2023-02-09, 15:01
  #205
Medlem
doncroces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Omniscientpotent
Vända på det igen? Det var ju lustigt.

Jag missförstod dig, såg inte att du redan vänt på påståendet en gång, vilket var precis min poäng också.
Citera
2023-02-09, 15:03
  #206
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av scoremax
vilket blir det?
Ingen aning. Kanske sålde de lite billig gas till någon och anlitade någon kompetent.
Citera
2023-02-09, 15:06
  #207
Medlem
ElonRuskpricks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pax80
Det är mycket logiskt att inte Ryssland utförde sprängningarna av North Stream, samatidigt som det är mycket logiskt att USA låg bakom. USA slog på det sättet flere flugor i en smäll. Om Norge var med på ett hörn är det mycket sannolikt pga ökade oljeintäkter. T.ex personligen har jag förlorat drygt 50.000 sek pga av den svindyra oljan.

Ryssland hade mest att vinna på att Nordstream 1 sprängdes som ägdes av ett bolag som är registrerat i Schweiz med ägare ifrån Tyskland, Holland och Frankrike.

Ryssland hade fått betala tusentals miljarder i skadestånd om de hade slutat att skeppa gas genom NS1, nu slipper de detta och kan åberopa Force major.

All logik pekar ut Ryssland som ansvariga.

Oljepriset är lägre idag än när Nordstream sprängdes så om dina kostnader för olja har gått upp så beror det inte på detta.
Citera
2023-02-09, 15:25
  #208
Avstängd
StormuftinMagdas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ElonRuskprick
Ryssland hade mest att vinna på att Nordstream 1 sprängdes som ägdes av ett bolag som är registrerat i Schweiz med ägare ifrån Tyskland, Holland och Frankrike.

Ryssland hade fått betala tusentals miljarder i skadestånd om de hade slutat att skeppa gas genom NS1, nu slipper de detta och kan åberopa Force major.

All logik pekar ut Ryssland som ansvariga.

Oljepriset är lägre idag än när Nordstream sprängdes så om dina kostnader för olja har gått upp så beror det inte på detta.
Påverkansoperatör, shill här ovan i full damage control.
Usa vill underminera Europeiskt samarbete, Europeisk industri, Norge vill sälja sin gas.
All logik pekar mot Usa.
Journalisten avslöjade krigsbrott, nu gör han det igen.
Citera
2023-02-09, 15:38
  #209
Medlem
ElonRuskpricks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sthlm007
Hahaha så du anmälde mitt inlägg som en riktig snöflinga…
Att det är så ologiskt att Ryssen skulle ligga bakom detta skyller du på att det är Putlins fel för det är han som är ologisk,,alltså herregud!!
Förklara istället varför det är logiskt för dig att ryssen ligger bakom sprängningen,,så nära Sverige?

Allt pekar på Ryssland

Ryssland hade mest att vinna på att NS1 sprängdes som ägs av ett bolag som är registrerat i Schweiz med ägare ifrån Tyskland, Holland och Frankrike.

Ryssland hade fått betala mer än 1000 miljarder i skadestånd om de hade slutat att skeppa gas genom NS1, nu slipper de detta och kan åberopa Force major.
Citera
2023-02-09, 15:40
  #210
Medlem
ElonRuskpricks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jof
Han påstås nu vara dement.


Visst så är Seymour Hersh dement.

https://www.prospectmagazine.co.uk/m...-seymour-hersh
__________________
Senast redigerad av ElonRuskprick 2023-02-09 kl. 15:42.
Citera
2023-02-09, 15:44
  #211
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sthlm007
Hahaha så du anmälde mitt inlägg som en riktig snöflinga…
Att det är så ologiskt att Ryssen skulle ligga bakom detta skyller du på att det är Putlins fel för det är han som är ologisk,,alltså herregud!!
Förklara istället varför det är logiskt för dig att ryssen ligger bakom sprängningen,,så nära Sverige?

Vi har gjort det många gånger.

1. De sprängde inte alla ledningar. Det är den enklaste anledningen till att det var Ryssland. De sprängde ledningen som ägdes 50% av Tyskland och som RYSSLAND stängt av. Om Ryssland INTE sprängt den här ledningen skulle de tvingas ersätta Tyskland för gasen som inte blev levererad efter att de stängde av den.

