Citat:
Ursprungligen postat av
tusengubbe
hur fan kan du tycka mest synd om en kvinno mördare? "verkar ha varit en bra kille" en bra kille mördar inte sin fru oavsett vad.
Vila i frid Somayyeh
De flesta har bara gott att säga om honom. De flesta har bara ont att säga om Sa*ha. Det finns vittnen, inspelningar och annan dokumentation (sms osv) som visar att hon utsatte honom för kontinuerlig, grov psykisk misshandel i åratal. Hon tryckte ner honom, fick honom att känna sig värdelös, orsakade psykisk ohälsa hos honom. Dagen innan och dagen för mordet köpte han 8 resp 12 starköl. Han självmedicinerade, försökte döva sin smärta. Och hon bara fortsatta att plåga honom.
Jag tycker synd om honom och jag tycker inte synd om henne. En kvinna som utsätts för misshandel i åratal och till slut slår tillbaka mot sin plågoande har jag stor sympati för. Det här är precis likadant, bara att könen på parterna är de omvända.
Hon hade inte behövt psykiskt misshandla honom på detta grova sätt. Hon gjorde det. Det kom konsekvenser med det handlingssättet. Case closed.
Hoppas han får ett mycket milt straff och bra vård så att hans pojke snart har sin pappa hos sig igen.