2023-02-08, 13:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spritsson
Den här gäddan (nr 190) träffade sin "nya" sambo för några år sedan. Han flyttade in i hennes hus för kanske 7-8 år sedan. Hon har nog ägt huset i över 30 år. Gäddan lär åka ut snabbt. Jobbigt veta att äcklet gillar att spana in flickrövar på gymmet också. Den där chatten och med hans äcklig bilder från huset och semestrar blir nog slutet på hans relation.

Man hoppas att hon inte behöver lösa ut gäddan.

Tror ni han kommer till start I Vasaloppet? Han lär få en del som med spänning följer honom där om han åker

De är ju inte gifta och hon skaffade inte huset för att de två skulle bo där tillsammans så någon utlösning blir det nog inte av huset eller något annat.

Och det att han har försökt prata i 50+grupper är väl inget som kan tala gott för honom heller. Varför satt han där och chattade för. För att sen finna pedofilgrupperna som intressanta. För när de i gruppen varnar för Dumpen, ja då vet de vad fan de gör.
Citera
2023-02-08, 13:21
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Meze
Så otroligt korkad eller kan det vara chocken av att åka dit som gjorde honom alldeles borta i knoppen?

Tänker att även om han inte är så smart ska man inte släta över utan både han och andra osmarta kan vara riktigt farliga för barn då det inte riktigt funkar i hjärnkontoret hos dem. De kan troligen ta sig för precis vad som helst med ett riktigt barn som dessutom är lite trasigt och i behov av uppmärksamhet.
Enligt Dr Christoffer Rahm så är det vanligare med funktionsnedsättningar hos Gäddor/pedofiler än bland folk i övrigt.
Det ökar såklart risken för att göra olämpliga saker precis som du tar upp här.
Citera
2023-02-08, 13:30
Medlem
Ankan-mannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Meze
Så otroligt korkad eller kan det vara chocken av att åka dit som gjorde honom alldeles borta i knoppen?

Tänker att även om han inte är så smart ska man inte släta över utan både han och andra osmarta kan vara riktigt farliga för barn då det inte riktigt funkar i hjärnkontoret hos dem. De kan troligen ta sig för precis vad som helst med ett riktigt barn som dessutom är lite trasigt och i behov av uppmärksamhet.
Självklart är det en enormt stor grej som plötsligen uppstår som ingen är förberedd på, så man kan nog inte utläsa något utifrån reaktioner eller hur de ser ut att reagera. Inte omöjligt med hjärtinfarkt. P-S borde ha hjärtstartare med.
Citera
2023-02-08, 14:57
Medlem
Lysturkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sommargay
Riktigt tillfredsställande gädda den här målaren. Ligger i sängen och ser på konfrontationen och bara GOTTAR mig. Gillade verkligen greppet att bara slänga in random turistbilder i chatten. Det är tydligt att gäddan har en hel del bilder i mobilen från olika tillfällen där han mådde bra som han gillar att återkomma till. Tycker också sista raden chatt från gäddan som är "blir inget - har gått i en fälla" är väldigt fin. Han känner tillochmed skam för betet Ida. Man ser verkligen hur det gnistrar till i ögonen på de nytagna bilder gäddan bjuder på. Kan tänka mig att det varit några helt underbara veckor under tiden chatten pågick. Näe den här konfrontationen var ren njutning. Fin chatt och fin konfrontation
Älskade sommarbög! Det glädjer mig att höra att du konsumerar materialet precis som den livsnjutare du är. Jag förstår precis vilken glad känsla det är som klamrar sig fast genom ett konstant leende mellan öronen. Det första jag kom att tänka på när jag vaknade imorse var gäddans chatavslut: "Blir inget, har gått i en fälla". Då vred jag mig ytterligare ett varv i sängen och skrattade till medan jag gjorde det. Och det är baske mig inte varje dag man får vakna med en sådan positiv energi. Hela dagen har jag känt mig varm i själen tack vare Vasaloppsgäddan. De lyckliga ögonblicken från solsemestrar och det stolta ögonblicket från skidklassikern. Bilden av en välmående och välbevarad man som levt ett rikt liv. Samma bild som han med stor desperation ville förmedla till sitt tilltänkta våldtäktsoffer.

Alla dessa ögonblick spelar nu rakt emot honom och används redan flitigt för att skratta åt honom genom hånfulla sms i umgängeskretsen. Den fasta lilla gubbrumpan som istället för att studsa mot ett toalock medan han rids av en tonårstjej nu blir minnesbilden av en klåfingrig målarpedofil. Tack Vasaloppet för denna underbara dag i svensk pedofilhistoria! Tack Ekströms blåbärssoppa!

Så i fädrens spår för framtids segrar utbrister jag därför en skål för denna ljusglimt i annars svåra tider.

