2023-02-06, 22:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LonelyF18
Ursäkta men hur skulle hennes dödsfall avslöja att hon blivit utsatt för övergrepp och varit gravid? Övergrepp behöver absolut inte synas vid en obduktion! Graviditeten syns men det är en privat sak och jag vet inte, finns det fullständiga utlåtandet att läsa? Det kan annars vara något som man inte låter gå ut offentligt och som ingen annan än D hade med att göra.

Vi har värre dokumentation än en rättsmedicinsk rapport (som vi också har). Det finns värre saker än så, därför går jag inte ut med filnamn på det jag läser och skriver här.
Citera
2023-02-06, 22:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ohmygood1
Handen på hjärtat….
Skulle du själv göra det om kroppen var kall och likstel?
Det skulle jag kanske göra , har hört en del larmsamtal där den inringade säger att personen är död och där operatören säger att de ska påbörja HLR trots att inringaren säger att personens hud är kall
Citera
2023-02-06, 23:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Methos
Detta är typ det enda som stämmer i det här fallet.
Lite märkligt att advokaterna inte sållat i de sk bevisen och plockat bort chattar med konstiga spekulationer och skvaller , har det möjligtvis med att göra att det inte är ett vanligt ärende där juristerna måste hålla sig till vad som är relevant
Citera
2023-02-06, 23:04
Medlem
Citat:
1. Domen ska väl meddelas en femtonde? Den var ju slut för några dagar sedan.

.
Jag syftade på den tidigare domen mot Jaan* från 2020 där hon blev dömd för misshandel på en 18 årig tjej?
Citera
2023-02-06, 23:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av adina
Lite märkligt att advokaterna inte sållat i de sk bevisen och plockat bort chattar med konstiga spekulationer och skvaller , har det möjligtvis med att göra att det inte är ett vanligt ärende där juristerna måste hålla sig till vad som är relevant

Precis, chattarna är bevisning och det finns vittnen kopplade till dem. Men för mig är chattarna totalt irrelevanta, för utom vissa chattar som verkligen sätter perspektiv på saker såsom att vi vet om att det finns en relation mellan T och D (vilket igen, det behöver inte betyda något annat än en relation mellan tonåringar.) vilket också troligen är det som har spridit EBV. Antingen T eller den där trettonåriga pojken som finns i skuggan i hemmet som ingen vet om, men som dök upp när socialtjänsten drog åt svångremmen på socialtjänsten. Nån av dem måste ha haft viruset.
Åter igen, helt oskyldigt tonårsprassel.

Men sedan finns det annat som mamman definitivt inte vill få upp till ytan, för i chattarna ger hon sig åt att vara helt rabiat. Inget som advokaten skall ta upp i förhandlingen om de vill vinna.
Citera
2023-02-06, 23:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av olleph
Jag syftade på den tidigare domen mot Jaan* från 2020 där hon blev dömd för misshandel på en 18 årig tjej?

Jaha, det är inget för oss här då det är 8 år efter dödsfallet. Således bara skrönor. Jag hade varit mer orolig om den domen fanns när hemmet var fosterhem.
Citera
2023-02-06, 23:10
Medlem
Citat:
Jaha, det är inget för oss här då det är 8 år efter dödsfallet. Således bara skrönor. Jag hade varit mer orolig om den domen fanns när hemmet var fosterhem.
Fast domen är sann och ingen skröna... Tänker mer att ingen 'normal' funtad vuxen blir dömd för misshandel av ett barn (även om man räknas som vuxen som 18 har man inte ens gått ut gymnasiet )
Citera
2023-02-06, 23:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av olleph
Fast domen är sann och ingen skröna... Tänker mer att ingen 'normal' funtad vuxen blir dömd för misshandel av ett barn (även om man räknas som vuxen som 18 har man inte ens gått ut gymnasiet )

Fast det är en skröna och skitsnack då det hände 8 år efter dödsfallet och ingenting för den här tråden. Precis samma skitsnack som Adina, ibland, hänför sig till när hon tar upp saker som hände före sommaren 2011, vilket inte heller tillhör tråden.

