2023-02-07, 09:14
Medlem
Något nytt?
Citera
2023-02-08, 12:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stefan S
De är omhäktade till 8 februari 2023. Planen är att stämningsansökan faktiskt ska inkomma då.
Vet du om det finns något nytt angående detta fall Stefan?
Citera
2023-02-08, 12:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Abiat
Något nytt?

Citat:
Ursprungligen postat av ScandicKrim
Vet du om det finns något nytt angående detta fall Stefan?

Idag väcktes åtal mot Ali Saed Kadhim, Robin Marsil Güleker, Loyanda-Kiesse Irvine, David Ingonde Botshindo, Julia Anne Gustavsson, Ricardo Persson Gray, Orxan Kerimov, Khanh Nguyen, Jesper Wennström Täpp, Jonny Skoglund och Jonny Nguyen för en lång rad synnerligen grova narkotikabrott.

Jag har begärt sekretessprövning av FUP och lägger upp den när prövningen är genomförd.

Tillägg: Länken är nu uppdaterad med ytterligare fem stämningsansökningar.

Södertörns tingsrätt:
Senast redigerad av Stefan S 2023-02-08 kl. 13:16.
Citera
2023-02-08, 12:54
Medlem
Citat:
Idag väcktes åtal mot Ali Saed Kadhim, Robin Marsil Güleker, Loyanda-Kiesse Irvine, David Ingonde Botshindo, Julia Anne Gustavsson, Ricardo Persson Gray, Orxan Kerimov, Khanh Nguyen och Jesper Wennström Täpp för en lång rad synnerligen grova narkotikabrott.

Jag har begärt sekretessprövning av FUP och lägger upp den när prövningen är genomförd.

Södertörns tingsrätt:
Jonny Skoglund och Jonny Nguyen har det inte väckts åtal mot, har dem blivit släppta nu eller sitter dem inne för något annat? Och är denne Khanh Nguyen släkting till Jonny Nguyen?
Citera
2023-02-08, 13:10
Medlem
Citat:
Jonny Skoglund och Jonny Nguyen har det inte väckts åtal mot, har dem blivit släppta nu eller sitter dem inne för något annat? Och är denne Khanh Nguyen släkting till Jonny Nguyen?

Sitter inte bägge två inne för narkotika pga encrochat redan om inte jag missminner mig..
Citera
2023-02-08, 13:10
Medlem
Citat:

Jonny och Jonny kommer åtalas under dagen. Åklagaren har inte inkommit med stämningsansökningarna ännu bara. Lägger upp dem när så har skett.

Angående brödraskap vet jag inte. Nguyen är trots allt ett väldigt vanligt efternamn bland vietnameser, lite som Kim, Lee och Park bland koreaner. Förmodligen framkommer det i FUP längre fram huruvida de är besläktade eller inte.
Citera
2023-02-08, 13:12
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grey.eagle
Hur fan får de in all narkotika, är det svängdörrs landet nr 1 vi bor i.

Kartellerna äger hela containerfartyg nuförtiden. Det är 11000% vinst på kokain, tänk själv hur idiotiskt det är att försöka förhindra folk som inte har någon framtid att sälja det.
Citera
2023-02-08, 13:33
Medlem
Biggedys avatar
Citat:
Idag väcktes åtal mot Ali Saed Kadhim, Robin Marsil Güleker, Loyanda-Kiesse Irvine, David Ingonde Botshindo, Julia Anne Gustavsson, Ricardo Persson Gray, Orxan Kerimov, Khanh Nguyen, Jesper Wennström Täpp, Jonny Skoglund och Jonny Nguyen för en lång rad synnerligen grova narkotikabrott.

Tillägg: Länken är nu uppdaterad med ytterligare fem stämningsansökningar.

Södertörns tingsrätt:

Klockrent. Som vi väntat.
Känns som detta är början på slutet av dom stora åtalen gällande krypterade chattarna.
Citera
2023-02-08, 13:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Biggedy
Klockrent. Som vi väntat.
Känns som detta är början på slutet av dom stora åtalen gällande krypterade chattarna.

Det kommer att komma ytterligare några i samband med Sky ECC. Där är det fortfarande väldigt mycket kvar att gå igenom och personer kommer plockas in. Dessutom har polisen de senaste månaderna kommit över en del telefoner där "gamla" saker från 2020 plötsligt kan lösas. Kanske inte av den här magnituden, men väl en del mord, mordförsök och grova narkotikabrott kommer få en lösning.

Det skulle ta 40 poliser 685 år att gå igenom allt Sky-material som en belgisk polis påpekade:
https://www.brusselstimes.com/159580...e-cocaine-fire

Jag kommer för övrigt komplettera med fler stämningsansökningar i det här målet senare idag, så titta in igen.
Senast redigerad av Stefan S 2023-02-08 kl. 13:46.
Citera
2023-02-08, 16:36
Medlem
Väntar otåligt på denna fup går in och kollar tråden var 30e min haha
Citera
2023-02-08, 17:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Huvudstadenn
Väntar otåligt på denna fup går in och kollar tråden var 30e min haha
Samma här. Det här kommer nog vara en mycket intressant FUP just pga Sky ECC chattarna där man kommer kunna läsa allt.
Citera
2023-02-08, 17:51
Medlem
Lonnrots avatar
Är det här fallet samma som det med en läkare i Stockholm? Som skriver ut tabletter på löpande band. Det anges koppling till fastighetshärva i s-Tälje?
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/st...t-av-overdoser
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in