2023-02-07, 18:21
Avslutad
Det börjar bli riktigt löjligt när kreml gång på gång blir arga och hotar med alla möjliga hemskheter när vi levererar nya vapen till hjältarna i Ukraina. Pinsamt. Och fettobögen lavrov som bönar om stöd i afrika toppar ju löjlet ännu mer. Homofederationen ryssland är det löjligaste och mest underutvecklade av alla länder i alla kategorier, hur lyckas de inbilla sig själva att de ska gå segrande ur det här fiaskot?

Hela homofederationens ekonomi i toan, alla oligarkernas stulna pengar beslagtagna, inga fler lyxsemestrar och inga yachter för bögfederationens plundrare av staskassan. Putins, lavrovs och peskovs luderdöttrar är utkastade ur lyxvåningarna i västvärlden, inga fler restaurangbesök för ryska fnask, inga handväskor, ingenting får de längre lov att unna sig.

Är det värt en sån här kollaps för bögpresident putin? Hur mycket får det kosta ryska folket innan de säger ifrån på skarpen och inför demokrati?

Ukraina kommer att eliminera röda armén så det sjunger om det, wagner är ett minne blott och homofilen kadyrov smiter som den fegisen han är. Snart har homofederationen inga soldater kvar såvida inte bögen lavrov lyckas dilla i några negrer att de ska låta sig skjutas i bitar.

Ge upp medan ni kan rysspatrask!

Slava Ukraini!
Citera
2023-02-07, 18:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Conception
Om du inte följer kriget så ska du inte posta gammal skåpmat här serru.

Står ju 12.01.2023 på videon, så den är inte så värst gammal.

Ryssarna ser inte ut att vara så ineffektiva ut som det påstås.

https://southfront.org/destroying-us...nition-videos/
Citera
2023-02-07, 18:26
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av plastdunkk
Ukraina ligger enligt internationella bedömningar runt 200 000 (strax över) läste jag, varav 160 000 oreparerbara (KIA). Rysslands motsvarande var typ 50 000 i KIA.

Nej. Enligt fejkade låtsas"bedömningar" av ryska och proryska troll. Många av trollen är ryssar, men det finns några utländska troll också.

Bland de utländska proryska trollen hittar vi exempelvis skojare som MacGregor. Han låtsades "bedöma" Ukrainas dödsiffror häromdagen. Men naturligtvis rent påhitt.

Här i väst är bedömningen att runt 100 000 ukrainare har dött eller skadats:

https://www.flashback.org/sp83298438
https://www.flashback.org/sp83272180
Citera
2023-02-07, 18:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av leach
FORTE11 gör sin 48 timmars resa över Svartahavet för att samla intel till hjältarna.
Snart får vi se Ukrainas precisionsattacker på pissryssarna.

https://www.flightradar24.com/FORTE11/2f1bc6be

Mycket bra. Roligt att USA:s underättelsetjänst hade bättre koll på ryska armén, än vad ryssarna själva hade. När GLSDB levererats blir det underhållande. Som svensk är jag stolt över att SAAB har varit med och utvecklat den. Serberna och kreml-propagandisterna med sin taffliga google-translate svenska kan ju gråta mer över precisionsregnet som kommer hagla mot ryska trupper.

Ryska armén har alltid varit något av en köttkvarn, men med GLSDB har de inte ens en sportlig chans. Idag såg vi förluster på över 1000 ryska soldater på ett dygn. När får vi se 2000? 5000? 10000? Jag gissar det kommer snabbare än någon av oss kan tro.
Citera
2023-02-07, 18:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 88g14flashplant
Ledsen gubben, jag språkar inte på ukrainskabanderista. Det där är en sån boomerchick lingo som går mig helt förbi.

det var ju det precis det jag menade
Citera
2023-02-07, 18:31
Medlem
88g14flashplants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av salad
En till brutal video. Lider med alla på fronten, ukrainare och ryssar.

https://southfront.org/chilling-footage-of-close-fire-fight-in-ukraine-video-21/
Legendariskt. Det där är frivilliga också, till råga på allt. Vill minnas det är från Kremennaya för ett par veckor sedan.
Citera
2023-02-07, 18:31
Medlem
Citat:
Ledsen gubben, jag språkar inte på ukrainskabanderista. Det där är en sån boomerchick lingo som går mig helt förbi.

Den där Bandera måste ha varit en riktig hjälte, och en skön typ, med tanke på hur otroligt butthurt ni Z-runkare är över honom. Tips: ingen i Sverige bryr sig om Stepan Bandera.
Citera
2023-02-07, 18:32
Medlem
Conceptions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av salad
Står ju 12.01.2023 på videon, så den är inte så värst gammal.

Ryssarna ser inte ut att vara så ineffektiva ut som det påstås.

https://southfront.org/destroying-us...nition-videos/
En månad gammal är gammalt i ett krig som inte ens hållit på ett år.

Även en blind höna kan finna ett korn. Med det sagt så är det ukrainskt hemvärnsförband som försvarar värnet. Tragiskt att han inte släpper vapnet men som du ser så hade ryssarna inte någon förbandsidentifikation på sig. Gubben trodde säkert att det var egna soldater.
Citera
2023-02-07, 18:33
Medlem
88g14flashplants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slö
det var ju det precis det jag menade
Ok blattnik, så det var bara det?