Det är dessutom hästfolk bi har att göra med och summan av förnuftiga och kloka hästfolk som jag har träffat i mina år kan jag räkna på mina fingrar. Då har jag farit runt på en del jippon. Det är inte ovanligt med luggningar, slag, tjyvnyp, stölder, skitsnack, bedrägerier etc. bland hästfolket. Hästfolk och fastighetshandel är inte ens ett kapitel jag tänker öppna, det är som att köpa bil från en turk eller arab.
Senast redigerad av Methos 2023-02-06 kl. 23:25.
Citera
2023-02-06, 23:22
Medlem
Citat:
Precis, chattarna är bevisning och det finns vittnen kopplade till dem. Men för mig är chattarna totalt irrelevanta, för utom vissa chattar som verkligen sätter perspektiv på saker såsom att vi vet om att det finns en relation mellan T och D (vilket igen, det behöver inte betyda något annat än en relation mellan tonåringar.) vilket också troligen är det som har spridit EBV. Antingen T eller den där trettonåriga pojken som finns i skuggan i hemmet som ingen vet om, men som dök upp när socialtjänsten drog åt svångremmen på socialtjänsten. Nån av dem måste ha haft viruset.
Åter igen, helt oskyldigt tonårsprassel.

Men sedan finns det annat som mamman definitivt inte vill få upp till ytan, för i chattarna ger hon sig åt att vara helt rabiat. Inget som advokaten skall ta upp i förhandlingen om de vill vinna.
Tur då att mamman kan säga att hennes minne inte är vad det varit om det råkar finnas chattar som av misstag hamnat som bevis
Citera
2023-02-06, 23:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av adina
Tur då att mamman kan säga att hennes minne inte är vad det varit om det råkar finnas chattar som av misstag hamnat som bevis

Saker som att normal och bra kost ska bota EBV och mycket därtill. Egentligen rena moderssaker som alla mödrar håller på med i den åldern. Men vissa saker är ju bara . Likadant som att halstabletter skall bota lunginflammation (får fosterhemmets sida).

Säg mig, denna T. är väl inte samma hästmänniska som far runt och skyddas av ridsportsförbundet för att ha strulat med anställda? Det är väl inte samma familj vars föräldrar är domare och höga kontakter med förbundet? För jag fick minnesbilder av en tråd som handlade om det parallellt med denna.
Citera
2023-02-07, 00:08
Medlem
Citat:
Saker som att normal och bra kost ska bota EBV och mycket därtill. Egentligen rena moderssaker som alla mödrar håller på med i den åldern. Men vissa saker är ju bara . Likadant som att halstabletter skall bota lunginflammation (får fosterhemmets sida).

Säg mig, denna T. är väl inte samma hästmänniska som far runt och skyddas av ridsportsförbundet för att ha strulat med anställda? Det är väl inte samma familj vars föräldrar är domare och höga kontakter med förbundet? För jag fick minnesbilder av en tråd som handlade om det parallellt med denna.
Har ingen aning om vem T är men nog är det välkänt med praktikanter eller anställda som får slita mer eller mindre gratis inom alla delar av hästbranschen , ingen slår larm för att de behöver sin praktik när de går ridsportsutbildningar eller hoppas få in en fot i branschen .
Vissa halstabletter har bedövande effekt i svalget , vanliga sugtabletter med stark smak friskar upp precis som munskölj eftersom det blir riktigt äcklig smak i munnen vid körtelfeber , botar gör det ju däremot inte .
Finns inget som botar körtelfeber om nu inte de virusläkemedel som kommit de senaste åren som används vid covid kan tänkas ha effekt
Citera
2023-02-07, 00:57
Medlem
BoISarens avatar
Citat:
1. Domen ska väl meddelas en femtonde? Den var ju slut för några dagar sedan.

2. Det var nog väldigt många som brydde sig om damen, men få tog allvar i hennes tillstånd. Det är en del i hur man lägger upp det sociala vid vissa sjukdomstillstånd. Vid EBV antar man lätt att allvarliga tillstånd (som egentligne inte tillhör EBV) är ett resultat på EBV. Sedan är det sociala ting som att inte lasta barnet, personen det berör.

3. När det gäller det tillstånd som damen var i den natten så tror jag inte att hon brydde sig om kläderna. Hon var inte riktigt vid medvetande själv, kan man anta från dokumentation.

Domen kommer troligen att bli negativ, pga regeringens utspel. Det finns däremot mycket att gå på om t.ex. Socialstyrelsen/IVO hade velat. Ingen vill ta i dessa fall och det var därför som även stackars prsonalen i fallet W fick bära hundhuvudet för något som var långt ovanför dem.
1. Domen ska inte meddelas den 15. Då är det sista förhandlingsdagen. Räkna två veckor till efter det innan domen kommer
Senast redigerad av BoISaren 2023-02-07 kl. 01:12.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in