extra personlig med att gå in på exakta år ihop.
Hur många gånger måste man säga samma sak till dig?
Och en sak till:
Jag älskar kvinnor. Svenska kvinnor också, men jag har de kvinnor jag har mig närmast mest kär.
Det jag har något emot är feminismen, som är en cancer på samhällskroppen som förstör relationerna mellan annars fullt fungerande och kompatibla människor och som nu lett till att Sverige är världens ensammaste land.
Citera
2023-02-10, 13:07
Medlem
Flickfotografs avatar
Citat:
Fyfan vad arg du blev. Klappar mig själv på axeln

Vill bara lägga till att jag varken är feminist eller besviken på min far, jag skrev om/ifall jag hade varit det. Men jag antar att du var för arg för att läsa rätt , inte lätt att vara så klipsk som du.
Jag är inte arg.
Jag försöker vara tydlig eftersom du envisas med att försöka bygga saker i halm hela tiden.
Du är alltså inte feminist?
Som i "inte feminist, men..."?
Citera
2023-02-10, 13:10
Avslutad
Citat:
Hur många gånger måste man säga samma sak till dig?
Och en sak till:

Du hade inte skrivit det innan jag skrev till dig och med tanke på vilken tråd du skrev i så, WHO can blame me?
Senast redigerad av Cha-Cha-Boys 2023-02-10 kl. 13:15.
Citera
2023-02-10, 13:11
Medlem
Duvlorts avatar
Är svenska kvinnor värda att försvara i krig? De består väl av våra mammor samt eventuella systrar, eller?
Citera
2023-02-10, 13:13
Avslutad
Citat:
Jag är inte arg.
Jag försöker vara tydlig eftersom du envisas med att försöka bygga saker i halm hela tiden.
Du är alltså inte feminist?
Som i "inte feminist, men..."?

Är det chockerande för dig att en svensk kvinna bara kan vara det utan att vara feminist? Självklart står jag upp för mina systrar och vill ha jämlikhet , allt det där är givet. Men så som feminsim tolkas idag - no im not.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in