2023-02-07, 11:32
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av 60minuter
För att en tonårstjej ska ha frivilligt sex med någon över 25 egentligen så krävs det att den mannen är extremt jävla snygg.
Eller, om utseendet är ofördelaktigt; lockar tonårstjejen (eller killen) med pengar, kläder, ny mobil, alkohol, cigg, droger m.m. Vilket vi har sett många exempel på i gäddornas chattloggar på Dumpen i princip sedan dom började fiska.
Citera
2023-02-07, 11:34
Medlem
Gynekologstols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DeValera
Ja, dessa herrar eller gäddor som finns på Dumpen känns inte som några brudmagneteer direkt, men det finns unga tjejer och killar som mår psykiskt dåligt och har ett självskadebeteende där oönskat sex ingår som en del i självskadebeteendet.
Det måste ju röra sig om en försvinnande liten del av alla ungdomar. Är det verkligen rimligt att samhället anpassar hela sexbrottslagstiftningen efter den gruppen? Dessutom, vad är det som säger att vuxna inte kan ha samma problem? Om man från dumplingarnas sida lyckas driva sin agenda i mål så är det inte alls orimligt att tänka sig att sex mellan vuxna är deras nästa måltavla.
Citera
2023-02-07, 11:37
Medlem
Gynekologstols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Inget.internet
Eller, om utseendet är ofördelaktigt; lockar tonårstjejen (eller killen) med pengar, kläder, ny mobil, alkohol, cigg, droger m.m. Vilket vi har sett många exempel på i gäddornas chattloggar på Dumpen i princip sedan dom började fiska.
Nu pratar du ju om rena prostituerade.
Citera
2023-02-07, 11:42
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Gynekologstol
Nu pratar du ju om rena prostituerade.
Ett av de färskaste exemplen var Rektorsgäddan som erbjöd 500kr. Även att köpa ut cider var med i planeringen.

https://dumpen.se/2022/12/30/rektor-vill-betala-500-kr-for-oral-valdtakt-napp-180-stockholm/
Citera
2023-02-07, 11:46
Medlem
Gynekologstols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Inget.internet
Ett av de färskaste exemplen var Rektorsgäddan som erbjöd 500kr. Även att köpa ut cider var med i planeringen.

https://dumpen.se/2022/12/30/rektor-vill-betala-500-kr-for-oral-valdtakt-napp-180-stockholm/
Att det finns flickor som är beredda att utnyttja män på det sättet är fruktansvärt om du frågar mig. De skor sig på andras ensamhet. I det här fallet så angav visserligen Dumpen ett ganska billigt pris, men jag har hört att det inte är ovanligt med det tiodubbla. Vem är det egenligen som utnyttjar vem?
Citera
2023-02-07, 11:50
Avslutad
Citat:
Att det finns flickor som är beredda att utnyttja män på det sättet är fruktansvärt om du frågar mig. De skor sig på andras ensamhet. I det här fallet så angav visserligen Dumpen ett ganska billigt pris, men jag har hört att det inte är ovanligt med det tiodubbla. Vem är det egenligen som utnyttjar vem?
Ja, det är ju så fruktansvärt synd om alla kåta gäddor och andra gubbar som i många fall är otrogna mot sina fruar/sambosar och delvis förstör tillvaron för sina eventuella barn och resten av släkten.
Citera
2023-02-07, 11:54
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Tycker du synd om Gäddorna?
Citera
2023-02-07, 12:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mowglino
Personen har dragit den siffran ur sitt arsle.

Siffran stämmer förmodligen, eller förmodligen ännu högre, om man räknar med sexuellt ofredande, men där räknas bland annat dickpics och annat perverst, eller skamliga förslag med.
Har själv blivit utsatt för det, men inget jag överhuvudtaget bryr mig om, eller tar skada av.
Man har visat sann statistik i tråden mer än 20talet gånger.

Sen finns det ju dem som vill förneka det.
Citera
2023-02-07, 12:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 60minuter
Klart att det kan vara så som du säger. Att de har behövt anpassa sig i många år för att leva ett normalt liv och inte sticka ut.Och enda gången de någonsin har fått chans att snacka med en ung tonårstjej är av dumpens fiskare.

Som någon annan sa i tråden det finns inte en chans att någon av dessa gäddor som de kallas skulle ha möjligheten till att träffa en ung tjej eller kille utan betalning manipulation hot eller liknande. För att en tonårstjej ska ha frivilligt sex med någon över 25 egentligen så krävs det att den mannen är extremt jävla snygg.

Du har vissa kognitiva svårigheter va?
Det har ju dykt upp ett par yngre gäddor, minns du de två på småländska skolan, och han som sprang iväg och själv hade familj med ung tjej.

60 minuter du har ju varit så sur om detta förut, att dumpen liksom är orättvis som inte fångar de yngre, du borde ju sett att det visst fångas yngre gäddor.
Du kollar alltså inte videos på dumpen, för det finns ju fler unga.

Sen var det din ide om att man ska va snygg för att få ligga.
Du visar med det att du inte hängt med riktigt i livet, vilket gör mig ledsen att se, har du den pubertala uppfattningen om snygghet så har du nog missat en hel del i ditt liv.

Kanske tänker du att mindre snygga har mindre sex. Är det så du tänker?

Du är så fantastiskt aktiv i tråden så nu vill jag verkligen höra mer om hur du tänker.

Har du 60 minuter haft tankar på att ragga på någon ung tjej, kanske 14 eller under?
Eller håller du dig till 15-16?
Citera
2023-02-07, 12:57
Medlem
DeValeras avatar
Citat:
Det måste ju röra sig om en försvinnande liten del av alla ungdomar. Är det verkligen rimligt att samhället anpassar hela sexbrottslagstiftningen efter den gruppen? Dessutom, vad är det som säger att vuxna inte kan ha samma problem? Om man från dumplingarnas sida lyckas driva sin agenda i mål så är det inte alls orimligt att tänka sig att sex mellan vuxna är deras nästa måltavla.

Jag tror att psykisk ohälsa bland barn och ungdomar med självskadebeteende är vanligare än man tror.

Sexualbrottslagstifningen är inte enbart till att beskydda barn som mår dåligt från sexuella övergrepp utan även barn som mår bra.

Vuxna kan säkert även ha samma eller liknande problematik.

Om dumplingarna har som mål att avskaffa sexualumgänge mellan vuxna vet jag ej. Men om det förhåller sig så ställer jag mig helt bakom dem. Det läggs ned alldeles för mycket tid och energi på sånt, bättre att spendera på annat.

Får man fråga, hur ställer du dig till PAG?
Citera
2023-02-07, 12:59
Medlem
Gynekologstols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DeValera
Jag tror att psykisk ohälsa bland barn och ungdomar med självskadebeteende är vanligare än man tror.

Sexualbrottslagstifningen är inte enbart till att beskydda barn som mår dåligt från sexuella övergrepp utan även barn som mår bra.

Vuxna kan säkert även ha samma eller liknande problematik.

Om dumplingarna har som mål att avskaffa sexualumgänge mellan vuxna vet jag ej. Men om det förhåller sig så ställer jag mig helt bakom dem. Det läggs ned alldeles för mycket tid och energi på sånt, bättre att spendera på annat.

Får man fråga, hur ställer du dig till PAG?
Vad är PAG?
Citera
2023-02-07, 13:33
Medlem
DeValeras avatar
Citat:
Vad är PAG?

En organisation som tidigare hade ett visst samarbete med RFSL, stod för Pedofila Arbetsgruppen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in