Flashback bygger pepparkakshus!
2023-01-13, 16:03
Medlem
Stefan4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kroppshydra1337
Herrarna är pinsamt långt efter de bästa (norrmännen), i både åkning och skytte...

Sverige var näst bästa nation rent åkmässigt i dagens stafett, men bara 16:e när man räknar tid på skjutvallen.

Skidåkningen är alltså inte problemet, utan skyttet.
Citera
2023-01-13, 23:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stefan4
Sverige var näst bästa nation rent åkmässigt i dagens stafett, men bara 16:e när man räknar tid på skjutvallen.

Skidåkningen är alltså inte problemet, utan skyttet.

Nej såg faktiskt bättre ut nu i stafetten. Och Ponsi har väl i regel topp 5 åktid i så gott som alla lopp han kör. Uttryckte mig nog lite i affekt hehe. Men skyttet finns det fortfarande stora frågetecken kring, både vad gäller träff och tempo. Av "toppnationerna" så upplever jag att de svenska åkarna (både dam och herr) ofta är de som skjuter med lägst tempo. Hanna Öberg undantaget.
Citera
2023-01-13, 23:48
Medlem
Citat:
Nej såg faktiskt bättre ut nu i stafetten. Och Ponsi har väl i regel topp 5 åktid i så gott som alla lopp han kör. Uttryckte mig nog lite i affekt hehe. Men skyttet finns det fortfarande stora frågetecken kring, både vad gäller träff och tempo. Av "toppnationerna" så upplever jag att de svenska åkarna (både dam och herr) ofta är de som skjuter med lägst tempo. Hanna Öberg undantaget.
Det är nog för att det finns en ”svensk skidskyttekultur” som säger att man i första hand ska träffa skotten. Varför det blivit så vet jag inte men dumt är det.
Citera
2023-01-14, 01:25
Medlem
Citat:

Tidligere i sesongen var vel Peppe Femling raskest av alle i feltet. Vet ikke om det fremdeles stemmer.
Citera
2023-01-14, 04:02
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av pg46
Tidligere i sesongen var vel Peppe Femling raskest av alle i feltet. Vet ikke om det fremdeles stemmer.

Nej, det har aldrig varit så!

https://www.realbiathlon.com/athletes.html?ibuId=BTSWE12403199201&category=over view&perRace=rank&perSeason=Rankings&discipline=No nTeam&level=worldCup&event=allRaces&boxplotType=Ra nkings&histogramType=totalPercent&boxplotRange=car eer&min=120&resultrange=Podium&rangemin=0&rangemax =400&bins=10&movingavg=10&onlyResults=false&compar eAthlete=BTnull&trimester=false
Citera
2023-01-14, 14:07
Medlem
Håller ni med Pischler om att Sebbe borde åka hem och få en träningsperiod inför VM?
Citera
2023-01-14, 15:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ski.rage
Håller ni med Pischler om att Sebbe borde åka hem och få en träningsperiod inför VM?

Ja, det låter vettigt. Världscupen är ju helt borta, och russinpengarna ska väl räcka januari ut. Stafetten i Antholz kan dock bli ett nytt bottennapp, om inte stora delar av resten av fältet också passar.

Tycker det är lite trist att Antholz ligger precis före ett mästerskap för tredje året i rad. Gillar arenan och miljön, och vill se bästa möjliga startfält där. Det är väl ingen som låter sig luras av Monas tredjeplats i fjol?
Senast redigerad av Totentanz 2023-01-14 kl. 16:04.
Citera
2023-01-15, 13:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Totentanz
Ja, det låter vettigt. Världscupen är ju helt borta, och russinpengarna ska väl räcka januari ut. Stafetten i Antholz kan dock bli ett nytt bottennapp, om inte stora delar av resten av fältet också passar.

Tycker det är lite trist att Antholz ligger precis före ett mästerskap för tredje året i rad. Gillar arenan och miljön, och vill se bästa möjliga startfält där. Det är väl ingen som låter sig luras av Monas tredjeplats i fjol?

Bättre på Samuelsson idag men självklart ska han skjuta bort sig i sista stå.
Citera
2023-01-15, 13:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ski.rage
Bättre på Samuelsson idag men självklart ska han skjuta bort sig i sista stå.

Jupp, precis som i Kollen i fjol.
Citera
2023-01-15, 15:03
Medlem
Hur är det med Eckhoff? Någon som vet något? Är hon tillbaka till VM?

Eller har hon helt enkelt lagt ner karriären bara det att beskedet inte har kommit? Känns som att motivationen tryter för henne.
Citera
2023-01-15, 16:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smoben
Hur är det med Eckhoff? Någon som vet något? Är hon tillbaka till VM?

Eller har hon helt enkelt lagt ner karriären bara det att beskedet inte har kommit? Känns som att motivationen tryter för henne.
Hun var tilbake i trening rett før jul, men når hun eventuelt er klar for konkurranse er ukjent.
Tviler vel på at vi får se henne i VM.
Citera
2023-01-15, 19:20
Medlem
rainbowias avatar
Klas Lestander, den förste olympiske mästaren har gått bort 91 år gammal. Började med längdskidorna fast som jägare låg skidskyttet nära till hands. Vid guldet satte han 20/20 och med två min tillägg per bom var det såklart oerhört värdefullt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in