Citat:
Ursprungligen postat av
LonelyF18
Ja men påstod dom inte att dom var upp till henne 01:30 och sen 10-11 är hon död? Varför var dom till henne 01:30? Brukade dom vara det? Hon kanske redan var död då.
Polisen borde upprättat anmälan eftersom hon inte förväntades dö, och då ska det alltid göras en utredning och rättsmedicinsk undersökning. Det är väldigt konstigt av polisen.
Missade jag att skriva vad som hände 01:30?
D går upp på sitt rum på kvällen den 27, hon är inte hungrig och hon glömmer att få med sig sin medicin. Hon vaknar 01:30, går ned på toa och upp igen. Hennes fosterpappa passar då på att gå in till henne och ge henne sin medicin. Sedan går han förmodligen och lägger sig igen. Sedan är det ingen som kollar henne (iaf inte på papper) tills hon hittas död 12:40.
Men det jag reagerar på att Östergötland och därom måste ha stora avstånd mellan allt som finns där. För tar det 1 timme och 40 minuter att gå upp för trappen och väcka D? För J antecknar att hon vid 11 bad P att gå upp och titta till henne, för de skulle åka och handla. Samma gäller alla loggtider för SOS; Vi vet dock inte när ambulansen kommer, för det står inte i METTS (kom jag på nu). Men larmet kommer 12:45, Men om hela räddningsaktionen kommer 14:28 som polisen har skrivit (samtidigt har ena polisen stämplat en upptagen anmälan 13:39) så tog det över två timmar för räddningstjänst, ambulans och polis att komma. Jag vet bestämt att RTJ inte tar två timmar på sig att komma till ett hushåll!
Vi har egentligen inte några tider på när ambulans och polis ankommer. Men Socialstyrelsen skriver att de har tiden 14:28 där en polis hittar henne i sängen. Vi har utskrivna anmälningar som har upptagits på plats 13;39.
Vi har lite minnesskillnader också. Men det är petitesser då vi pratar om utsagor månad efter. Såsom hur D låg i sängen när P hittade henne, för tydligen fick en av barnen en ohygglig upplevelse. Ps och ena barnets upplevelse stämmer inte ihop.