2023-02-07, 20:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av salad
Är dom smarta så koncentrerar dom sig på en mindre yta i nordligare delarna. Bombar som tusan samtidigt som marktrupperna sakta drar fram. Sedan styr dom runt och ner söderut och bryter ukrainas linjer.

Jag har förutsett att dom försöker gå från Luhansk. Och söderut för att koncentrera trupper nordväst om Bakhmut.

Men jag är tveksam till att dom lyckas bryta igenom ty förlorar Ukraina en försvarslinje så upprättar dom snabbt nya. Och dessutom verkar Ukraina till viss del behärska detta med flankanfall. Men bögryssland har säkert fler trupper och artilleri till förfogande.

Mycket tveksamt för Ryssland men vi får se. Politiska ledningen kräver resultat som militären har svårigheter att uppfylla. Här finns en spricka helt klart.
Citera
2023-02-07, 20:26
Medlem
Nordanvindarnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av foliekiller
Man undrar hur det ser ut i AFS? Säkert en hel del ryssrunkare och landsförrädare där….

Det skulle behövas en rejäl genomlysning av alla svenska politiker, myndighetsfolk, journalister och mediafolk. Tycker jag ser en hel del märkliga glidande formuleringar även i etablerad media. Tror det finns ryssromantiker och landsförrädare både på höger- och vänstersidan som glider under radarn idag.
Senast redigerad av Nordanvindarna 2023-02-07 kl. 20:39.
Citera
2023-02-07, 20:28
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grand-canyon
Isblock. Vad ska man ha för nytta av det? Finns väl mängder is utanför dörren i ett så kallt land. Potatis å morötter är ju i alla fall nån nytta med. Men… vad får Ukraina familjerna för en stupad soldat? Det önskar jag att du skriver i ditt nästa inlägg.

De sågade upp isblocken med motorsåg i en flod och körde dem till de anhörigas hus. Jag tror de har dem istället för kylskåp, kanske hade de inte el i de trakterna. Det var på landsbygden. Folk där såg asiatiska ut så någonstans österut.

Ukrainarna får sorg, smärta, hämndlyssnad och rysshat.
Citera
2023-02-07, 20:30
Medlem
FAN jag rör till det. Det sägs att Tyskland skickar 178 Leopard men sedan säger man bara 100 Leopard?

Skall det tolkas så att Tyskland skickar 100 och övriga länder 78? Det verkar också som man blandar och ger när det gäller Leopard I och Leopard II.

Och samtidigt med detta fjuttar Storbritannien med endast 14 Challenger.

Jag skiter i detta för ingenting verkar stämma.

50 CV-90 tror jag dock på och det blir snabb utbildning. Tack Sverige!
Citera
2023-02-07, 20:42
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
FAN jag rör till det. Det sägs att Tyskland skickar 178 Leopard men sedan säger man bara 100 Leopard? Skall det tolkas så att Tyskland skickar 100 och övriga länder 78? Det verkar också som man blandar och ger när det gäller Leopard I och Leopard II.
Och samtidigt med detta fjuttar Storbritannien med endast 14 Challenger. Jag skiter i detta för ingenting verkar stämma. 50 CV-90 tror jag dock på och det blir snabb utbildning. Tack Sverige!

Det är 88+99 stycken Leopard 1 från företag; Tyska regering har gett tillstånd till det. Men alla kan inte skickar på en gång som det verkar för de skall repareras. Danmark skickar också några Leopard 1.
Citera
2023-02-07, 20:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av psychicsailor
Jag har ju skrivit att jag tycker det var fel av Putin att invadera 2022. Otroligt obegåvat av dig att läsa 400 inlägg och ändå inte förstå det.
Alla dina 400 inlägg om och omkring 2014 visar ju att du stöder anfallskriget för att Putin ska få behålla östra Ukraina.
Lik förbannat förnekar du det in i absurdum.
Kom inte med förhandlingsargumentet, det var väldigt många år sedan det var möjligt, du behöver inte repetera det.

Låt det inte gå ett fyrahundraförsta varv!
Citera
2023-02-07, 20:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nordanvindarna
Jag kollade upp det där lite för några veckor sen och det verkar som om den frysta fisken var en muta till anhöriga för att de skulle hålla sig lugna när deras söner kallades in. Så lite fryst fisk när sonen åker till fronten och sen en kasse billiga handdukar när sonen kommer hem i en kista. Låter som en bra deal?

Så kanske det var. Man får alltså BÅDE 5 kg fisk och ett set med kinesiska handdukar när ens anhörig mobiliseras och strax därefter dör i en skyttegrav?

Vi tackar Putin, vår befriare!
Citera
2023-02-07, 20:52
Medlem
88SONs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kukilon
Det var hela NATOs toppskick. Det fanns generaler av alla möjliga sorters nationaliteter.

Nej, du ljuger
Citera
2023-02-07, 20:55
Medlem
psychicsailors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alsson
Alla dina 400 inlägg om och omkring 2014 visar ju att du stöder anfallskriget för att Putin ska få behålla östra Ukraina.
Lik förbannat förnekar du det in i absurdum.
Kom inte med förhandlingsargumentet, det var väldigt många år sedan det var möjligt, du behöver inte repetera det.

Låt det inte gå ett fyrahundraförsta varv!

Det är du som inte fattar att även om det var fel, kan det minst dåliga i denna situation vara att förhandla och låta honom få östra Ukraina. Jag stödjer inte Putins krig. Det vore fortfarande bra på många sätt om han fick en kula i nacken.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DaEzz
Ja vad säger man. Sex ryssar i s.k "böghög" utslagna av vad som ser ut som en vanlig handgranat släppt från en drönare. Helt otroligt:

https://twitter.com/NOELreports/status/1622851133696770049
Ja helt otroligt, de ser att granaten kommer neddimpande i gropen och de bara väntar att den ska brisera
Citera
Medlem
Sqrbankens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DaEzz
Ja vad säger man. Sex ryssar i s.k "böghög" utslagna av vad som ser ut som en vanlig handgranat släppt från en drönare. Helt otroligt:

https://twitter.com/NOELreports/status/1622851133696770049

Inte förstått ännu hur dessa drönare tenderar att inte upptäckas av åtminstone någon i klipp likt dessa (eller för den delen ryssar på solotur). Långt ifrån första gången man ser ryss/ryssar i godan ro åla runt i leran före touchdown.

Öppen fråga då jag finner det, likt citerad, otroligt. Små som attan (relativt) och högre upp än vad bilderna tenderar att ge sken av? Att de inte hörs må väll vara hänt bland buller och brak.
Citera
2023-02-07, 21:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sgt.Bland
Ja ryssen har inte råd att ge Lador till alla så nu ger man tydligen pälsar till de anhöriga till stupade istället. Detta är ju för helsike vidrigt att se ju.

https://twitter.com/Gerashchenko_en/status/1623026402315448320
De i den ryska ledningen är minst sagt märkliga.
Från kontanter som motsvarar kostnaden av en Lada till fyra frottéhanddukar för att sedan steppa upp till en päls, i vissa regioner har de fått potatis o morötter.

Så sjukt samhälle, i denna miljö håller svenska kommunister och fascister varandra hand hand och dansar ringdans till Putins orkester. Jävla avskum!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in