2023-02-07, 10:41
Medlem
rsass avatar
Jo det har han..

Dessutom är han relativt ny muckad..
Från ett längre straff (6-8år) ish tror jag det var,
+ en relativt nyfödd unge max 1-2år max..

Så hoppas han förstår hur bränd alex är...

Han glömde inte nånting....😂👍🏼
Citera
2023-02-07, 11:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Contragulations
Om inte Alex redan är avlyssnad (med allt som går att avlyssna) sedan LÄNGE så vet jag inte vem som är

Avlyssning får inte ske på godtyckliga grunder, utan en konkret brottsmisstanke för ett relativt allvarligt brott. Brottsbekämpande myndigheter får inte avlyssna en person bara för att han har ett tvivelaktigt förflutet.

Att sitta och prata öppet om hur man kan ta in "värsting" som man kan banka, leder till en konkret brottsmisstanke om narkotikabrott, vilket gör att man får avlyssna för att skaffa sig mer bevis. Att Alex skulle vara avlyssnad konstant är inte troligt, och dessutom är det väldigt olagligt att avlyssna personer bara "för säkerhets skull". Än så länge i alla fall, man håller på att jobba för lagändring så man kan avlyssna personer utan brottsmisstanke i vissa fall.
Citera
2023-02-07, 11:15
Medlem
Contragulationss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StorTuffBiker
Avlyssning får inte ske på godtyckliga grunder, utan en konkret brottsmisstanke för ett relativt allvarligt brott. Brottsbekämpande myndigheter får inte avlyssna en person bara för att han har ett tvivelaktigt förflutet.

Att sitta och prata öppet om hur man kan ta in "värsting" som man kan banka, leder till en konkret brottsmisstanke om narkotikabrott, vilket gör att man får avlyssna för att skaffa sig mer bevis. Att Alex skulle vara avlyssnad konstant är inte troligt, och dessutom är det väldigt olagligt att avlyssna personer bara "för säkerhets skull". Än så länge i alla fall, man håller på att jobba för lagändring så man kan avlyssna personer utan brottsmisstanke i vissa fall.

Shit jag fick för mig att preventiv avlyssning redan var igenom. Korkat.
Citera
2023-02-07, 11:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Contragulations
Shit jag fick för mig att preventiv avlyssning redan var igenom. Korkat.

Går i vissa fall, men tar främst sikte på terrorister.
Citera
2023-02-07, 12:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bluntzillo
Hahaha lyssna Marcus här.. sen vill jag att du aldrig mer sätter på en live eller vad han säger.

https://vm.tiktok.com/ZMYjdxLrv/
Hahaha förståeligt 😂 hade inte heller uppskattat att någon hade live när man satt o prata affärer, speciellt när han enbart är live för att framstås som el chapo för han är så osäker😂 snubben kastar gram och tror han är nån kingpin
Citera
2023-02-07, 14:01
Medlem
MrsLibras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av johnthedickholmes
Hör inte ett ljud av vad se säger, någon som orkar göra en transkribering? Skriva vad de flöddrar om?

Sedan undrar man lite om konsekvenstänk. Kan de inte bli avlyssnade av narkotikaspan om de pratar om att ta in värsting kokain? Börjar det inte bli väldigt höga straff och extrema böter för den typen av brott nu i Sverige? Eller vill Alex de åker dit så han får fängelse igen? Har inte Marcus barn som hörs i bakgrunden? Sosstanter på g snart som ringer på?

Hade varit jävligt orolig om jag var Marcus och Michaela nu.... Satt o snackade försäljning rakt i en live. Detta tar inte soc lätt på när det finns en liten hemma.... Usch fan hur korkade får de vara som låter alex dra ner dem i skiten så här? Och omdömet med att släppa in ett par missbrukare i sitt hem när man har småbarn. Skandal. De vet mycket väl om att de knarkar nonstop. Så därför känns det som att paret Berg gör det med.
Hoppas mamman gör det rätta nu.

Alex och Alva är totalt skrotade nu.
Citera
2023-02-07, 14:03
Medlem
Emelitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nakamoto
https://vm.tiktok.com/ZMY2Ko1W4/

Alex becknar ladd på live

Hahahaha jeesus.. Tkr det låter som att dom snackar om att skjuta tjack.
Citera
2023-02-07, 14:08
Medlem
MrsLibras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av User1945
Hahaha förståeligt 😂 hade inte heller uppskattat att någon hade live när man satt o prata affärer, speciellt när han enbart är live för att framstås som el chapo för han är så osäker😂 snubben kastar gram och tror han är nån kingpin

Så jävla korkad han är. Gillar ner dem allihop. "Jag nämnde inga namn" haha idiot. Både du och berg syntes i bild, det räckte!
Och som både han och Alva sagt innan. Han är bara live om han är helt knarkad. Märktes att han lagt i en växel nu efter albumet släpptes. "vad händer Karlskoga", letar alltid nytt när han skiter i Alva. Hon var inte glad igår tydligen. Blir det dumpning nr två nu..?
Citera
2023-02-07, 14:56
Medlem
L3nn4rts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nakamoto
https://vm.tiktok.com/ZMY2Ko1W4/

Alex becknar ladd på live
Haha, låter som Frank Andersson i bakgrunden.
Citera
2023-02-07, 14:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Emelito
Hahahaha jeesus.. Tkr det låter som att dom snackar om att skjuta tjack.
Dom pratar ju uppenbart om att sälja ladd, en bra ladd som är bäst att banka, och den är dyrare osv. Vet inte vart du för skjuta tjack ifrån.
Citera
2023-02-07, 15:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrsLibra
Hade varit jävligt orolig om jag var Marcus och Michaela nu.... Satt o snackade försäljning rakt i en live. Detta tar inte soc lätt på när det finns en liten hemma.... Usch fan hur korkade får de vara som låter alex dra ner dem i skiten så här? Och omdömet med att släppa in ett par missbrukare i sitt hem när man har småbarn. Skandal. De vet mycket väl om att de knarkar nonstop. Så därför känns det som att paret Berg gör det med.
Hoppas mamman gör det rätta nu.

Alex och Alva är totalt skrotade nu.
Låter ju som att det är berg som pratar med kunden och Alex fliker in lite grann så skulle tippa på att det är bergs grejer eller bådas. Så att Marcus är orolig är väl snarare för att han har en skaplig del på sin villkorliga frigivning och att Alex lowkey golade ut han för hela Sverige. Berg är helt klart lika involverad som Alex.
Citera
2023-02-07, 15:11
Medlem
Emelitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av User1945
Dom pratar ju uppenbart om att sälja ladd, en bra ladd som är bäst att banka, och den är dyrare osv. Vet inte vart du för skjuta tjack ifrån.

En uppsjö indicier.. Har både becknat och skjutit tjack själv.

Efter han frågar "Behöver du nytt sånthär?" Låter det som att han slår en blandkopp mot bordet.

"Blir bättre av att banka" - Ladd blir inte bättre av att man bankar det, IV-tjack blir.

"Smyger sig på när den är renare." - Typisk lingo vid injicering av amf.

"Den är för ren, folk fattar inte hur bra den är" - Klassiker.

"Du blir inte såhär varm, det är inget socker i den" - Överensstämmer också.
Senast redigerad av Emelito 2023-02-07 kl. 16:04.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in