2023-02-09, 11:12
Medlem
Zloths avatar
Dumpen borde fokusera mer på att få fast renodlade pedofiler som letar efter prepubertala barn istället för att jaga hebefiler.

Säger inte att de inte ska jaga sjuka gubbar som vill pilla på 13-14 åringar utan lägga lite mer tid på att jaga de absolut värsta missfostren som exempelvis Robinsongäddan och "pappagäddan" eller vad han nu kallades för.
Senast redigerad av Zloth 2023-02-09 kl. 11:16.
Citera
2023-02-09, 11:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av klaustrofobin
Du är ju skev på riktigt.

Att vilja konfrontera män som är redo att våldta barn är inte att ”godhetsknarka”.

Du är i minoritet, även om du försöker ge sken av motsatsen. En vanlig försvarsmekanism visserligen.

Jag är tämligen säker på att de allra flesta är överens om att övergrepp i alla former är förkastligt, och i synnerhet på barn.
Jag är också tämligen säker på att de allra flesta vill se en rättssäker stat framför häxjakter där människors liv förstörs innan de ens fått höras i domstol.

Minoriteten i det här är tveklöst ni dumplingar.
Citera
2023-02-09, 11:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BeachBob
Fido sa en bra sak när han skrev följande om att pedofiler skulle söka hjälp frivilligt. ”Varför skall jag ta bort en känsla som ger mig så stor njutning”. Så att pedofiler skulle söka hjälp frivilligt det existerar inte. Därför måste vi försvåra och hindra dom med alla medel så mycket det bara går. Vi måste prova alla vägar. Vi kan inte sitta stilla och passiva och bara ge upp. Dumpen är ett steg och förhoppningsvis kommer fler alternativ fram inom snar framtid.

Problemet med dumpen är att de förefaller totalt sakna förmågan att omvärdera sin approach när de ser att den inte gör någon verklig nytta.
Hade de verkligen velat få till en förändring på riktigt så hade de tittat närmare på hur det faktiskt ser ut i verkligheten och format sitt tillvägagångssätt därefter.
Istället söker de bland 3% av potentiella förbrytare och hänger urskiljningslöst ut folk för klicks.
Det är så tydligt att de är alldeles för emotionellt involverade för att se skogen för alla träd.
Historien kommer inte tacka dumpen.
Citera
2023-02-09, 11:43
Medlem
BeachBobs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Qstar
Problemet med dumpen är att de förefaller totalt sakna förmågan att omvärdera sin approach när de ser att den inte gör någon verklig nytta.
Hade de verkligen velat få till en förändring på riktigt så hade de tittat närmare på hur det faktiskt ser ut i verkligheten och format sitt tillvägagångssätt därefter.
Istället söker de bland 3% av potentiella förbrytare och hänger urskiljningslöst ut folk för klicks.
Det är så tydligt att de är alldeles för emotionellt involverade för att se skogen för alla träd.
Historien kommer inte tacka dumpen.
Det är möjligt att du har rätt. Men det är inte den uppfattningen jag har. Har du sett på deras hemsida vilket arbete dom lägger ner på att informera om saker runt ämnet pedofili. Personligen tycker jag dom går från klarhet till klarhet. Tror faktiskt att Dumpen kommer bli den som påverkar mest och får störst inverkan i framtiden så att våra barn skyddas bättre i framtiden. Men givetvis vet ingen vad rätt väg att gå är. Då hade den vägen provats för länge sedan.
Citera
2023-02-09, 11:47
Medlem
Citat:
Det är möjligt att du har rätt. Men det är inte den uppfattningen jag har. Har du sett på deras hemsida vilket arbete dom lägger ner på att informera om saker runt ämnet pedofili. Personligen tycker jag dom går från klarhet till klarhet. Tror faktiskt att Dumpen kommer bli den som påverkar mest och får störst inverkan i framtiden så att våra barn skyddas bättre i framtiden. Men givetvis vet ingen vad rätt väg att gå är. Då hade den vägen provats för länge sedan.

När oskyldiga människor drabbas så vet man som normalfuntad att den ingångna vägen är fel.
Ganska enkelt, eller hur.

