2023-02-07, 05:07
Medlem
Mowglinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ankan-mannen
Men jag ser Dumpens agerande som att en Porsche kör upp jämsides och försöker få personen att tävla, och sedan är det en civil polis i Porschen som stoppar personen.

Lägg därtill att föraren av bilen dessutom är en as läcker brud, som flashar tuttarna för bilisten som hon vill racea mot, för det är exakt vad Dumpen gör.
Börjar med att skicka massa nakenbilder som ska föreställa tonåringar, alltså barnporr, för att personen ska nappa på kroken.

Båda nämnda scenarier ovan, är helt orealistiska scenarier, förutom hos dumplingarna i tråden.
För dom själva vart "utsatta" som tonåringar, och det första dom skrev var att dom ville bli av med oskulden av en äldre gubbe, gärna 50 plus, för dom är så mycket mer erfarna. Gärna med en stor ölmage som en extra bonus.

Jag liknar Dumpen som vilken utpressare som helst online, förutom att Dumpen fått en mycket större spridning, och utnyttjar en lucka i lagen, som används på ett sätt som det inte var tänkt.

Om det inte vore för Swishdonationer, så hade inte Sara och Patrick engagerat sig överhuvudtaget, det är jag fullt övertygad om.
Dom skiter totalt i våra barn. Allt handlar om att tjäna pengar, skapa en freakshow, och hänga ut människor, med familj och allt.

Tål att tänkas på, Dumpen har många MÄNNISKORS liv på sitt samvete.
Senast redigerad av Mowglino 2023-02-07 kl. 05:30.
Citera
2023-02-07, 07:41
Medlem
Gynekologstols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Djuphavsfisk
Alltså det är ingen idé. Kudos till att både du och gamen (minns inte nicket så går på bilden) pallar debattera, men de larvar sig ju bara. Vi kommer ingen vart utan deras enda syfte är att paja tråden och provocera genom att ta peddots parti. De har inget bättre för sig och det är sådär myspyslagom mycket provokation för att göra dem hårda. Skit i fanskapen. Man blir bara uppgiven och hungrig på en macka. Nästan alla vill ha en lagändring ändå så det lär ske förhoppningsvis snarast. Tills vidare myser jag av att se monstrenas liv rasa samman.
För min del handlar det om att Dumpen bockar av rutorna för väldigt många av de saker som jag stör mig på.

Den första rutan är baaaarn kontra barn, som egentligen inte är exklusiv för Dumpen. Enda sedan jag själv var baaaarn så har jag stört mig på begreppet barn, och det har inte blivit bättre med åren. Det började med en frustration över att betraktas som efterbliven av grötmyndiga personer (vilket bland annat tog sig uttryck i att jag missade 1990-talet på börsen) till att övergå i ren aversion när man började kalla skäggbarn och springpojkar för baaaarn. Jag kan köpa att människor som är yngre än 13 år är barn, men jag skiter fullständigt i vad barnkonventionen () säger om saken.

Den andra rutan är sektrutan, som inte heller är exklusiv för Dumpen. Så länge jag kan minnas så har jag haft en hatkärlek till sekter, som jag enligt mitt eget tycke har lätt för att identifiera. Det handlar om att jag har svårt för människor med en absolut tro på sin sak, och som delar in världen i goda och onda. Som exempel kan här nämnas tolvstegsekten, vilken jag har debatterat ganska flitigt här på Flashback. En rolig bonus är att personerna bakom och omkring Dumpen ger kraftigt utslag på min tolvstegsradar, vilket är lite roligt.

Den tredje är sexbrottshysterin. Jag ser Dumpen som en direkt fortsättning på 1980- och 90-talens incest- och pedofilpanik, men den enda skillnaden att det här är frågan om bönder istället för akademiker. Det är samma feminism och manshat som alltid som ligger bakom här. Dumpen skulle i princip lilka gärna trumpeta ut att toppskicktet av det svenska samhället har grävt ner spädbarn i de svenska skogarna (vilket Dumpen säkert tror att de har).

