2023-02-09, 00:22
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av BalderNord
Det kan nog kännas mycket värre att bli lurad på TV. Men jag antar att du menar att man får skylla sig själv.. Då kan man faktiskt säga det i alla situationer för det finns alltid risk att folk vill luras i vanliga livet också. För spel förekommer ju överallt. Men den logiken får man alltid skylla sig själv och alla falska som lurar folk är aldrig elaka..

Men det roliga är ju att även du drar gränser, Viktors "lureri" för spelet var tydligen inte ok ens för dig. Och logiken bakom det är att sex var inblandat.. Vad spelar det för roll? Hon ville nog ha sex lika mycket som han.
Det enda du tänker på är om Päivi är ledsen för att inte Sebbe var hennes bästa kompis när allt kom omkring. Varför tittar du ens på Farmen, titta på Mandelsmann istället. Där finns inget tävlingsmoment som du tydligen tycker så illa om.

Om du inte ser skillnad mellan att lura en tjej att du är kär i henne och lura henne i säng bara för att du vill ha hennes röst på dig som storbonde, och vara allmän vänlig mot en person i två veckor så är du inte klok.
2023-02-09, 00:26
Medlem
Puma006s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Däremot tycker jag att Viktor gick för långt när han förledde Julia att han var kär i henne och att de skulle ses på utsidan. Det var äckligt, man ska inte behöva räkna med att nån ska utnyttja en sexuellt på Farmen.
Instämmer.

Dock så borde produktionen plockat bort Julia pga hennes dumma beteende, har för mig att de knappt visade något om de. Produktionen vet ju vad som ger tittarsiffror, då kunde Viktor få "härja" fritt istället för att kasta ut Julia.
De som inte hänger med, det som Julia gjorde var att hon inte åt av maten. Hon åt frukt, kunde också få lite frukt av andra. Resultatet av att äta för lite märktes på Tinget, hon kollapsade.
2023-02-09, 00:26
Medlem
BalderNords avatar
Citat:
Jag ”ursäktar inte hans beteende”, det finns inget att ursäkta. När ska du fatta? Han tävlar om en halv miljon kronor. Han är listig vilket är helt ok. Han är samtidigt vänlig och inkluderande, positiv, lätt att jobba med, skämtar och har nära till skratt.

Du är fredsskadad, marinerad till upplösningstillstånd i den svenska mesigheten och menlösheten. I realityserier utomlands belönas och beundras ett listigt spel. I motsvarigheten till Robinson, Survivor, är det avgörande för att man ska kunna vinna att man deltagit i ett antal ”blindsides”, dvs knivhugg i ryggen. I Sverige resonerar många som du, att det är fult. Det är en annan mentalitet utomlands, mer tävlingsinriktad. Det är mer min kopp te.
Jo men säg då inte att "han är snäll trevlig och listig utan att vara elak". Utan säg då istället "Han är falsk elak och ful, men det gillar jag, och tycker är ok i ett spel som farmen".. Det är dina ord och logik som inte går ihop... hänger du med?.
Jag tycker inte heller det är så jävla alvarligt, jag försöker bara förstå hur du tänker. Jag tycker sånt är intressant. Få andra perspektiv..
Men då fattar jag tror jag.. Linda inte in saker för mycket i fortsättningen om du vill att folk ska förstå dig..
2023-02-09, 00:33
Medlem
BalderNords avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nugget12345
Att du tillomed ändrar profilbild till Sebbe för att du stör dig så mycket på honom visar bara att hissen inte går hela vägen upp. Nästan lite roande hur vissa lyckas skapa sådana enorma personliga agg gentemot personer som är med i reality-program. Varje säsong är det alltid någon som kommer in i tråden och raaaasar över att folk spelar spelet, kolla på fångarna på fortet eller dylikt istället om du vill se goa och glada tävlingar
Att använda utryck som "hissen inte går hela vägen upp" är att visa att man är en person som hissen inte går hela vägen upp för..
Det här handlar inte ens om Sebbe längre utan att försöka förstå vad fan som pågår i Zurfans huvud och logiken bakom hennes tänkande.(som iförsig inte verkar finnas)
Och bilden är en rolig grej det har inget med "storleken" på mitt "agg" att göra
2023-02-09, 00:34
Avslutad
Citat:
Jo men säg då inte att "han är snäll trevlig och listig utan att vara elak". Utan säg då istället "Han är falsk elak och ful, men det gillar jag, och tycker är ok i ett spel som farmen".. Det är dina ord och logik som inte går ihop... hänger du med?.
Jag tycker inte heller det är så jävla alvarligt, jag försöker bara förstå hur du tänker. Jag tycker sånt är intressant. Få andra perspektiv..
Men då fattar jag tror jag.. Linda inte in saker för mycket i fortsättningen om du vill att folk ska förstå dig..
Hissen går inte ända upp.

