2023-02-09, 00:55
Medlem
TurboSvenne1994s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BalderNord
Ena stunden är han snäll. Andra stunden är han lite elak men inte så farligt som andra har varit. Tredje stunden är han elak men det är ok för att det är ett spel. Och nu är vi tillbaka till att han är snäll igen.. typ.... OMG
Du har ju lindat in dig själv i en fälla som du inte ens själv vet längre hur du ska ta dig ut ur.
Typiskt psyko diskussion, bara prata runt ämnet utan i att ta tag i det rent logiskt.. Jobbigt för folk som har behövt ha diskussioner med dig i verkligheten.

Exakt mannen! Skit i den där Hutt-runkaren!

Sebbe the Hutt är en så kallad ulv i fårakläder: "Något som vid första anblick verkar oskuldsfullt och ofarligt men vid närmare granskning visar sig vara mer bekymmersamt och oroande än vad man tidigare kunnat ana"

= Alltså en ful jävla fisk, en snake in the grass, ja en groteskt ful och fet jävla Jabba the Hutt.
2023-02-09, 01:05
Medlem
BalderNords avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TurboSvenne1994
Exakt mannen! Skit i den där Hutt-runkaren!

Sebbe the Hutt är en så kallad ulv i fårakläder: "Något som vid första anblick verkar oskuldsfullt och ofarligt men vid närmare granskning visar sig vara mer bekymmersamt och oroande än vad man tidigare kunnat ana"

= Alltså en ful jävla fisk, en snake in the grass, ja en groteskt ful och fet jävla Jabba the Hutt.
Jo exakt , men det är därför jag tycker det är lite kul och intressant att se hur folk som försvarar honom tänker. Men jag antar att de känner igen sig i hans falskhet och känner sig tvungen att försvara honom (sig själva) för det är uppenbarligen inget logiskt i hur de tänker. De har bara en känsla att de måste försvara honom (sig). Men det var kul att se att det verkligen var så
2023-02-09, 01:08
Medlem
Kellywomans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Puma006
Ja lite roande är de.

Uppdrag som storbonden skickar med till Torpet, då har det inte sagt att de måste göra de själva. Skulle kunna be någon annan på Torpet hjälpa till. Tror inte Tora och Tova skulle hjälpa någon annan att få en amulett.

Nästan lite kul att man inte vet hur fan de fick ihop den 😁
Men Sandrorna fick väl nåt uppdrag de inte klarade? Var väl något med fiske? Det har iallafall inte pratats om det när Sandra var tillbaka
2023-02-09, 01:16
Medlem
AayanshGandhis avatar
Citat:
Jo exakt , men det är därför jag tycker det är lite kul och intressant att se hur folk som försvarar honom tänker. Men jag antar att de känner igen sig i hans falskhet och känner sig tvungen att försvara honom (sig själva) för det är uppenbarligen inget logiskt i hur de tänker. De har bara en känsla att de måste försvara honom (sig). Men det var kul att se att det verkligen var så

Där sa du något. Det är nästan som om Zurfarn08 ser sin egen spegelbild i Sebastian litegrann, det är nog därför han verkar vara beredd att försvara honom ända in i graven så han kan rättfärdiga sin egen lömskhet? Ta't lugnt nu "Zurfarn08"! Jag bara spekulerar lite här..
2023-02-09, 01:18
Medlem
TurboSvenne1994s avatar
Citat:

Haha, spot on my man!
2023-02-09, 01:20
Medlem
Kellywomans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bohonos
Sebbes spelande skiter jag i, det är hans floskler och präktighet som stör.
Instämmer! Och hans fjäskande och lismande. Har svårt för tjockebullen
2023-02-09, 01:22
Avslutad
Citat:
Ordet tävling är alltså ett ord som ändrar vad andra ord så som "falsk" snäll" osv betyder? Och det ändrar det tydligen till motsatsen.
Som sagt: om du tycker det är ok att var elak i en tävling så säg det, det kan man köpa liksom.. Men säg inte att han är snäll när du uppenbarligen inte verkar tycka det..
Äntligen har det tänts en glödlampa i det där mörka skrymslet du kallar hjärna! Heureka!

Ja, ordet tävling innebär att man kan använda sig av strategier och taktik. Du går väl knappast runt i ditt vardagliga liv och tänker ”Undra vad jag ska använda mig av för taktik ikväll när jag träffar min bästis Idiot-Sven-med-dräglet-på-hakan?”. Om du däremot deltar i en tävling så tänker du antagligen över vilken taktik du ska använda för att vinna!

Du ser, tävling eller inte tävling, det är frågan!
2023-02-09, 01:30
Medlem
BalderNords avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Äntligen har det tänts en glödlampa i det där mörka skrymslet du kallar hjärna! Heureka!