Den fjärde rutan är rättssäkerheten, vilken jag anser är under attack i Sverige. Det handlar inte bara om Dumpen här heller, jag har uttryckt samma åsikter i trådar som till exempel handlar om MrKoll/Lexbase och drogtester på jobbet. Jag ligger långt till höger politiskt och anser att staten bör vara liten men mycket stark. Rättsväsendet är en av statens kärnuppgifter som pöbelaktörer som Dumpen och MrKoll skall hålla sig mycket långt borta ifrån.
Senast redigerad av Gynekologstol 2023-02-07 kl. 08:36.
Citera
2023-02-07, 08:24
Medlem
Gynekologstols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tantpryzeluskus
Känner du personen som avhandlas?

Vad är din agenda?
Att i hundratals inlägg försvara gäddor, är syftet att retas eller vill du att vi ska ha fortsatt 20% statistik över att barn blivit utsatta för sexuella övergrepp?

Du nämnde att du hade flera barn, kanske har du någon undermedveten känsla där som plågar dig, du hade inte koll på att detta var så vanligt och nu vill du vifta bort din oro med påståenden som.
-Mina barn är starka och kan säga nej!
-Inget har hänt mina barn för i min värld finns inte problemet!

Även om du inte tror att problemet finns så kanske du gjort verkligheten sån i din fantasi.
Att du liksom bygger upp din egna fantasivärld. För att du har en långt bakomliggande oro om dina barn som tynger dig. Du anar något men kan inte veta och se.
Kanske att din oro är så djup att du inte ens förstår att du har den.

Du reggar ett konto med en gynstol som profilbild och bobmar trådar som handlar om pedofili.
Du låtsas att du är den där tuffe killen som satt och gungade på stolen i klassrummet, smällde i dörren och pekade finger mot alla.

Du trivs med uppmärksamheten du får men främst tycker du det är skönt att gömma sig i din roll som pedofiltvekare, problemet finns inte.

Ta ett djupare samtal med några utsatta, och se om du kan lära dig mer om livet.
Jag tror att du har et ttrist ensamarbete som lastbilschaffis. Men att du som pedofilförnekare får fet respons på alla inlägg, och det trivs du med.

Du har ju tillochmed sagt att du inte sett dumpenvideos och ens läst om de olika gäddorna, så varför är du då i en tråd där man bara ska diskutera gäddor?

Nä akta dig för ditt metabola syndrom, reversera det omgående och ägna dig åt något annat som ger dig en go känsla och håll dig undan från den här tråden.
Du har ju så nogsamt sagt att du inte vill veta detaljer om gäddorna.

Passa dig för ditt metabola syndrom, håll dig vid liv och ta reda på om dina barn varit utsatta.
Eller kanske du själv har varit utsatt, men att du trängt undan det så hårt att du inte ens kan se att det varit så.

I lastbilen sker ingen utveckling, mer än att ditt metabola syndrom tar dig.
Här har du svar på din fråga: (FB) Dumpen - Patrik Sjöberg jagar män som vill utnyttja barn sexuellt

Jag köper förresten inte uppgiften om 20 procent eftersom att den inkluderar hej och dickpicks. Om jag skulle köpa siffran så skulle även jag, min fru, och min dotter räknas som överlevare

Jag kan lova dig att jag har haft koll på hur det ser ut i diverse chattar och forum sedan åtminstone sent 1990-tal. Jag tycker att det är Dumpen som har byggt upp en fantasivärld där män bara väntar på att röva bort barn och ta deras heder ifrån dem. Det påminner faktiskt lite om äldre tiders tro på näcken och liknande väsen. Är inte det minsta orolig för mina egna barn, jag och min fru tog snacket med dem redan innan de fick sina första smartphones. Min fru tog snacket med dottern och jag tog grabbarna. Hon varnade för fula gubbar och jag varnade för golddiggers och utpressare.

Jo, visst. Jag reggar ett konto och väntar i tio år med att börja skriva om tonårsraggare. Säkert.

