2022-10-26, 06:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av spoiler
Misstänks ha lurat Västerås stad på 2,3 miljoner kronor

"Ägaren till Västeråsföretaget Aros Stödgrupp AB, som arbetar med boendestöd till personer med till exempel missbruk och funktionsnedsättning, har åtalats för grovt bedrägeri."

https://sverigesradio.se/artikel/agaren-av-omsorgsforetag-i-vasteras-atalas-for-grovt-bedrageri

Undrar om det blir fängelse.

Jag tror att det rör sig om mer än 2,3 miljoner, men det ska bevisas också och då är det nog fullt rimligt att det landar på den ovan nämnda summan.

Hur många medhjälpare som kommer dömas är också intressant.
Citera
2022-11-05, 14:45
Avslutad
Underbart foto på Thunberg, där hon bröstar upp sig med sina tatueringar och obefintliga muskler.
Texten "Missbruk" på tröjan är ju riktigt komisk i sitt sammanhang när det handlar om att ha missbrukat skattemedel för sitt eget nöje.

http://arosstodgrupp.se/wp-content/uploads/2015/03/PhotoRoom_20220130_181538-kopia.jpg
Citera
2022-12-22, 08:43
Medlem
Vill dela med mig av en del av FUP som är så jävla komisk. Förundersökningen är en offentlig handling, men jag tycker att det är onödigt att inkludera efternamn och telefonnummer till de personer som inte varit föremål för misstanke om brott, så det ni ser i nedanstående spoiler har enstaka redigeringar (borttagning av efternamn och telefonnummer) av respekt för de inblandade:
Citera
2022-12-22, 20:52
Medlem
Har du hela fup?
Citera
2022-12-24, 19:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yoda74
Har du hela fup?
Ja, men jag vet inte var jag kan ladda upp den diskret. Den har mycket lustigt innehåll, där man fotograferat handskrivna lappar med tider som man vill att folk ska logga och mycket annat. Det är värt att be om den, så hör av dig till tingsrätten! Man kan få den krypterad i mail. Jag har verkligen försökt hitta något ställe där jag kan slänga upp den, men det är en stor förundersökning. Vissa mordfall har ju ca 2000 sidor - denna har åtminstone över 1000 sidor.

Jag trodde, i min naiva värld, att hon justerat liiiiiiite med tiderna, men det är riktigt mycket tid som felloggats. Vill minnas att vissa grejer låg på 110%. Hoppsan liksom lol!
Citera
2022-12-25, 09:48
Medlem
Har du möjlighet att skriva ut målnummer?
Citera
2022-12-26, 06:02
Medlem
Citat:
Ja! Förlåt! Jag tänkte inte ens på det. Självklart!
B2172-22
Citera
2022-12-26, 06:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vatos-Locos
Tror inte att du har koll på vad en 5 år gammal X6 kostar som dessutom är köpt på kredit.
Vi pratar strax över 300 000 SEK vilket inte är speciellt mycket.
Billigaste på Blocket kostar 475 000 kronor. Googlar man så verkar minimumpriset ligga kring 400 papp.
Citera
2022-12-26, 20:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ENTRUMPENTRUMP
Billigaste på Blocket kostar 475 000 kronor. Googlar man så verkar minimumpriset ligga kring 400 papp.
Nu är mitt svar på pris ganska gammalt, visserligen så har begagnatmarknaden på bilar gått upp.
Kollar man på exempelvis bytbil.se så ligger priserna på den nivån vad jag skrev.

Förstår dock inte vad ditt inlägg tillför aktuell tråd........
Citera
2022-12-27, 07:49
Medlem
skillemandinkis avatar
Citat:
Vill du ladda upp den här?
Citera
2022-12-31, 09:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skillemandinki
Vill du ladda upp den här?
Jag hoppas verkligen att någon av er vill och kan ladda upp den, för jag hade gladeligen gjort det, men jag reder inte ut det. Finns som sagt att få krypterad till sin mail och frågar ni mig är det bra läsning. Det är kul hur Uffe och Maria i samförstånd tycks planera och genomföra fusket.

Nu har alla vittnen börjat få datum för rättegången och som det ser ut just nu drar det igång i början av februari och kommer pågå i ungefär en vecka, så vi kan nog räkna med att det här kommer bli en stor grej.

Rätt sjukt att det bara tycks täcka fusket för det sista året och inte de tidigare åren. Det här måste väl bli fängelse? Tror ni att Uffe kommer undan? Han verkade inte få stort fokus i förundersökningen, men enligt alla loggar verkar han vara medveten om vad som pågår.
Citera
2023-01-02, 22:01
Medlem
Vet tyvärr inte hur man laddar upp.
Håller med om att det är helt galet hur dom agerat o planerat. Intressant läsning.
Hårda straff lär det väl ändå bli. Uffe borde inte klara sig.
Hur blir det med teamledarna?
FK gällande Vab och samtidigt registrerats flr arbete..?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in