Kolla in hjälten här..

https://t.me/UkraineHumanRightsAbuses/20465?single
Citera
2023-02-07, 18:36
Medlem
attogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av torppet
Jag saknar de goda trollen på den här sajten. De var åtminstone pålästa, hade koll på läget och verkligheten och kunde verkligen rådda om i opinionerna.
Jag hittade ett bra inlägg av ett natotroll. Visst - nästan alla är för Nato, för Ukraina och mot Ryssland. Det är de som försvarar trädgården (västligt tänkesätt) mot djungeln som mest består av före detta kolonier (arga sådana) och mot litterära begåvningar som har lärt sig läsa och förstå vad de läser.

Jag måste väl säga att jag gärna diskuterar med dem om rätt och fel, om juridik och internationell lag och om att vissa länder anser att de inte behöver bry sig om sådant. Vissa länder kan tydligen bestämma vad som sagts (fast det inte har sagts) och bestämma vad som menas med det som INTE sagts. På grund av sin oförmåga att läsa text så tror de på sin TRO om vad som BORDE ha sgts.

Man skulle nästan TRO att jag är det troll - men för vem och emot vem?

Tja, jag är gammalmodig. Jag tror på att folk skall lära sig läsa och förstå det de läser. Inte fantisera och tro att andra människor ljuger - bara för att de själva gör det. Inte heller tro att andra människor smider hemska planer - bara för att de själva gör det. Inte heller tro att människor agerar mot internationell lag - bara för att de själva gör det.

Det finns folk som säger vad de menar och står för det.

20% av Ukraina är USA villig att ge till Ryssland bara de slutar skjuta. Det finns ingen ammunition i Europa eller i USA och i Europa kan man inte tillverka någon för fabrikerna har slagit igen på grund av gaspriserna och i Amerika har det inte lönat sig att tillverka krigsammunition - så det finns inga färdiga fabriker - så det ser illa ut för Ukraina som är beroende av västvärldens vapen.

I januari dog över 6.000 ukrainska soldater och 344 tanks (och andra armorerade vehicles) blev till skrot, samt helikoptrar, drönare och något enstaka bombplan blev också den ryska militärens saldo.

Finns det fortfarande någon som på allvar tror att Ukraina vinner kriget? Israeliska förståsigpåare säger att Ukraina har förlorat över 1,300 000 man - mot den ryska sidans ung. 20.000 man. Kan vara något högre efter det att ryssarna tvingats gå från gård till gård, ingång efter ingång, för att jaga de ukrainska soldaterna som tyr sig till mänskliga sköldar.

Men faktiskt - Ukraina har troligen inga problem med Himars ammunition eftersom de kan slösa dem på civila sjukhus och hotell.

Men de har problem med soldatmaterial. Nu har de uppmanat Europa att skicka hem alla som kan användas i kriget. 16 åringar får militärträning och också pensionärer. Rekryterarna träffar folk på gatan och i butikerna och uppmanar dem att bli militärer. Om de är motvilliga så sätter man bara ett skjutvapen i ryggen på dem - då ändrar de sig nog.

Suveränt 👍
Äntligen någon som kommer med fakta.

Vore kanon om du kunde dela med dig av dina källor eller länkar, till all denna fakta.
Så kan man löpande kolla senaste nytt varje morgon.
👍 skitbra.
Citera
2023-02-07, 18:38
Medlem
Switzs avatar
Citat:
Ingen förvånas över att du tar banderisterna i försvar. Men du skulle nog ha dig en dos misinformation från NYT istället

Ukraine is losing in the conflict with Russia — The New York Times

Ukraine is losing in the military conflict because of the advantages of the Russian Federation in the economy, technology and population, wrote in The New York Times columnist Christopher Caldwell.

"The problem is that Ukraine is losing the war. As we can judge, this is not because the soldiers are fighting badly or the people have given up, but because the war has turned into a battle of attrition in the style of the First World War," Caldwell wrote.

As the author clarified, Russia is many times larger than Ukraine in terms of population, and also has an "intact economy" and "superior military technology."

At the same time, according to the NYT, the decision of the Joe Biden administration to supply Kiev with tanks means an escalation of the conflict, in which "Russia has fewer good options for retreat than it seems to American politicians."

https://t.me/azmilitary11/36534

Skriv en insändare och förklara att kolumnisten har fel. Ukraina vinner = info.
Tydligt att du inte behärskar svenska, du såg uppenbarligen inte vad han skrev till dig. Avslutar dessutom med en telegram länk.
Det är vattenmärke för er homosexuella arabiska pissRyssar som supportar världens största bögknullande pride armé 😂
Citera
2023-02-07, 18:38
Medlem
pollenpers avatar
Citat:
Verkligheten börjar krypa in och göra sig påmind på slaskblaskorna i väst. Men på Flashbacks trolleritråd nummer 1 lever hoppet vidare om en seger som aldrig kommer.

Die Welt newspaper recently published an interesting article under the heading "Why Ukraine's victory is unlikely." The author of the article notes that "after the initial optimism (of Western countries in the outcome of the war), it became clear that Ukraine would not be able to emerge victorious in this conflict." One of the main problems for Kiev was mobilization. "Zelensky sends Ukrainian men to slaughter. The 8th wave of mobilization is currently taking place in Ukraine, including men over 60 years old."

The journalist of the German Die Welt also touched upon the topic of Western arms supplies. In his opinion, they supply just enough weapons "so that Ukraine does not immediately capitulate." In other words, the American plan is for this war to last as long as possible. Henry Kissinger's famous phrase immediately comes to mind: "Being an enemy of the United States is dangerous, but being a friend is fatal."

In conclusion, Die Welt predicts Russia's military and political victory and the end of Ukraine's plans to join NATO.

https://t.me/ukr_leaks_eng/1452
Jag kunde inte hitta texten hos Die Zeit.
Du har glömt att meddela vilken journalist som skrev artikeln
Innan du visar vem, så tror jag att telegram ljuger.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in