Jag har redan pratat med en så kallad överlevare, och mer vrickad person får man leta efter. Faktum är att hon var en av anledningarna till att jag fick upp ögonen för sexbrottshysterin från första början.
Citera
2023-02-07, 08:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gynekologstol
Här har du svar på din fråga: (FB) Dumpen - Patrik Sjöberg jagar män som vill utnyttja barn sexuellt

Jag köper förresten inte uppgiften om 20 procent eftersom att den inkluderar hej och dickpicks. Om jag skulle köpa siffran så skulle även jag, min fru, och min dotter räknas som överlevare

Jag kan lova dig att jag har haft koll på hur det ser ut i diverse chattar och forum sedan åtminstone sent 1990-tal. Jag tycker att det är Dumpen som har byggt upp en fantasivärld där män bara väntar på att röva bort barn och ta deras heder ifrån dem. Det påminner faktiskt lite om äldre tiders tro på näcken och liknande väsen. Är inte det minsta orolig för mina egna barn, jag och min fru tog snacket med dem redan innan de fick sina första smartphones. Min fru tog snacket med dottern och jag tog grabbarna. Hon varnade för fula gubbar och jag varnade för golddiggers och utpressare.

Jo, visst. Jag reggar ett konto och väntar i tio år med att börja skriva om tonårsraggare. Säkert.

Jag har redan pratat med en så kallad överlevare, och mer vrickad person får man leta efter. Faktum är att hon var en av anledningarna till att jag fick upp ögonen för sexbrottshysterin från första början.

Så du har suttit och sökt på barn och skrivit till dem att du vill knulla dem? Det här blir bara konstigare och konstigare. Eller har du suttit och gjort som Dumpen, letat gäddor?

Det är svårt att förstå vad du vill ha sagt mer än att hur internet funkar fint enligt dig och att gubbar inte raggar på barn? Det blir som sagt konstigare och konstigare med dig. Och om dina barn får dickpicks så skrattar ni i flera timmar ända tills nästa dag?

Flickor ska ju verkligen akta sig för att skicka bilder så att de kan utsättas för utpressning. Och pojkar ska verkligen akta sig för fula gubbar. Pratade du med din pojkar när de fick sin första mobil när de var sju om golddiggers? Varför då om jag får fråga?

Och det här att ett barn kan bli traumatiserat av runkfilmer och dickpicks drabbar ju inte dina barn eftersom ni ser det som veckans nöje och skrattar gott åt sånt. Men det finns barn som är väldigt ensamma och de attackeras på nätet av män och de tar illa vid sig men kan inte låta bli att titta. En del människor blir ju uppjagad och öppnar post hela tiden för att de fastnar i något. Och efter några år med snuskiga tilltal, äckliga förslag och sunkiga bilder och filmer så blir det inte en positiv upplevelse av det. Dessa gubbar är ju de som kan fastna i Dumpen. Och det är ju bra. Det är ju inga som fastnar i Dumpen om de ger fan i barnen. För de barnen är de som också träffar någon av gubbarna, någon som är snällare än de andra. Flickor och kvinnor vet att har man en man kan man lättare freda sig mot andra. Det är en instinkt.
Senast redigerad av Sturuf 2023-02-07 kl. 08:56.
Citera
2023-02-07, 09:03
Medlem
Mowglinos avatar
Citat:

Den tredje är sexbrottshysterin. Jag ser Dumpen som en direkt fortsättning på 1980- och 90-talens incest- och pedofilpanik, men den enda skillnaden att det här är frågan om bönder istället för akademiker. Det är samma feminism och manshat som alltid som ligger bakom här. Dumpen skulle i princip lilka gärna trumpeta ut att toppskicktet av det svenska samhället har grävt ner spädbarn i de svenska skogarna (vilket Dumpen säkert tror att de har).

Ja Dumpen skrev ju tidigare på sin Twitter att alla vita MÄN är potentiella pedofiler.
Alla dom som kritiserade det inlägget, blev omedelbart blockade, även jag.
Citera
2023-02-07, 09:08
Medlem
Mowglinos avatar
Citat:

Personen har dragit den siffran ur sitt arsle.