Senast redigerad av Lysturken 2023-02-08 kl. 15:02.
Citera
2023-02-08, 15:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lysturken
Älskade sommarbög! Det glädjer mig att höra att du konsumerar materialet precis som den livsnjutare du är. Jag förstår precis vilken glad känsla det är som klamrar sig fast genom ett konstant leende mellan öronen. Det första jag kom att tänka på när jag vaknade imorse var gäddans chatavslut: "Blir inget, har gått i en fälla". Då vred jag mig ytterligare ett varv i sängen och skrattade till medan jag gjorde det. Och det är baske mig inte varje dag man får vakna med en sådan positiv energi. Hela dagen har jag känt mig varm i själen tack vare Vasaloppsgäddan. De lyckliga ögonblicken från solsemestrar och det stolta ögonblicket från skidklassikern. Bilden av en välmående och välbevarad man som levt ett rikt liv. Samma bild som han med stor desperation ville förmedla till sitt tilltänkta våldtäktsoffer.

Alla dessa ögonblick spelar nu rakt emot honom och används redan flitigt för att skratta åt honom genom hånfulla sms i umgängeskretsen. Den fasta lilla gubbrumpan som istället för att studsa mot ett toalock medan han rids av en tonårstjej nu blir minnesbilden av en klåfingrig målarpedofil. Tack Vasaloppet för denna underbara dag i svensk pedofilhistoria! Tack Ekströms blåbärssoppa!

Så i fädrens spår för framtids segrar utbrister jag därför en skål för denna ljusglimt i annars svåra tider.

Vasaloppsgäddan är en klassiker i ligan "från ett vanligt svenssonliv till totalt förfall genom att låta fulkuken styra hjärnan"

Episka bilder, chattar och konfrontation där han inser att allt är kört.

Då gäddan bor i min stad jagar jag mer info om hur han nu har det.
Citera
2023-02-08, 16:03
Medlem
Lite info om Dumpens verkliga nytta:

Dumpen påtalar ju ganska ofta hur ”25% av alla barn utsätts för sexuella övergrepp”

Den information har de plockat från en studie som gjorts av Allmänna barnhuset 2021, där man frågade drygt 3000 gymnasieelever om de någon gång under sin uppväxt utsatts för sexuella övergrepp. Dessa övergrepp avser endast fysiska övergrepp. Alltså inte övergrepp gjorda på nätet.
I frågan framgår inte ålder vid övergreppstillfället, eller ens om de var under 15 år.

Vad som däremot framgår i studien, som Dumpen av någon anledning inte påtalar eller refererar till, är bla följande.

* En tredjedel av alla övergrepp på barn under 15 år utförs av andra barn och ungdomar.
* 12% av alla övergrepp har utförts av någon man träffat på nätet.
* Medelåldern på förövaren är 20 år.

Med tanke på förövarnas medelålder är det nog inte helt orimligt att tänka att de flesta av de 12% som hittats på nätet är ganska unga. Rimligen kanske 20% av de 12% är av typen ”gubbar som hängs ut på Dumpen”. En högre siffra hade rimligen påverkat medelåldern uppåt.
Dvs, avrundat uppåt så är ungefär 3% av alla övergrepp mot barn utförda av gubbar likt dem som dumpen hänger ut.
Låter inte som speciellt stor nytta i mina öron. Och vart är alla 20-åringar på dumpens sida?

Inte nog med att Dumpen missrepresenterar studiens resultat för att passa dess eget syfte, de bidrar även till att cementera den felaktiga bilden av att alla barnförövare är ”äckliga gamla gubbar”. Och inget kunde vara mer fel.

3%. Det är vad dumpen jobbar med. Ganska uppenbart att de fiskar i fel vatten.
Nyttan de gör i nuvarande vatten förefaller påfallande marginell.

Men tittar man sedan på övergrepp som sker på nätet så är det en lite annan bild. Det är ett avsnitt för sig och inget jag tittat närmare på eftersom Dumpen jagar förövare som vill träffa minderåriga för fysisk kontakt.

Studien finns att fritt hämta här:
https://allmannabarnhuset.se/wp-content/uploads/2022/09/Unga_Sex_Och_Internet_Efter_MeToo_2021.pdf
Citera
2023-02-08, 16:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Qstar

Dumpen påtalar ju ganska ofta hur ”25% av alla barn utsätts för sexuella övergrepp”

Den information har de plockat från en studie som gjorts av Allmänna barnhuset 2021, där man frågade drygt 3000 gymnasieelever om de någon gång under sin uppväxt utsatts för sexuella övergrepp. Dessa övergrepp avser endast fysiska övergrepp. Alltså inte övergrepp gjorda på nätet.
I frågan framgår inte ålder vid övergreppstillfället, eller ens om de var under 15 år.

Vad som däremot framgår i studien, som Dumpen av någon anledning inte påtalar eller refererar till, är bla följande.

* En tredjedel av alla övergrepp på barn under 15 år utförs av andra barn och ungdomar.

Med tanke på förövarnas medelålder är det nog inte helt orimligt att tänka att de flesta av de 12% som hittats på nätet är ganska unga. Rimligen kanske 20% av de 12% är av typen ”gubbar som hängs ut på Dumpen”. En högre siffra hade rimligen påverkat medelåldern uppåt.
Dvs, avrundat uppåt så är ungefär 3% av alla övergrepp mot barn utförda av gubbar likt dem som dumpen hänger ut.
Låter inte som speciellt stor nytta i mina öron. Och vart är alla 20-åringar på dumpens sida?

