2023-02-09, 11:35
  #181
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nils9
att bomba Eus energiförsörjning är en krigsförklaring av Usa och Norge tveklöst!
Det kan man tycka. Allt som är kvar nu är att påståendet bevisas.
Källorna bakom detta måste således träda fram och vittna. Därefter kan vi kanske formalisera krigsförklaringen.
Citera
2023-02-09, 11:37
  #182
Medlem
-Tesla-s avatar
Glöm inte smset samtidigt som det var sprängt mellan högt uppsatta politiker i Europa. It's done

Norges nya gasledning till Europa sattes i bruk ungefär samtidigt som rysslands ledning sprängdes.

Tyska folket demonstrerade emot att stänga av gasen. Något som inte kunde accepteras.
Citera
2023-02-09, 12:15
  #183
Medlem
barkeepers avatar
För mig känns det självklart.

USA har motsatt sig nord stream från dag 1. Dels för att den knyter starka band av beroende mellan Ryssland och Europa, dels för att det är en pengamaskin för Ryssland.

Ryssland kan stänga kranen när dom vill, dom behöver inte spränga någon ledning.

USA och Norge kan öka exporten till Europa, och priserna är väldigt höga.

Vem har mest att vinna på att ledningen försvinner?

Blev ju helt tyst om det i västerländsk media alldeles för fort.
Citera
2023-02-09, 12:19
  #184
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av shoottheelks
Ett flygplan kom från norr, flög in över Tyskland.
Fick Aerial refueling, flög ut över nordstream, slog av sin transponder och försvann....

Vet någon om det var en norsk P8?

Det skulle konfirmera artikeln.

Norrmännen är "modiga" om det kommer fram att de attackerade Tyskland och Ryssland.

Inte bara flyplan, fanns även en bunte Amerikanska helikoptrar före och efter, med så mycket flyande övervakning av Amerikansk och Tysk militär så ska man alltså tro på lögnen att Ryssen kunnat utföra dådet utan att ha blivit upptäckta.... Det är 9/11 all over igen
Citera
2023-02-09, 12:22
  #185
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nils9
Nato har en norrman som ledare Jens Stoltenberg, var han delaktig i detta eftersom Norge var inblandat?

att bomba Eus energiförsörjning är en krigsförklaring av Usa och Norge tveklöst!

Inte om alla är med på det
Citera
2023-02-09, 12:23
  #186
Medlem
GrillTeknikers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Tesla-
Glöm inte smset samtidigt som det var sprängt mellan högt uppsatta politiker i Europa. It's done

Alternativa fakta är också fakta...
Citera
2023-02-09, 12:27
  #187
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trngw
Att du skulle förstå tanken var det nog ingen som väntade sig.

Vad är detta "allt" i mina resonemang som du finner ologiskt?

Någon ifrågasatte logiken i ditt resonemang och blev då att Putlin agerat ologisk,,så när du låter ologisk så är det ryssens fel 😂,,ALLT är Ryssens fel…
Fick mig ett gott skratt,tack!
Klart att det var Väst som sprängde ledningen åt helvete,,tror du inte vi presenterat massor av bevis som skulle peka mot Putin vid det här laget?
Nä det är locket på av en anledning,,och om folk är så naiva och inte förstår så är det bara säga grattis!!

Ovetskap är en välsignelse!
__________________
Senast redigerad av Sthlm007 2023-02-09 kl. 12:30.
Citera
2023-02-09, 12:58
  #188
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sthlm007
Någon ifrågasatte logiken i ditt resonemang och blev då att Putlin agerat ologisk,,så när du låter ologisk så är det ryssens fel 😂,,ALLT är Ryssens fel…

Så du hade alltså inte heller något att anmärka på gällande logiken i mitt resonemang, istället hittar du på en massa trams om att någon annan skulle ha haft något att anmärka på, men du tycks inte veta vad det skulle vara. Som jag konstaterade redan från början, du har inte fattat någonting.

Citat:
Ursprungligen postat av Sthlm007
Klart att det var Väst som sprängde ledningen åt helvete,,tror du inte vi presenterat massor av bevis som skulle peka mot Putin vid det här laget?

"Klart" att det var det eftersom ingen bevisat motsatsen. Så du är ett av de trollen "Mina galenskaper är rätt ända tills någon bevisat motsatsen".

Du kanske skall fundera över varför Ryssland inte ens försöker bevisa att det var någon annan än dem själva...

Citat:
Ursprungligen postat av Sthlm007
Ovetskap är en välsignelse!

Ja, det är du det yttersta beviset på, det är ett som är säkert
Citera
2023-02-09, 13:01
  #189
Medlem
KillPus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karatematch
Insatsen mot oss själva menar du? Ryssland kommer under 2023, enligt IMF, gå om både Tyskland och England när det gäller ekonomi.

Kvar står Europa med våran importerade mellanösterarme som kommer attackera oss både via demokratin och våld.

Skitsnack. Vi kommer ställa om och klarar oss men pissryZZland går under pga förlorade marknadsandelar och sanktioner.
Citera
2023-02-09, 13:02
  #190
Medlem
Q6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nils9
att bomba Eus energiförsörjning är en krigsförklaring av Usa och Norge tveklöst!

En krigsförklaring mot vem?

NS1 är ett schweiziskt företag, så du menar att Norge har förklarat krig mot Schweiz?
Citera
2023-02-09, 13:06
  #191
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nils9
https://www.reddit.com/r/N_N_N/comments/10wx9uu/how_america_took_out_the_nord_stream_pipeline/
länk i reddit

en känd amerikanska journalist med källor i amerikanska militären kommer nu med nya uppgifter om Nordstream bombningarna.

Hans källor säger att det var
amerikanska dykare som ska ha placerat bomber på gasledningarna sommaren 2022 i Natos BALTOPS övning i Östersjön, sverige medverkade också i den övningen!
detotationen utlöstes sedan med trådlös boj, som släpptes ner av norska försvarsmakten P8 flygplan!
Jake Sullivan, Bidens närmast man är inblandad i planeringen

Detta är värre än Watergate!

vad händer nu? att norge är inblandat kan man förstå, för norge tjänar nu miljarder på gasaffärer till europa, istället för ryssarnas gas.

Usa och Norge har föklarat krig mot Eu.

ALLA visste att USA låg bakom sprängningen. Om man på allvar trodde att det var någon annan så är man bortom all räddning.
Citera
2023-02-09, 13:25
  #192
Avstängd
otellos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nils9
Usa och Norge har föklarat krig mot Eu.
Nej, Ryssland och dess entourage av skurkstater (exempelvis Nordkorea, Iran och Vitryssland) har förklarat krig mot Europa. Vem som än sprängde Nordstream (högst troligen Ryssland själva) gjorde Europa en stor tjänst, vi är nu oberoende av terrorstaten Ryssland.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in