2023-02-06, 17:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.skalmanski
Varför skulle Braisaz lägga av när hon har varit bättre än någonsin?

Den främsta anledningen är väl att familj och barn är oändligt mycket viktigare än idrott.
Citera
2023-02-06, 20:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.skalmanski
Varför skulle Braisaz lägga av när hon har varit bättre än någonsin?

Ingen risk hon har som sagt redan deklarerat att hon satsar till OS 2026
Citera
2023-02-08, 11:08
Medlem
ingetbranicks avatar
Tiril Eckhoff funderar på att lägga av.

Citat:
Eckhoff kan lägga av: "Funderar"

Tiril Eckhoff är inte uttagen till Norges trupp till skidskytte-VM på grund av hälsoproblem. Nu funderar stjärnan på att lägga av.

-Jag är väldigt osäker. Jag är just nu i ett funderarstadie eftersom jag kämpat så mycket med min hälsa säger Eckhoff till norska NRK.

Det som talar för en fortsättning är kärleken till sporten, men det finns också saker som talar emot.

-När jag alltid varit ett energiknippe, då är det konstigt att vara en skugga av mig själv, säger Eckhoff.
(SVT Text)
Citera
2023-02-08, 16:52
Medlem
DaEzzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DaEzz
Jag sticker ut hakan redan nu och säger att det är sannolikt att de Svenska herrarna inte tar en enda medalj under VM, någon som sätter emot?

Jag tvingas citera mig själv och nu får jag tyvärr lägga till damerna också, med tanke på vad konkurrenterna presterade i mixstafetten och att både Elvira och Hanna närmast agerade ängsligt och inte heller åkte särskilt bra så är en VM-medalj på damsidan nu osannolik. Tyvärr.
Citera
2023-02-09, 07:28
Medlem
Troppen til JVM er lagt ut:

https://www.skidskytte.se/om-skidsky...vm-i-kazakstan

Den store headlineren er vel at Elsa Tänglander er tatt ut, men jeg er skuffet over at de tar ut så få løpere til yngste klassen, og i grunnen så få løpere totalt.

Bare 4 jenter, så hvis de vil stille stafettlag så må Elsa gå mot løpere som kan være 6-7 år eldre. Heller ikke nok til lag i yngre herreklassen, men de stiller i hvert fall ikke fullt guttelag og bare en jente i år, det var flaut.

Medaljekandidater er vel Anton Ivarsson og Sara Andersson, muligens Alva Sköld og Jacob Larsson om de skulle gå et perfekt løp.
Senast redigerad av pg46 2023-02-09 kl. 07:47.
Citera
2023-02-09, 10:02
Medlem
Alkibiadess avatar
Tilda Johansson sjuk i covid.
Citera
2023-02-10, 15:09
Medlem
FNLSs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DaEzz
Jag tvingas citera mig själv och nu får jag tyvärr lägga till damerna också, med tanke på vad konkurrenterna presterade i mixstafetten och att både Elvira och Hanna närmast agerade ängsligt och inte heller åkte särskilt bra så är en VM-medalj på damsidan nu osannolik. Tyvärr.
Ska du citera dig själv igen?
Citera
2023-02-10, 15:21
Medlem
DaEzzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FNLS
Ska du citera dig själv igen?

När man blir vuxen så är man inte rädd för att ha fel, tvärtom så kan man i efterhand vara glad för att man hade fel. När (om) du mognar kanske du också förstår det, fjant.
Citera
2023-02-11, 11:23
Medlem
Denne helgen er det Riksfinal, hvilket vel er den største konkurransen for de mellom 12 og 15. Det konkurreres i 4 klasser: 12-13 og 14-15 i begge kjønn. Jeg tok og sjekket hvordan antallet anmeldte sammenligner med de siste årene.

2019: 85*
2020: 132
2021: ---
2022: 142
2023: 173

* Det var veldig dårlig med folk i begge kjønn i klasse 12-13. Jeg lurer på om det kan ha vært noen spesiell grunn til det, for alle andre år er det noenlignende likt i begge årsgrupper.

I år var det også litt merkelig for i tre klasser var det rett rundt 50 stk (50, 49 og 47 tror jeg det var), mens i P12-13 var det 27. Det går jeg ut fra bare er en statistisk abnormalitet.
Citera
2023-02-12, 02:57
Medlem
eternussermos avatar
Ser inte Tarjei ut att vara lite väl glad att träffa Dorothea Wierer på denna bild?

https://www.aftonbladet.se/a/OryX2w
Citera
2023-02-12, 09:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eternussermo
Ser inte Tarjei ut att vara lite väl glad att träffa Dorothea Wierer på denna bild?

https://www.aftonbladet.se/a/OryX2w
Hvem hadde ikke blitt glad for å treffe Dorothea Wierer?
Citera
2023-02-12, 10:58
Medlem
ingetbranicks avatar
Elvira sjuk och missar kanske resten av VM . Enda trösten är väl att VM inte ingår i världscupen och att hon är mindre sliten fysiskt och psykiskt inför fortsättningen av säsongen än konkurrenterna (om nu inte sjukdomen tar alltför hårt på henne).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in