Citat:
Förnekar dig inte dina känslor. Vet ej hur du hamnade i situationen. Men Dumpen handlar om de barn som låter sig raggas, och då har de tagit ett beslut, och mycket möjligt att de ångrar sig efteråt.Även jag har blivit utsatt. Mådde dåligt samtidigt som det hände och känslan av skam, äckel och ångest bara växte och växte långt efter jag gått därifrån. Berättade aldrig för någon. Spenderade många år med att försöka döva känslorna med diverse substanser och destruktiva beteenden. Ett litet misstag, en kväll av dåligt omdöme som ung tonåring förstörde mitt liv. Så kommer det slemmiga jävlar och påstår att det handlar om HEDER.
Dumpen är ÄNGLAR som försöker stoppa äckel som raggar på barn. Och blotta tanken på att det finns de som gör allt för att stoppa dem får det att vända sig i magen på mig.
Dumpen är ÄNGLAR som försöker stoppa äckel som raggar på barn. Och blotta tanken på att det finns de som gör allt för att stoppa dem får det att vända sig i magen på mig.
Jag är emot Dumpen för jag tror det är en konstruerad situation som sällan uppstår i verkliga livet. Just det att barn gör sig tillgängliga.
Och att Dumpen handlar om heder så tillvida att de tar heder från de så kallade gäddorna och deras familj och släkt, och till och med deras arbetsgivare hänger de ut.
Tror också det att den vida diskussionen gör att det stigmatiseras, Dumpen diskuteras på sannolikt på skolorna, de som utfört sex som ung och inte tyckt det varit direkt fel börjar tycka det är fel och skamligt, och då inte bara skamligt med gubbar. För hur ska en ungdom förstå att det är o-skamligt utifrån vem man gör det med.
Tror er tanke är att om man talar om att den äldre är den som gör fel (vilket det ju är) så ska därmed barnet skyddas från negativa känslor. Men om barnens känslor inte är så negativa så kommer barnet tvivla på sig själv och tänka, är jag en snusk.