2023-02-09, 10:07
  #169
Avslutad
Vad som händer nu är att den så kallade kabalen med allt som ingår faller.

Allting visas just nu öppet, man kan kalla det för en avprogrammering för mänskligheten.

Så många som lever i MSMs illusion av verklighet kommer att få en annan, verkligheten utan manipulation etc.

Självklart ligger USA bakom detta, samma med Turkiet nu nyligen med ”naturkatastrof”
Citera
2023-02-09, 10:08
  #170
Medlem
Laggiores avatar
Klart det är jänkarna, alla vet ju hur mycket dom älskar att lägga sig i saker
Citera
2023-02-09, 10:27
  #171
Medlem
Haha mkt troligt tillsammans med Storbritannien
Vad tyst det blivit om detta visar hur marinerade vi är i propaganda stackars oss!
Citera
2023-02-09, 10:29
  #172
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DevilsDen
Vad som händer nu är att den så kallade kabalen med allt som ingår faller.

Allting visas just nu öppet, man kan kalla det för en avprogrammering för mänskligheten.

Så många som lever i MSMs illusion av verklighet kommer att få en annan, verkligheten utan manipulation etc.

Självklart ligger USA bakom detta, samma med Turkiet nu nyligen med ”naturkatastrof”

Häftigt! Så USA ligger bakom jordbävningen i Turkiet. ”Kabalen” faller och allting som vi tror händer är på låtsas, illustrerat av MSM.

Och bakom allt ligger förstås WEF/juden/bögarna/NATO och kanske tom Zelensky.

Men snart så kommer verkligheten visa sig och vi alla kommer inse att vi är ägda, helt utan människovärde, styrda av en liten grupp höknäsor som äter små bebisar till frukost. Spännande
Citera
2023-02-09, 10:35
  #173
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av doncroce
Vi kan nog forvänta oss en massiv tystnad i MSM.

Självklart kan vi det. Hela Nordstream-samarbetet, medias gullande med "frau-merkel" och Rysslands planer på ekonomiskt samarbete tyder ju än mindre på ryska planer att med pansarkolonner rulla västerut hela vägen till Berlin.

Nä, jag anar en djupt oroad och svartsjuk liten klick i Washington / NATO som gör, och redan gjort allt för att smutskasta ett europeiskt / ryskt fortsatt samarbete där människor i harmoni utbyter varor och tjänster
Citera
2023-02-09, 10:36
  #174
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nils9
https://www.reddit.com/r/N_N_N/comments/10wx9uu/how_america_took_out_the_nord_stream_pipeline/
länk i reddit

en känd amerikanska journalist med källor i amerikanska militären kommer nu med nya uppgifter om Nordstream bombningarna.

Hans källor säger att det var
amerikanska dykare som ska ha placerat bomber på gasledningarna sommaren 2022 i Natos BALTOPS övning i Östersjön, sverige medverkade också i den övningen!
detotationen utlöstes sedan med trådlös boj, som släpptes ner av norska försvarsmakten P8 flygplan!
Jake Sullivan, Bidens närmast man är inblandad i planeringen

Detta är värre än Watergate!

vad händer nu? att norge är inblandat kan man förstå, för norge tjänar nu miljarder på gasaffärer till europa, istället för ryssarnas gas.

Usa och Norge har föklarat krig mot Eu.

Nej, USA och Norge har inte förklarat krig mot EU
Citera
2023-02-09, 10:40
  #175
Medlem
Från artikeln:
"The direct route (NS), which bypassed any need to transit Ukraine, had been a boon for the German economy, which enjoyed an abundance of cheap Russian natural gas—enough to run its factories and heat its homes while enabling German distributors to sell excess gas, at a profit, throughout Western Europe. Action that could be traced to the administration would violate US promises to minimize direct conflict with Russia. Secrecy was essential.

From its earliest days, Nord Stream 1 was seen by Washington and its anti-Russian NATO partners as a threat to western dominance. The holding company behind it, Nord Stream AG, was incorporated in Switzerland in 2005 in partnership with Gazprom, a publicly traded Russian company producing enormous profits for shareholders which is dominated by oligarchs known to be in the thrall of Putin. Gazprom controlled 51 percent of the company, with four European energy firms—one in France, one in the Netherlands and two in Germany—sharing the remaining 49 percent of stock, and having the right to control downstream sales of the inexpensive natural gas to local distributors in Germany and Western Europe. Gazprom’s profits were shared with the Russian government, and state gas and oil revenues were estimated in some years to amount to as much as 45 percent of Russia’s annual budget.
America’s political fears were real: Putin would now have an additional and much-needed major source of income, and Germany and the rest of Western Europe would become addicted to low-cost natural gas supplied by Russia—while diminishing European reliance on America."


"Nord Stream 1 was dangerous enough, in the view of NATO and Washington, but Nord Stream 2, whose construction was completed in September of 2021, would, if approved by German regulators, double the amount of cheap gas that would be available to Germany and Western Europe. The second pipeline also would provide enough gas for more than 50 percent of Germany’s annual consumption. Tensions were constantly escalating between Russia and NATO, backed by the aggressive foreign policy of the Biden Administration."
Citera
2023-02-09, 10:41
  #176
Medlem
Nato har en norrman som ledare Jens Stoltenberg, var han delaktig i detta eftersom Norge var inblandat?
Citat:
Ursprungligen postat av catzizfantazticz
Nej, USA och Norge har inte förklarat krig mot EU
att bomba Eus energiförsörjning är en krigsförklaring av Usa och Norge tveklöst!
Citera
2023-02-09, 10:42
  #177
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nils9
Nato har en norrman som ledare Jens Stoltenberg, var han delaktig i detta eftersom Norge var inblandat?

att bomba Eus energiförsörjning är en krigsförklaring av Usa och Norge tveklöst!


Uppenbarligen inte, för det är inte krig
Citera
2023-02-09, 10:45
  #178
Medlem
"The source had a much more streetwise view of Biden’s decision to sabotage more than 1500 miles of Gazprom pipeline as winter approached. “Well,” he said, speaking of the President, “I gotta admit the guy has a pair of balls. He said he was going to do it, and he did.”
Asked why he thought the Russians failed to respond, he said cynically, “Maybe they want the capability to do the same things the U.S. did."
Citera
2023-02-09, 10:55
  #179
Medlem
Gollumns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av catzizfantazticz
Uppenbarligen inte, för det är inte krig

XX miljoner européer med väldigt dyr elräkning kan eventuellt resonera annorlunda. Att du står och gapar och sväljer får stå för dig

Det är en krigsförklaring och inget annat om det som hersh säger stämmer..
Citera
2023-02-09, 11:00
  #180
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KillPu
Var det USA/NATO? Bra jobbat i vilket fall som helst! Bara att tacka för denna insats mot vidriga pissryZZen!
Insatsen mot oss själva menar du? Ryssland kommer under 2023, enligt IMF, gå om både Tyskland och England när det gäller ekonomi.

Kvar står Europa med våran importerade mellanösterarme som kommer attackera oss både via demokratin och våld.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in