2023-02-07, 19:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson
Alltså, jag är ingen advokat och det är inte jag som sitter på bevisen för fusk till varken den ena klubben eller den andra.

Men att även Chelsea har brutit regelverket genom åren är bara helt uppenbart för alla och envar. Och förhoppningsvis, så står de i kön bakom Man City hos FA/UEFA.
Ja, Generalandersson måste ha rätt i den här frågan. Chelsea har köpt spelare för 7,5 miljarder SEK den här säsongen. Självklart är det mer än intäkterna för klubben, alltså ett brott mot ”the fair-play rules”.
Citera
2023-02-07, 19:44
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svenshult
Ja, Generalandersson måste ha rätt i den här frågan. Chelsea har köpt spelare för 7,5 miljarder SEK den här säsongen. Självklart är det mer än intäkterna för klubben, alltså ett brott mot ”the fair-play rules”.
Du måste ju se helheten.. Chelsea har varit dopade i närmare 20 år nu.
Citera
2023-02-07, 19:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson
Du måste ju se helheten.. Chelsea har varit dopade i närmare 20 år nu.
Japp.
Citera
2023-02-07, 19:53
Medlem
Vanstertrollets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skarparattarn
Du har inget att skylla på om ni tappar heller. Jag ska gratulera vänstertrollet om ni vinner. Men du med din otroligt verklighetsfrånvända och arroganta stil kommer få höra det för alltid om ni inte vinner.

Bubbisen! Ett bra exempel på hur saker och ting kan vända bara man är ödmjuk och öppen för att gräva ner stridsyxan. Tack för hjälpen i söndags!

Hoppas nu bara att det inte blir nåt poängavdrag eller skit för City. Skulle suga hårt att eventuellt vinna på nåt sånt scenario när vi verkligen satt oss i en position att förtjäna det på egen styrka.
Citera
2023-02-07, 20:04
Moderator
zanteras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vanstertrollet

Bubbisen! Ett bra exempel på hur saker och ting kan vända bara man är ödmjuk och öppen för att gräva ner stridsyxan. Tack för hjälpen i söndags!

Hoppas nu bara att det inte blir nåt poängavdrag eller skit för City. Skulle suga hårt att eventuellt vinna på nåt sånt scenario när vi verkligen satt oss i en position att förtjäna det på egen styrka.

Förstår känslan. Istället för att man kan prata om hur "lilla" Arsenal slog stora elaka City med Haaland i spetsen som snittar 100p per säsong så blir det istället "Arsenals ligatitel är ännu mindre värd än Liverpool's 'covid'-titel".

Inte mig emot om man skickar ner City till League 2 eller något dock men det kommer ju såklart aldrig hända.
Citera
2023-02-07, 20:08
Medlem
Vanstertrollets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zantera
Förstår känslan. Istället för att man kan prata om hur "lilla" Arsenal slog stora elaka City med Haaland i spetsen som snittar 100p per säsong så blir det istället "Arsenals ligatitel är ännu mindre värd än Liverpool's 'covid'-titel".

Inte mig emot om man skickar ner City till League 2 eller något dock men det kommer ju såklart aldrig hända.

Typ så. Hellre att det skiter sig då isf. Vill inte ha nån titel i efterhand heller och förstår inte dom som vill ha Citys tidigare titlar tilldelade sin klubb. Lite stolthet måste man ha hur jävla uppenbart fusket än är. Bättre då att man bara voidar allt och skickar ner City i League 2 nästa säsong som du säger Men lär inte hända nej.
Citera
2023-02-07, 20:08
Medlem
asdfghjklzxcvbnms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svenshult
Det är ju inte så man räknar

Värvningar skrivs av på flera års tid under kontrakt. Vissa summor inkluderar bonusar som ej är uppfyllda. Lag är tillåtna att gå minus till en viss gräns. FFP räknas under flera säsonger.Försök läsa på lite i ämnet innan du uttalar dig om saker du inte förstår dig på..

Om jag nog inte missförstått någon ironi från din sida med tanke på användaren du citerar som som vanligt använder sina egna fantasier som källa trots att han erkänner att han kan 0 om ämnet.
Senast redigerad av asdfghjklzxcvbnm 2023-02-07 kl. 20:12.
Citera
2023-02-07, 20:29
Medlem
Vanstertrollets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av asdfghjklzxcvbnm

Värvningar skrivs av på flera års tid under kontrakt. Vissa summor inkluderar bonusar som ej är uppfyllda. Lag är tillåtna att gå minus till en viss gräns. FFP räknas under flera säsonger.Försök läsa på lite i ämnet innan du uttalar dig om saker du inte förstår dig på..

Om jag nog inte missförstått någon ironi från din sida med tanke på användaren du citerar som som vanligt använder sina egna fantasier som källa trots att han erkänner att han kan 0 om ämnet.

Vilket är ett uppenbart kryphål i FFP-reglerna. Inget fusk i sig, men likväl omoraliskt och visar väl vilken typ av klubb Chelsea är. Man drar sig inte för att utnyttja kryphål i reglerna. Klubbar med lite högre klass skulle inte göra så.
Citera
2023-02-07, 20:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av asdfghjklzxcvbnm

Det handlar bara om gissningar, men jag gissar att Chelsea är skyldiga precis som City. Kanske inte till 115 överträdelser, men tillräckligt för att åka på kännbara straff.

Men jag VET naturligtvis inte. Det gör inte du heller.
Citera
2023-02-07, 20:40
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zantera

Jag hoppas inte att Man City åker på en bestraffning som tex poängavdrag eller liknande.

Men jag tycker ändå att det blir fel att jämföra med Liverpool’s titel under covid säsongen. Enda skälet till att varför Liverpool vann titeln med så klar marginal den säsongen var p g a Citys skadebekymmer, samt att Arsenal, Chelsea och dvs Tottenham genomgick alla en B-säsong i 19/20.
Citera
2023-02-07, 20:40
Medlem
DidierDrogba02s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vanstertrollet
Vilket är ett uppenbart kryphål i FFP-reglerna. Inget fusk i sig, men likväl omoraliskt och visar väl vilken typ av klubb Chelsea är. Man drar sig inte för att utnyttja kryphål i reglerna. Klubbar med lite högre klass skulle inte göra så.

Buhuhuhu!

Du inser väl själv att även om City blir tvångsnedflyttade så stoppar det inte rika miljardärer från att investera i engelska fotbollsklubbar framöver. Det är ett system som FIFA/UEFA tillåtit så skyll på dem istället.
Citera
2023-02-07, 20:46
Medlem
Vanstertrollets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DidierDrogba02
Buhuhuhu!

Du inser väl själv att även om City blir tvångsnedflyttade så stoppar det inte rika miljardärer från att investera i engelska fotbollsklubbar framöver. Det är ett system som FIFA/UEFA tillåtit så skyll på dem istället.

Nej, jag säger ju det att det inte är fusk att göra så, men likväl högst omoraliskt. Man behöver se över dom kryphål som finns från förbundens sida. Även Barcelona har ju utnyttjat kryphål på sitt sätt. Det är usel karaktär att göra så. Klubbar som har lite stolthet och karaktär gör inte så. Men jag förstår att du är stolt. Man får ju åtminstone hoppas för er skull att ni får ut nåt av det. Barca verkar ju ta titeln direkt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in