Ja, ordet tävling innebär att man kan använda sig av strategier och taktik. Du går väl knappast runt i ditt vardagliga liv och tänker ”Undra vad jag ska använda mig av för taktik ikväll när jag träffar min bästis Idiot-Sven-med-dräglet-på-hakan?”. Om du däremot deltar i en tävling så tänker du antagligen över vilken taktik du ska använda för att vinna!

Du ser, tävling eller inte tävling, det är frågan!
Som jag har skrivit tusen gånger: Om du vill säga att det är ok att vara falsk och elak i ett spel så säg bara det, det tror jag många kan köpa.. Men det är inte riktigt det du har påstått från början. Spela inte dum nu "Han är snäll och listig utan att vara elak" Allt finns på text vet du Om det var det du hade påstått så hade den här diskussionen aldrig ens ägt rum. Vissa människor är helt otroliga!

Som sagt du har lindat in dig i en diskussion som du själv inte vet hur du ska ta dig ur och nu i ett desperat försök ska du försöka få det till att du har sagt samma sak hela tiden men jag har misstolkat dig.
Det är en jävla skillnad på där vi började "Han är snäll och listig utan att vara elak" och där vi är nu "han är elak och falsk men det är ok för att det är en tävling" . och på vägen har det varit 5 olika versioner där du sakta med säkert har ändrat dig.
Nu är jag klar med dig och den här diskussionen (psykosen)
Senast redigerad av BalderNord 2023-02-09 kl. 01:51.
2023-02-09, 01:51
Avslutad
Citat:
Som jag har skrivit tusen gånger: Om du vill säga att det är ok att vara falsk och elak i ett spel så säg bara det, det tror jag många kan köpa.. Men det är inte riktigt det du har påstått från början. Spela inte dum nu "Han är snäll och listig utan att vara elak" Allt finns på text vet du Om det var det du hade påstått så hade den här diskussionen aldrig ens ägt rum. Vissa människor är helt otroliga!

Som sagt du har lindat in dig i en diskussion som du själv inte vet hur du ska ta dig ur och nu i ett desperat försök ska du försöka få det till att du har sagt samma sak hela tiden men jag har misstolkat dig.
Det är en jävla skillnad på där vi började "Han är snäll och listig utan att vara elak" och där vi är nu "han är elak och falsk men det är ok för att det är en tävling" . och på vägen har det varit 5 olika versioner..
Nu är jag klar med dig och den här diskussionen (psykosen)
Som du mycket riktigt säger så finns allt på text. Så leta nu upp var jag nånsin sagt att Sebbe är elak. Det kommer du inte hitta för det har jag aldrig sagt sörru. Att vara taktisk, strategisk och listig i en tävling är inte att vara elak.

Tydligen var det väldigt svagt lyse i den där glödlampan. Jag beklagar, jag var för snabb att gratulera.
2023-02-09, 02:05
Medlem
BalderNords avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Som du mycket riktigt säger så finns allt på text. Så leta nu upp var jag nånsin sagt att Sebbe är elak. Det kommer du inte hitta för det har jag aldrig sagt sörru. Att vara taktisk, strategisk och listig i en tävling är inte att vara elak.

Tydligen var det väldigt svagt lyse i den där glödlampan. Jag beklagar, jag var för snabb att gratulera.
Det var länge sen man såg nån använda ordet "sörru", typ i förskolan..
Vad är det du har ursäktat när du har snackat om att andra har varit värre då? Hans snällhet? HAHA
Och vad är det du ursäktar med att det är en tävling då? Hans raka och ärliga spel? HAHA
Du har inte skrivit just orden "elak" sörru och du har inte skrivit just orden "falsk" sörru, men det är exakt de sakerna du har suttit och försvarat sörru.
Du har gått från att skriva han är snäll, till att försvara hans elakhet och falskhet och jämföra den med andra som du tycker har varit värre sörru.
Och från början så lät det som att du bara var imponerad av hans skickliga falskspel som du tycker var så bra och fascinerande.. Men inte ens det håller längre sörru
När man frågar dig på vilket sätt han är snäll så skriver du att andra har varit värre.. Du måste själv förstå att logiken inte håller... Sörru
Och nu är jag verkligen klar sörru .
Senast redigerad av BalderNord 2023-02-09 kl. 02:19.
2023-02-09, 03:26
Medlem
Puma006s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kellywoman
Nästan lite kul att man inte vet hur fan de fick ihop den 😁
Men Sandrorna fick väl nåt uppdrag de inte klarade? Var väl något med fiske? Det har iallafall inte pratats om det när Sandra var tillbaka
Ja, de skulle bygga en bur och fånga något i. Då de tyckte det var för svårt, så försökte inte Sandrorna.
2023-02-09, 04:56
Medlem
mensverkets avatar
Rickard asså

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in