Citat:
Ursprungligen postat av
torppet
Jag saknar de goda trollen på den här sajten. De var åtminstone pålästa, hade koll på läget och verkligheten och kunde verkligen rådda om i opinionerna.
Jag hittade ett bra inlägg av ett natotroll. Visst - nästan alla är för Nato, för Ukraina och mot Ryssland. Det är de som försvarar trädgården (västligt tänkesätt) mot djungeln som mest består av före detta kolonier (arga sådana) och mot litterära begåvningar som har lärt sig läsa och förstå vad de läser.
Jag måste väl säga att jag gärna diskuterar med dem om rätt och fel, om juridik och internationell lag och om att vissa länder anser att de inte behöver bry sig om sådant. Vissa länder kan tydligen bestämma vad som sagts (fast det inte har sagts) och bestämma vad som menas med det som INTE sagts. På grund av sin oförmåga att läsa text så tror de på sin TRO om vad som BORDE ha sgts.
Man skulle nästan TRO att jag är det troll - men för vem och emot vem?
Tja, jag är gammalmodig. Jag tror på att folk skall lära sig läsa och förstå det de läser. Inte fantisera och tro att andra människor ljuger - bara för att de själva gör det. Inte heller tro att andra människor smider hemska planer - bara för att de själva gör det. Inte heller tro att människor agerar mot internationell lag - bara för att de själva gör det.
Det finns folk som säger vad de menar och står för det.
20% av Ukraina är USA villig att ge till Ryssland bara de slutar skjuta. Det finns ingen ammunition i Europa eller i USA och i Europa kan man inte tillverka någon för fabrikerna har slagit igen på grund av gaspriserna och i Amerika har det inte lönat sig att tillverka krigsammunition - så det finns inga färdiga fabriker - så det ser illa ut för Ukraina som är beroende av västvärldens vapen.
I januari dog över 6.000 ukrainska soldater och 344 tanks (och andra armorerade vehicles) blev till skrot, samt helikoptrar, drönare och något enstaka bombplan blev också den ryska militärens saldo.
Finns det fortfarande någon som på allvar tror att Ukraina vinner kriget? Israeliska förståsigpåare säger att Ukraina har förlorat över 1,300 000 man - mot den ryska sidans ung. 20.000 man. Kan vara något högre efter det att ryssarna tvingats gå från gård till gård, ingång efter ingång, för att jaga de ukrainska soldaterna som tyr sig till mänskliga sköldar.
Men faktiskt - Ukraina har troligen inga problem med Himars ammunition eftersom de kan slösa dem på civila sjukhus och hotell.
Men de har problem med soldatmaterial. Nu har de uppmanat Europa att skicka hem alla som kan användas i kriget. 16 åringar får militärträning och också pensionärer. Rekryterarna träffar folk på gatan och i butikerna och uppmanar dem att bli militärer. Om de är motvilliga så sätter man bara ett skjutvapen i ryggen på dem - då ändrar de sig nog.
Suveränt 👍
Äntligen någon som kommer med fakta.
Vore kanon om du kunde dela med dig av dina källor eller länkar, till all denna fakta.
Så kan man löpande kolla senaste nytt varje morgon.
👍 skitbra.