Du betraktar det som fult att vara snäll, trevlig och listig. Jag betraktar det inte som fult i sammanhanget att man tävlar om en halv miljon och alla som är där vet att folk går runt och är listiga.

Du klarar inte av att skilja på vad man gör i Farmen och vad man gör på utsidan. Om Sebbe var likadan mot sina vänner på utsidan, när det inte är en tävling utan bara vanlig vardag, DÅ skulle jag tycka att det var fult. Självklart. Men nu är han i en tävling. Herregud.
2023-02-09, 00:36
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Puma006
Instämmer.

Dock så borde produktionen plockat bort Julia pga hennes dumma beteende, har för mig att de knappt visade något om de. Produktionen vet ju vad som ger tittarsiffror, då kunde Viktor få "härja" fritt istället för att kasta ut Julia.
De som inte hänger med, det som Julia gjorde var att hon inte åt av maten. Hon åt frukt, kunde också få lite frukt av andra. Resultatet av att äta för lite märktes på Tinget, hon kollapsade.
Aha, ja det fattade inte jag. Det sas väl nåt i förbigående men man fattade inte hur illa det var. Då offrades hon ju både av produktionen OCH Viktor. Fult.
2023-02-09, 00:37
Medlem
TurboSvenne1994s avatar
Tror jag ska tagga till Sebbe's "krims krams" butik under nästkommande vecka och införskaffa lite Jabba the Hutt figurer...
2023-02-09, 00:38
Medlem
AayanshGandhis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TurboSvenne1994
Tror jag ska tagga till Sebbe's "krims krams" butik under nästkommande vecka och införskaffa lite Jabba the Hutt figurer...

Fuck it, i'm in!
2023-02-09, 00:43
Medlem
nattloeperskas avatar
ok så känner jag gillar egentligen ingen denna säsong hittills. hade sagt jag inte skulle kolla denna säsong men sen fick jag läsa så mkt om den här viktor i olika tjejgrupper på facebook så kände ett enormt sug.

kände fram till typ förra veckan att viktor var gränslös och för mycket även för underhållning. men börjar nu känna att han är väl typ den enda underhållningen?? är dom inte whinigare än dom brukar? tkr det känns slött? brukar dom va så kassa på att gå upp o ta hand om djur etc?

varför heter inte VENSpakten SVEN hade varit mkt roligare.
2023-02-09, 00:44
Medlem
BalderNords avatar
Citat:
Hissen går inte ända upp.

Du betraktar det som fult att vara snäll, trevlig och listig. Jag betraktar det inte som fult i sammanhanget att man tävlar om en halv miljon och alla som är där vet att folk går runt och är listiga.

Du klarar inte av att skilja på vad man gör i Farmen och vad man gör på utsidan. Om Sebbe var likadan mot sina vänner på utsidan, när det inte är en tävling utan bara vanlig vardag, DÅ skulle jag tycka att det var fult. Självklart. Men nu är han i en tävling. Herregud.

Ena stunden är han snäll. Andra stunden är han lite elak men inte så farligt som andra har varit. Tredje stunden är han elak men det är ok för att det är ett spel. Och nu är vi tillbaka till att han är snäll igen.. typ.... OMG
Du har ju lindat in dig själv i en fälla som du inte ens själv vet längre hur du ska ta dig ut ur.
Typiskt psyko diskussion, bara prata runt ämnet utan i att ta tag i det rent logiskt.. Jobbigt för folk som har behövt ha diskussioner med dig i verkligheten.
2023-02-09, 00:50
Avslutad
Citat:
Ena stunden är han snäll. Andra stunden är han lite elak men inte så farligt som andra har varit. Tredje stunden är han elak men det är ok för att det är ett spel. Och nu är vi tillbaka till att han är snäll igen.. typ.... OMG
Du har ju lindat in dig själv i en fälla som du inte ens själv vet längre hur du ska ta dig ut ur.
Typiskt psyko diskussion, bara prata runt ämnet utan i att ta tag i det rent logiskt.. Jobbigt för folk som har behövt ha diskussioner med dig i verkligheten.
Jag läste ditt inlägg tre gånger för att se var du nämnde ordet ”tävling” men nej, det fanns inte. Återkom när du har insett att programmet du tittar på är ett tävlingsprogram och att folk kör strategier och taktiker för att vinna.
2023-02-09, 00:54
Medlem
BalderNords avatar
Citat:
Jag läste ditt inlägg tre gånger för att se var du nämnde ordet ”tävling” men nej, det fanns inte. Återkom när du har insett att programmet du tittar på är ett tävlingsprogram och att folk kör strategier och taktiker för att vinna.
Ordet tävling är alltså ett ord som ändrar vad andra ord så som "falsk" snäll" osv betyder? Och det ändrar det tydligen till motsatsen.
Som sagt: om du tycker det är ok att var elak i en tävling så säg det, det kan man köpa liksom.. Men säg inte att han är snäll när du uppenbarligen inte verkar tycka det..

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in