De sprängde dock INTE den ledning som ägdes till 100% av Ryssland. Det är den enklaste anledningen att det INTE var USA. USA hade GIVETVIS inte missat den ledningen.

2. De sprängde ledningarna på fel ställen. USA skulle aldrig spränga en tysk gasledning i dansk ekonomisk zon när de är allierade med Danmark och Tyskland när de mycket enklare kan göra det på helt internationellt vatten.

3. Putin är rädd för FSB. Om FSB dödar Putin så måste efterträdaren göra skumma eftergifter med väst för att tillskansa sig någon form av legitimitet för väst kommer inte att se random slipsnisse från FSB som Rysslands legitime ledare. Däremot om den personen lovar att retirera från Ukraina och skruva på gasen skulle väst kanske se mellan fingrarna. Det fattar Putin, han är inte helt jävla hjärndöd även om man kan tro det ibland. Genom att spränga NS1 och bara ha 50% av NS2 kvar så har han lite svängutrymme samtidigt som han eliminerar det största hotet från FSB.
Citera
2023-02-09, 15:48
  #212
Avstängd
OliverCromwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SomaliSwimmer
En "journalist" främst känd för att hitta på saker. Bra källa

Det är fucking Pulizer Price vinnaren Seymour Hersh! Din jävla idiot!
Citera
2023-02-09, 15:51
  #213
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av SiamGnome
Journalisten i fråga var duktig i unga år, men de senaste 10åren så har många av hans påståenden varit åt konspirationshållet.

Det sagt jag misstänker: Norge, Sverige, Ryssland eller USA samt möjligen Polen och Ukraina kan ligga bakom sprängningen. Dessa länder kan ha motiv att göra det.

Dålig argumentation för att detta är falskt, Ryssland är det såklart inte så vem kan det vara knappast Sverige men iofs inte omöjligt men isåfall på order från USA.

Polen och Ukraina har inte det kunnandet.

USA eller UK är jag helt övertygad de som ligger bakom sprängningen.
__________________
Senast redigerad av bset 2023-02-09 kl. 15:53.
Citera
2023-02-09, 15:55
  #214
Medlem
Manginazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Laszlo Kovacs
Den ryska propagandan körde ett tag hårt på att Europa skulle frysa den här vintern. Utan rysk gas skulle köldslagna och nyfattiga tyskar och andra vilja ha fred och sluta stödja Ukraina. Nu vet vi inte om Kreml verkligen trodde på detta själva eller om det bara var copium för ryssrunkare och den egna befolkningen.

Tillägg: att ryssarna skulle bomba istället för bara strypa förklaras med att de inte behövde ta ansvar för att gasen slutade levereras.

Med tanke på att alla mediaförslavade beta-cucks föraktar varenda ryss som att dom vore SS själva, så förstår jag inte vad det skulle göra för skillnad, hade dom stängt av gasen själva så hade dom haft en riktig hävstång.
Biden sa rätt ut att gasledningen skulle bort (jag kan leta fram klippet ikväll). Hur argumenterar ni emot detta faktum?
EU och Tyskland borde ha lyssnat på Trump.
Citera
2023-02-09, 15:58
  #215
Medlem
Det är ju helt uppenbart att USA genom CIA (alt med hjälp av UK) bombade Nordstream som nu har gjort oss beroende av USA i högre grad för energiförsörjning. Riktigt fult och korrupt gjort. Överlag har hela det här spektaklet bara resulterat i att vi hamnar allt mer i händerna på USA och dessa korrupta globalistiska svin.

USA utgör ett allt större hot mot vår frihet och yttrandefrihet. Skulle gärna se dessa svin förintas.
Citera
2023-02-09, 16:00
  #216
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Manginaz
Med tanke på att alla mediaförslavade beta-cucks föraktar varenda ryss som att dom vore SS själva, så förstår jag inte vad det skulle göra för skillnad, hade dom stängt av gasen själva så hade dom haft en riktig hävstång.
Biden sa rätt ut att gasledningen skulle bort (jag kan leta fram klippet ikväll). Hur argumenterar ni emot detta faktum?
EU och Tyskland borde ha lyssnat på Trump.

Jag har klippet plus radarekon från den explotionsnatten när en amerikansk subhunter P8 flög från USA till Nordstream och tillbaka.
Vilka sammanträffande

https://youtu.be/wsCXxRkyyGE
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in