Citat:
Enligt tidsschemat för rättegången står inte Ulf med. Jävligt märkligt. Teamledarna verkar ha blivit pressade och enligt förundersökningen förstod jag det som att de ofta och gärna ifrågasatte tillvägagångssätten och Maria hade luddiga förklaringar, som att efterloggarna var "åtgärdsarbete" etc. Att kunderna inte hade scan-kod i bostäderna förklarade hon med att kunderna inte ville ha det. Vid noggrannare lyssnande verkade många av kunderna inte veta att möjligheten fanns. Istället var det ett efterloggat besök, alternativt efterloggat "åtgärdsarbete" i form av det tidskrävande i att ringa på några extra gånger, ringa kunden eller ringa anhöriga. Jag har aldrig varit med om att det sk. "åtgärdsarbetet" skulle ha tagit mer än 10 min, men man hade pärmar med koderna i tjänstebilarna och där kunde fantasin flöda, vad det verkar. Men Maria hade koll på timmarna och dök upp i sms med handskrivna lappar med kunders initialer och tydliga direktiv. Maria verkar även antingen ha byggt en portal för snabba resor mellan hemmen, eller så loggades restiden som utförd tid.
Den här rättegången är mycket större än vad folk tror och vet.
Det är ju ändå strax över 1000 sidor FUP.