Inte nog med att Dumpen missrepresenterar studiens resultat för att passa dess eget syfte, de bidrar även till att cementera den felaktiga bilden av att alla barnförövare är ”äckliga gamla gubbar”. Och inget kunde vara mer fel.

Men tittar man sedan på övergrepp som sker på nätet så är det en lite annan bild. Det är ett avsnitt för sig och inget jag tittat närmare på eftersom Dumpen jagar förövare som vill träffa minderåriga för fysisk kontakt.

https://allmannabarnhuset.se/wp-content/uploads/2022/09/Unga_Sex_Och_Internet_Efter_MeToo_2021.pdf

Det är väl mer så att Dumpen jobbar på ett visst sätt där äldre män är överrepresenterade. Kanske det kommer någon annat sätt att jobba för några andra personer. Men Dumpen kan ju inte vara heltäckande och jobba på alla sätt så att åldern på män ska vara på något representativt sätt.

Yngre män träffar barn på andra ställen. Där finns inte Dumpen.
Citera
2023-02-08, 16:14
Medlem
En kommentar på Dumpen lyder:

Citat:
-han skriver i chatten att han “har hållit på med detta i 12 år”. Ändå säger han att tjejen är den första han försökt träffa.

Vilken massa unga trasiga tjejer han lär ha lämnat efter sig genom åren.

Jag fattade det också som att han hade hållit på i 12 år med att träffa barn. När han konfronterades så pratade han också som om det ta var något han höll på med, mer än att han gjort det en gång. Han var också rätt slipad i hur han ledde tjejen fram till att han kunde prata om hennes svullna blygdläppar och hur blöt hon blir.
Citera
2023-02-08, 16:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sturuf
Det är väl mer så att Dumpen jobbar på ett visst sätt där äldre män är överrepresenterade. Kanske det kommer någon annat sätt att jobba för några andra personer. Men Dumpen kan ju inte vara heltäckande och jobba på alla sätt så att åldern på män ska vara på något representativt sätt.

Yngre män träffar barn på andra ställen. Där finns inte Dumpen.

Klart att gubbarna är överrepresenterade där de letar. Men övergreppen sker någon annanstans.
Citera
2023-02-08, 16:29
Medlem
Citat:
Klart att gubbarna är överrepresenterade där de letar. Men övergreppen sker någon annanstans.

Den här gubben har träffat barn i tolv års tid skriver han. Och att han är i "pedofilgrupper" erkänner han ju också för Sara och Patrik. I flera alltså. Till flickan skriver han att tycker det är tråkigt att vara i grupper för folk över 50 så att han är hellre i andra grupper.

Under tolv års tid så har en person rimligt hunnit träffa en hel del barn. Han sa det i samband med att hon inte ville skicka bilder, han lovade att inte skicka, jag har hållit på med detta i tolv år, jag har aldrig delat bilder förutom en när en tjej sög av mig, skrev han. Det känns troligt att de sitter och delar bilder på tjejerna när de fått bilder och när de träffar dem. Ger säkert en extra kick. Att tro att de är oskyldiga och liksom råkar träffa på tjejerna på nätet är nog rätt naivt.
Citera
2023-02-08, 16:33
Avslutad
Citat:

Precis som du skriver så är det andra barn och någon barnet känner som står för absoluta majoriteten övergrepp, och inte någon ful gubbe i buskarna.

Dom som förgriper sig på barn (grooming via internet) speglar inte heller dumpens typiska gädda. Jag har bara sett en ung snygg kille på dumpen, och han var från Australien... Inte konstigt att han åkte dit då han inte kan landet, språket och kulturen så bra. Hade han varit uppvuxen i Sverige hade han kunnat knulla fjortisar i bilen på öppen gata och aldrig åkt dit.

Dumpens quest är meningslös då deras arbete på sin höjd kan få bort 3% av alla sexualbrott mot barn.
Citera
2023-02-08, 16:41
Medlem
Citat från chatten:

gubben: jag har aldrig delat bild på någon förutom tjejen som sög min kuk vid sjön. Men hon ville.

Ida: Men d gör inget att jag är 13 då

gubben: Hon var också med i gruppen.

Ida: Va va e de för bild?

gubben: Jag har bild och video där hon suger

gubben: Oh ett litet tips

gubben: visa aldrig ansiktet i nakenbilder. Jag vet att de är sexigt. Men gör det inte.

gubben: Det värsta kan vara bröst o ha tungan ute så man ser den

gubben: Då kan ingen bevisa att de är du

Betänk att detta inleddes med att han har sysslat med detta i tolv år

Och han skrev innan också "Jag lovar på heder och samvete att du aldrig kommer att bli delad av mig". Så hans tips om att inte ta bilder som skulle kunna gå och dela. Och jag är rätt övertygad om att aset delar bilder på alla tjejer med de andra gubbarna i gruppen. De som pratar om dumpen i grupperna.

gubben:
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in