Siffran stämmer förmodligen, eller förmodligen ännu högre, om man räknar med sexuellt ofredande, men där räknas bland annat dickpics och annat perverst, eller skamliga förslag med.
Har själv blivit utsatt för det, men inget jag överhuvudtaget bryr mig om, eller tar skada av.
Senast redigerad av Mowglino 2023-02-07 kl. 09:12.
Citera
2023-02-07, 09:21
Medlem
DarkFires avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mowglino
Tål att tänkas på, Dumpen har många MÄNNISKORS liv på sitt samvete.

Nänä, PEDOFILERS liv i så fall, men det är ju de själva som gjorde valet, inte Dumpen. Dumpens samvete är rent och fint.
Citera
2023-02-07, 11:13
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av DeValera
Flera av dem som har hamnat på film är väl gifta och har familj? Eller menar du att de känner ensamhet i sin avvikande läggning?

Större delen har varit ensamma medelålders män. I de få fallen där någon har varit gift så kanske inte äktenskapet var så lyckligt som det verkade.
Citera
2023-02-07, 11:18
Medlem
DeValeras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 60minuter
Större delen har varit ensamma medelålders män. I de få fallen där någon har varit gift så kanske inte äktenskapet var så lyckligt som det verkade.

Har du någon exakt siffra på storleksförhållandet mellan antal gifta/sambor och ensamstående? Jag tycker att det verkar vara en hel del av dem som har en partner, fler än få skulle jag säga.

Jag antar att de känner liknande som homosexuella som lever i ett heterosexuellt förhållande, att de inte kan få ut sin drift av sin partner.
Citera
2023-02-07, 11:18
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av DarkFire
Nänä, PEDOFILERS liv i så fall, men det är ju de själva som gjorde valet, inte Dumpen. Dumpens samvete är rent och fint.

Om man ska vara riktigt noga och gå efter lagen om karma så tror jag faktiskt inte att dumperns samvete är rent.Jag har läst en del om detta, och sanningen är att man får bara dålig karma om man gör någonting emot en persons vilja.Om någonting är frivilligt ifrån båda sidor var det än gäller så är de lungt alls.Oavsett vad våra lagar säger.

Många inser inte det fast Patrik och sara har gjort mer onda handlingar än goda. Deras syfte med dumpen grunnar sig hat och förnedring inte att rädda barn.
Citera
2023-02-07, 11:22
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av DeValera
Har du någon exakt siffra på storleksförhållandet mellan antal gifta/sambor och ensamstående? Jag tycker att det verkar vara en hel del av dem som har en partner, fler än få skulle jag säga.

Jag antar att de känner liknande som homosexuella som lever i ett heterosexuellt förhållande, att de inte kan få ut sin drift av sin partner.

Klart att det kan vara så som du säger. Att de har behövt anpassa sig i många år för att leva ett normalt liv och inte sticka ut.Och enda gången de någonsin har fått chans att snacka med en ung tonårstjej är av dumpens fiskare.

Som någon annan sa i tråden det finns inte en chans att någon av dessa gäddor som de kallas skulle ha möjligheten till att träffa en ung tjej eller kille utan betalning manipulation hot eller liknande. För att en tonårstjej ska ha frivilligt sex med någon över 25 egentligen så krävs det att den mannen är extremt jävla snygg.
Citera
2023-02-07, 11:30
Medlem
DeValeras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 60minuter
Klart att det kan vara så som du säger. Att de har behövt anpassa sig i många år för att leva ett normalt liv och inte sticka ut.Och enda gången de någonsin har fått chans att snacka med en ung tonårstjej är av dumpens fiskare.

Som någon annan sa i tråden det finns inte en chans att någon av dessa gäddor som de kallas skulle ha möjligheten till att träffa en ung tjej eller kille utan betalning manipulation hot eller liknande. För att en tonårstjej ska ha frivilligt sex med någon över 25 egentligen så krävs det att den mannen är extremt jävla snygg.

Ja, dessa herrar eller gäddor som finns på Dumpen känns inte som några brudmagneteer direkt, men det finns unga tjejer och killar som mår psykiskt dåligt och har ett självskadebeteende där oönskat sex ingår som en del i självskadebeteendet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in