2023-02-08, 17:06
Medlem
JajoNej666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tjalle99
enl tv4 så var läkarbesöket inplanerat, han hade en tid där alltså, svårare än så är det inte
Jo men hur fan visste hassan och mustafa om läkarbesöket?
Citera
2023-02-08, 17:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JajoNej666
han sitter utan restriktioner, så det är väl bara att säga till den han får ringa att han är sjuk men ska till läkaren på tisdag kl 14, sen vidarebefodrar den personen det till rätt man
Citera
2023-02-08, 17:09
Medlem
JajoNej666s avatar
Citat:
han sitter utan restriktioner, så det är väl bara att säga till den han får ringa att han är sjuk men ska till läkaren på tisdag kl 14, sen vidarebefodrar den personen det till rätt man
Det är helt sjukt att en som sitter inne för mordförsök får tala i telefon på det viset, samt varför bär inte krimmare vapen för?
Citera
Medlem
Citat:

Han har väl ringt någon och sagt att han kommer vara på ett läkarbesök vid den tiden. Antingen med en mobil telefon som anstalter kryllar av. Lr så har han ringt valfri anhörig som han har telefontillstånd och sagt att han ska till läkaren. Är inte svårare än så på svenska häkten/anstalter...
Citera
Medlem
Bruuhh.. men hur i helvete? Sitter han på anstalt så har han väll telefontillstånd. Säkert ringt ut till vännerna och sagt jag kommer göra någonting (självvållande) och kmr troligtvis föras till sjukhuset. Man har inväntat och kanske tillochmed kört efter innan man fritagit honom.. att säkerheten inte varit bättre är sinnes... minns när jag var intagen på KV och skulle på ett besök så fick jag ha ett bälte i midjan med handfängsel som jag satt fast i och ytterligare en kriminalvårdare "kopplade" på handfängsel som var kopplad till min midja. SÅ, Summan av kardemumman, skulle jag ens försökt fly hade jag släpat med henne och inte kommit någonstans alls 😂🙃
Citera
2023-02-08, 17:12
Medlem
Så alla vet. Man får inte reda på när man har en tid. De kommer bara och hämtar en och berättar att man ska till sjukhuset. Däremot så vet jag att folk har fått bokningsbekräftelse hem till den adress man är skriven på trots att detta såklart inte är meningen.
Citera
Medlem
JajoNej666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av minay
Bruuhh.. men hur i helvete? Sitter han på anstalt så har han väll telefontillstånd. Säkert ringt ut till vännerna och sagt jag kommer göra någonting (självvållande) och kmr troligtvis föras till sjukhuset. Man har inväntat och kanske tillochmed kört efter innan man fritagit honom.. att säkerheten inte varit bättre är sinnes... minns när jag var intagen på KV och skulle på ett besök så fick jag ha ett bälte i midjan med handfängsel som jag satt fast i och ytterligare en kriminalvårdare "kopplade" på handfängsel som var kopplad till min midja. SÅ, Summan av kardemumman, skulle jag ens försökt fly hade jag släpat med henne och inte kommit någonstans alls 😂🙃
Håller med dig allt är möjligt i det här landet numera.
Citera
Medlem
Extremeflys avatar
Såhär är det på anstalter. Har man en läkartid utanför anstalten så får man aldrig veta när den är. Plitarna kommer och hämtar en och säger man ska till läkaren.
Det är ingenting som förvarnar om.

Så med andra ord är de ganska uppenbart att en plit har läckt information till folk på utsidan.
Citera
2023-02-08, 17:13
Medlem
JajoNej666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SLIP
Han har väl ringt någon och sagt att han kommer vara på ett läkarbesök vid den tiden. Antingen med en mobil telefon som anstalter kryllar av. Lr så har han ringt valfri anhörig som han har telefontillstånd och sagt att han ska till läkaren. Är inte svårare än så på svenska häkten/anstalter...
Sjukt svaga lagar och regler, i mitt fängelse hade han haft en telefon i röven.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skurk040
Så alla vet. Man får inte reda på när man har en tid. De kommer bara och hämtar en och berättar att man ska till sjukhuset. Däremot så vet jag att folk har fått bokningsbekräftelse hem till den adress man är skriven på trots att detta såklart inte är meningen.

så är det säkert på fängelset, men är det så på häkten?
Citera
Medlem
Citat:

Citat:
Det är helt sjukt att en som sitter inne för mordförsök får tala i telefon på det viset, samt varför bär inte krimmare vapen för?

Citat:
Men, näää. Ni fattar väll att säkerheten är högre än så.. man får aldrig veta att "kl14 har du tid hos läkaren" för det är ju jävligt riskeyyyy.. när jag satt inne och skulle ex. Dra ut en tand så skulle en tid bokas. Sen vilken tid och dag det skulle bli hade jag ingen aning om. Dom låste upp dörren och sade nu ska vi till tandläkaren.... jag hade iofs restriktioner då. Men även i anstalt behövde jag akut läkarvård. Jag antog väll att det skulle bli samma dag men fick aldrig veta i förväg vilken tid dom hade bokat eller när vi skulle ge oss av.
Citera
2023-02-08, 17:14
Medlem
psykoshippiens avatar
Citat:
Hur visste dom om vilken tid han skulle ut och andas luften han inte förtjänar?
Någon som blivit mutat eller en mullvad bland krimmarna?
Som någon tidigare skrivit, mobiler finns alltid på avdelningarna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in