2023-02-07, 01:48
Medlem
BoISarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av olleph
Har domen där Jaan* blev dömd för misshandel kommit upp i tråden?

Helt galet hur stackars Donia blev lämnad åt sitt öde och ingen brydde sig om henne och hur hon mådde....

och frågan är om man verkligen sover i bara trosor i ett familjehem i den åldern....
Ja den har varit uppe tidigare i tråden. Jag har den men vet inte om det ger så mycket till den här tråden än att Jaana inte drar sig för att ljuga ibland.
Citera
2023-02-07, 07:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BoISaren
Ja den har varit uppe tidigare i tråden. Jag har den men vet inte om det ger så mycket till den här tråden än att Jaana inte drar sig för att ljuga ibland.
kan ju tycka det är relevant om det är som du stämmer att hon inte drar sig för att ljuga, har hon ljugit i rätten förr, (och man på något sätt kan bevisa det enligt domen?) lär hon ju göra det nu med.... varför skulle hon ha ändrat sig i det beteendet? Verkar vara en ganska obehaglig människa. Trots det fortsätter hennes uppdrag på tävlingar inom ridsporten. Snyggt.
Citera
2023-02-07, 08:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av adina
Lite märkligt att advokaterna inte sållat i de sk bevisen och plockat bort chattar med konstiga spekulationer och skvaller , har det möjligtvis med att göra att det inte är ett vanligt ärende där juristerna måste hålla sig till vad som är relevant

Håller med.
Citera
2023-02-07, 08:14
Medlem
Allt i målet inkl. videor finns på Swefup. Rekommenderas starkt om ni vill göra mer än bara spekulera.
Citera
2023-02-07, 08:26
Medlem
BoISarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av olleph
kan ju tycka det är relevant om det är som du stämmer att hon inte drar sig för att ljuga, har hon ljugit i rätten förr, (och man på något sätt kan bevisa det enligt domen?) lär hon ju göra det nu med.... varför skulle hon ha ändrat sig i det beteendet? Verkar vara en ganska obehaglig människa. Trots det fortsätter hennes uppdrag på tävlingar inom ridsporten. Snyggt.
I den hovrättsdomen har inte ens Peter och Jaana samma inställning till vad som skedde vid misshandeln
Citat:
Vad Jaana Alvesparr berättat får till viss del stöd av Peter Alvesparrs vittnesmål. Deras uppgifter skiljer sig dock väsentligt åt i fråga om vad Jaana Alvesparr gjorde när hon sträckte sig in i K*mberly K*lmar P*ps bil. Jaana Alvesparrs uppgift om att hon knackade på K*mberly K*lmar P*ps axel får således inte stöd av Peter Alvesparrs vittnesmål.
Tror jag har lagt ut domen tidigare, men här är den iaf
https://gofile.io/d/210XSb
Citera
2023-02-07, 09:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Methos
Jaha, det är inget för oss här då det är 8 år efter dödsfallet. Således bara skrönor. Jag hade varit mer orolig om den domen fanns när hemmet var fosterhem.
Familjen har fortfarande fosterbarn vad jag vet, det blev ingen ändring efter dödsfallet. Vilket i sig är skandal.
Citera
2023-02-07, 09:55
Medlem
Citat:
Har ingen aning om vem T är men nog är det välkänt med praktikanter eller anställda som får slita mer eller mindre gratis inom alla delar av hästbranschen , ingen slår larm för att de behöver sin praktik när de går ridsportsutbildningar eller hoppas få in en fot i branschen .
Vissa halstabletter har bedövande effekt i svalget , vanliga sugtabletter med stark smak friskar upp precis som munskölj eftersom det blir riktigt äcklig smak i munnen vid körtelfeber , botar gör det ju däremot inte .
Finns inget som botar körtelfeber om nu inte de virusläkemedel som kommit de senaste åren som används vid covid kan tänkas ha effekt

T. är en biologisk avkomma till fosterföräldrarna.
Citera
2023-02-07, 09:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosingen
Familjen har fortfarande fosterbarn vad jag vet, det blev ingen ändring efter dödsfallet. Vilket i sig är skandal.

Då är det än värre då vi enligt lag inte får arbeta med barn om vi har misshandelsdom på oss. Inte ens vara fosterhem.
Citera
2023-02-07, 10:07
Medlem
Citat:
T. är en biologisk avkomma till fosterföräldrarna.
Ok, trodde att det skulle kunnat ha något med fallet med Hästgården att göra.
Är det sonen så är det ju inte direkt brottsligt att strula med hästtjejer så länge de inte är underåriga och har knappast med ärendet att göra
Citera
2023-02-07, 10:09
Medlem
Citat:
Ok, trodde att det skulle kunnat ha något med fallet med Hästgården att göra.
Är det sonen så är det ju inte direkt brottsligt att strula med hästtjejer så länge de inte är underåriga och har knappast med ärendet att göra

Nä, vilket jag har sagt hela tiden. Men jag undrade om det var samma hästgård. Dvs händelsen där en ryttare hade förgripit sig på anställda yngre ungdomar och föräldrar var domare och ridsportsförbundet försvarade ryttaren. Men det kanske är ett annat fall.
Citera
2023-02-07, 10:30
Medlem
Citat:
Nä, vilket jag har sagt hela tiden. Men jag undrade om det var samma hästgård. Dvs händelsen där en ryttare hade förgripit sig på anställda yngre ungdomar och föräldrar var domare och ridsportsförbundet försvarade ryttaren. Men det kanske är ett annat fall.
Det är nog fallet son kallas Hästgården som det gjorts poddar om , dokumentär på Svt och skrivits bok om , mycket intressant dokumentär i P3 eller P1 dokumentär
Citera
2023-02-07, 10:33
Medlem
BoISarens avatar
Citat:
Det är nog fallet son kallas Hästgården som det gjorts poddar om , dokumentär på Svt och skrivits bok om , mycket intressant dokumentär i P3 eller P1 dokumentär
När vi ändå är OT så kommer det en länk till dokumentären här
https://sverigesradio.se/grupp/26204
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in