Allting dåligt i världen drabbar oskyldiga människor.
I samtliga av dessa fall, krig, brottslighet, tyranni, tycker vi dessa handlingar är fel.
Men av någon anledning ska vi tycka att det dumpen gör är rätt?
Nej du. Dit får du mig aldrig.
Senast redigerad av Qstar 2023-02-09 kl. 11:56.
Citera
2023-02-09, 11:55
Medlem
BeachBobs avatar
Citat:
När oskyldiga människor drabbas så vet man som normalfuntad att den ingångna vägen är fel.
Ganska enkelt, eller hur.
Då vänder jag på steken och säger. Tänk så många oskyldiga barn som drabbas om vi inte gör någonting. Då förstår en normalfuntad att det är fel.
Citera
2023-02-09, 11:58
Medlem
Citat:
Då vänder jag på steken och säger. Tänk så många oskyldiga barn som drabbas om vi inte gör någonting. Då förstår en normalfuntad att det är fel.

Absolut. Oskyldiga barn drabbas av förövare. Och de ska lagföras och dömas i domstol.

Som jag lade till i min förra post innan du postade detta svar.
Allting dåligt i världen drabbar oskyldiga människor. Läs den igen
Citera
2023-02-09, 12:03
Medlem
Citat:

Summan av kardemumman:
Eftersom dumpens metoder drabbar oskyldiga människor så är dumpen någonting dåligt i världen.
Citera
2023-02-09, 12:06
Medlem
Citat:
Dumpen vill se en lag som gör det olagligt att grooma barn på internet (redan olagligt), oavsett vem sitter i andra änden. Försöket som sådant ska vara olagligt.
Förklara för mig vad skillnaden blir, givet att polisen inte får syssla med brottsprovokation.

Den enda skillnaden blir att dumpen kan fortsätta sitt arbete och få dessa gubbar lagförda för försök till sexuell kontakt med ett offer som inte finns.
Hur tror du det påverkar förgriparnas beteende på nätet? Tror du de försvinner? Eller anpassar de sig till rådande omständigheter?

Du är väldigt naiv om du tror en sådan lag kommer göra någon som helst skillnad, förutom att göra polisens jobb svårare.

Gäddorna som sitter och söker barn att våldta pratar ju med varandra om det, delar bilder och varnar för Dumpen eller annat som kan förstöra för dem när de bara vill våldta ett barn.

Anpassar sig till rådande omständigheter var avser du där?
Citera
2023-02-09, 12:09
Medlem
BeachBobs avatar
Citat:
Absolut. Oskyldiga barn drabbas av förövare. Och de ska lagföras och dömas i domstol.

Som jag lade till i min förra post innan du postade detta svar.
Allting dåligt i världen drabbar oskyldiga människor. Läs den igen
Har noterat att du tycker så. Det är det som kännetecknar en demokrati som Sverige är. Här kan man tycka precis som man vill.
Citera
2023-02-09, 12:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sturuf
Gäddorna som sitter och söker barn att våldta pratar ju med varandra om det, delar bilder och varnar för Dumpen eller annat som kan förstöra för dem när de bara vill våldta ett barn.

Anpassar sig till rådande omständigheter var avser du där?

Och du tror att de kommer sluta med det pga ny lag? På riktigt?
Vad jag avser? Det är väl ganska uppenbart. Finns en vilja så finns en väg.
Ingen lag i världen har stoppat någon illvillig.
Citera
2023-02-09, 12:20
Medlem
Citat:
Och du tror att de kommer sluta med det pga ny lag? På riktigt?
Vad jag avser? Det är väl ganska uppenbart. Finns en vilja så finns en väg.
Ingen lag i världen har stoppat någon illvillig.

Trafikpolisen stoppar illvilliga fyllerister som kör bil. INNAN de har kört ihjäl någon. Det är en bra lag. Som stoppar folk från att skadas eller dö. Och få anhöriga att lida.

Polisen borde få stoppa illvilliga gubbar som vill våldta barn på planeringsstadiet. Och vitsen med det är - att gubbarna vet inte om det är en vuxen eller ett barn, och med den insikten att han förstår att det är någon som säger att den är tolv så lägger man ner.

Men fortsätter man så har man intentionen att våldta barnet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in