Citat:
Ursprungligen postat av
Rengen
Rengen med sin enorma kunskap kan alltid svara:
@liksom-fb skrev exakt: "Att reallönerna ökat i Sverige kan man kontrollera hos medlingsinstitutet. Att några okunniga konspiratoriska tomtar hamnar i förnekelse förändrar inte verkligheten".
Om liksom-fb skrivit från vilket datum till vilket datum hade påståendet varit korrekt. Senaste året minskade nämligen reallönerna kraftigt och raderar nu ut flera års löneökningar.
Rengen uppvisar fortfarande genomusel läsförståelse.
liksom-fb
svarade det som står ovan. Men på vad
svarade liksom-fb detta?
Jag uppmärksammade för Rengen att krumelurerna "2006" förekom i den meningen som liksom-fb
svarade på.
Men hittills har det varit för komplicerat för Rengen att förstå att man bör titta i vilken kontext något skrivs.
Nu får vi se om detta hjälper.
Citat:
Ursprungligen postat av
Rengen
Nu vet jag @liksom-fb vill väcka uppmärksamhet. För påståendet att det inte finns korrelation mellan ränta och bostadspriser är fullständigt bisarrt.
Men trots detta vill Rengen dela sin enorma kunskap med @liksom-fb och kan svara på detta också: Hela nätet kryllar av grafer tex:
https://investerarfysikern.se/2022/04/vad-driver-bostadspriserna/
1. Om det nu kryllar av grafer. Varför då inte tillhandahålla en som visar det jag efterfrågade.
Den här visar ju inte att priserna dök när räntan var hög under 70-80-tal. inte heller visar den att priserna stod still när RB höll räntan still i flera år efter finanskrisen.
2. Sedan kan man ju undra lite hur grafmakaren tänkte när han har reala bostadspriser och nominell ränta. Borde han inte haft realränta iaf.
3. Sedan undrar jag om han justerat för bostadsyta.
Den har ju ändrats en hel del genom åren och driver ju upp priserna för objekten.
4. Följande skriver jeppen:
Det andra som styr bostadspriserna i längden är byggkostnaderna
Jag tycker själv att denna metod är den mer fundamentala metod som styr bostadspriserna i längden.
Kan ju begrundas av räntetomtarna.
Kan du nu hala fram det jag efterfrågar ang ränteberoende.