2023-02-09, 20:56
Medlem
sealstrypers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IrisG
Om vi håller oss till elbilar så är Tesla en veteran i branschen. Sen kan man ju alltid välja en model som tillverkas i Tyskland om man orkar forska lite innan köp. Hursomhelst så är det en fantastiskt bil.
Många på detta forum håller inte med dig om detta , jag är en av dem .

Jag tycker inte det är fantastiskt med en dyr bil som tappar delar , fattar eld spontant eller för den delen läcker in vatten då det regnar .

Detta oavsett om det står Tesla , Mercedes eller BMW på grillen .....
Citera
2023-02-09, 21:02
Medlem
BAB7s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 45Lokar
Exakt vad är det som är så fantastiskt med bilen? Förklara.

De drar sina halmstrå från 2019 med bättre räckvidd och snabbare laddning, bättre assistanssystem etc, vilket var rätt då men fel idag.
Idag har konkurrenterna hunnit ifatt och devis kört om.

Problematiken med kvalitetsnivån borde tesla fokusera på, istället för att satsa pengar på en massa trams som ingen vill ha, yoke-ratten är exempel på en sådan flopp..
Citera
2023-02-09, 22:54
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av BAB7
De drar sina halmstrå från 2019 med bättre räckvidd och snabbare laddning, bättre assistanssystem etc, vilket var rätt då men fel idag.

Problematiken med kvalitetsnivån borde tesla fokusera på, istället för att satsa pengar på en massa trams som ingen vill ha, yoke-ratten är exempel på en sådan flopp..

Hur många har fattat led hittills? Varför? Man skriver gärna mycket negativitet om Tesla men faktum är, statistiskt sett, är den betydligt bättre än konkurrenterna. Snabbare laddning? Återstår att se hur länge dom batterierna håller.
Citera
2023-02-09, 22:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kaktjuven
Skit bil!
Tål inte ens vintern. Varje vinter så går länkarmen sönder på min bil. På ett år har mina länkarmar gått sönder TRE!!! jävla gånger! Senast förra veckan!

Är det inte det så ska nåt annat strula. Rent jävla tröttsamt!
Är riktigt nice på sommaren bara.
Rätta mig om jag har fel men jag tror att det finns nån mekaniker på Youtube som har påpekat det många gånger. Känns ju inte som att Tesla vill ta sitt ansvar.
Citera
2023-02-09, 22:59
Avslutad
Citat:

För övrigt så rullar Teslor från 2009 fortfarande med samma batterier och så himla dyr är den inte idag om man jämför med konkurrenterna och vad man får för pengarna
Citera
2023-02-09, 23:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IrisG
Hur många har fattat led hittills? Varför? Man skriver gärna mycket negativitet om Tesla men faktum är, statistiskt sett, är den betydligt bättre än konkurrenterna. Snabbare laddning? Återstår att se hur länge dom batterierna håller.
Bilar brinner. Detta har skett med alla biltyper innan det blev en importerad sport att fjutta på dem.
Även mobiler/datorer brinner men inte f-n skriver du på en Haldex.

I sak anser jag att allt på fyra hjul som konstruerats i USA efter 1980 är skit. Tesla är en Amerikansk bil och med det får man bristande kvalitet på köpet men tyvärr, chansen är större att din bil full med lättantändliga vätskor kommer brinna än en elbil.
Citera
2023-02-09, 23:13
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Provocative3.0
Bilar brinner. Detta har skett med alla biltyper innan det blev en importerad sport att fjutta på dem.
Även mobiler/datorer brinner men inte f-n skriver du på en Haldex.

I sak anser jag att allt på fyra hjul som konstruerats i USA efter 1980 är skit. Tesla är en Amerikansk bil och med det får man bristande kvalitet på köpet men tyvärr, chansen är större att din bil full med lättantändliga vätskor kommer brinna än en elbil.
Skulle ALDRIG köpa en Amerikansk bil ( ja kanske en gammal röd Mustang med vit cab ) men har kört Tesla ganska mycket och har bara positiva erfarenheter själv. Sen kan man ju ha otur som med allt annat. Tycker bara att såfort något händer med en Tesla någonstans i världen så blir det rubriker överallt.
Citera
2023-02-09, 23:45
Medlem
ormbitens avatar
Citat:
Tappar den inte ratten så tappar den taket: https://www.mestmotor.se/recharge/artiklar/nyheter/20201006/sprillans-ny-tesla-model-y-ska-ha-tappat-taket-bara-timmar-efter-leverans/

Fullt normalt!

Det händer ju på fossilbilar också titt som tätt att taket flyger av längs vägen och att man får ratten i handen... Nu ska vi inte klanka ner på fantastiska gudasända Tesla.

Citera
2023-02-10, 00:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nordlasten
https://www.vibilagare.se/nyheter/bilen-tappade-ratten-tesla-ingen-defekt

Vad tycker ni om det här? Är det en defekt eller inte att ratten ramlade av? I mina ögon är det bara ännu ett bevis på Tesla usla kvalitet.

Det är ju inte första gången Tesla har haft problem med ratten i sina bilar heller. https://www.dagensps.se/motor/teslas-ratt-har-kvalitetsproblem/

Märkligt. Var det inte en teslaägare i Norge som förarsätet lossnade? När han klagade - blev han stället stämd av Tesla!
Citera
2023-02-10, 02:38
Medlem
kaktjuvens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nordlasten
Rätta mig om jag har fel men jag tror att det finns nån mekaniker på Youtube som har påpekat det många gånger. Känns ju inte som att Tesla vill ta sitt ansvar.

Tror det är Grufman bil i Järfälla. Materialet i bilarna är fan chinesium. Tröttsamt
Citera
2023-02-10, 10:55
Medlem
retardators avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sealstryper
Under tidigt 90-tal köpte en bekant en splitterny Alfa Romeo .
På den tiden fanns ingen Alfaåterförsäljare här uppe utan han fick åka tåg söderut för att hämta sin nya bil .
Strax norr om Örnsköldsvik var det ett rejält gupp på E4 som han inte lyckades väja för utan träffade varvid underdelen av instrumenteringen släppte och klämde fast hans fot på gaspedalen , det var bara hans snabbtänkthet att vrida av tändningen då bilen tvärgasade som förhindrade en otäck olycka .

Intressant att det än idag finns bilar med samma brist på kvalitetskontroll .

Men jävlar vilken anledning att möta sankte Per!
"Tror du jag tror på det där????"
"Fråga Alfa Romeo, det är sant!"

Får mig att fundera på "oförklarliga" olyckor och deras uppkomst, händer nog en del konstigt där ute.
Citera
2023-02-10, 13:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Urbizzo
Märkligt. Var det inte en teslaägare i Norge som förarsätet lossnade? När han klagade - blev han stället stämd av Tesla!

Han klagade till motsvarande ARN i Norge och fick rätt där. Tydligen är deras (till skillnad från ARN) utslag bindande och enda sättet att utmana det är att stämma den som klagat. Det ger ju lite konstiga konsekvenser.

Men de flesta biltillverkare hade nog betalat och hållt tyst, är ju oftast det bästa. Varför tesla har den här attityden vet jag inte, det gör ju bara att saker sprids mer och man får bilden att kvaliten är dålig oavsett hur det nu egentligen är.
Senast redigerad av Engineer 2023-02-10 kl. 13:14.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in