2023-02-06, 21:06
Medlem
Ankan-mannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mindbreath
Även jag har blivit utsatt. Mådde dåligt samtidigt som det hände och känslan av skam, äckel och ångest bara växte och växte långt efter jag gått därifrån. Berättade aldrig för någon. Spenderade många år med att försöka döva känslorna med diverse substanser och destruktiva beteenden. Ett litet misstag, en kväll av dåligt omdöme som ung tonåring förstörde mitt liv. Så kommer det slemmiga jävlar och påstår att det handlar om HEDER.

Dumpen är ÄNGLAR som försöker stoppa äckel som raggar på barn. Och blotta tanken på att det finns de som gör allt för att stoppa dem får det att vända sig i magen på mig.
Förnekar dig inte dina känslor. Vet ej hur du hamnade i situationen. Men Dumpen handlar om de barn som låter sig raggas, och då har de tagit ett beslut, och mycket möjligt att de ångrar sig efteråt.

Jag är emot Dumpen för jag tror det är en konstruerad situation som sällan uppstår i verkliga livet. Just det att barn gör sig tillgängliga.

Och att Dumpen handlar om heder så tillvida att de tar heder från de så kallade gäddorna och deras familj och släkt, och till och med deras arbetsgivare hänger de ut.

Tror också det att den vida diskussionen gör att det stigmatiseras, Dumpen diskuteras på sannolikt på skolorna, de som utfört sex som ung och inte tyckt det varit direkt fel börjar tycka det är fel och skamligt, och då inte bara skamligt med gubbar. För hur ska en ungdom förstå att det är o-skamligt utifrån vem man gör det med.

Tror er tanke är att om man talar om att den äldre är den som gör fel (vilket det ju är) så ska därmed barnet skyddas från negativa känslor. Men om barnens känslor inte är så negativa så kommer barnet tvivla på sig själv och tänka, är jag en snusk.
Citera
2023-02-06, 21:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Funfor2023
Rebus Gädda Napp #189 Skara

Förnamn: Samma som Jordan nr 23 i Chicago Bulls.
Efternamn: Justitieminister mellan 2014 och 2022.

Ålder: 40+6

Bor denna i Skara?
Citera
2023-02-06, 21:28
Medlem
Ankan-mannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AllHailBoognish
Din jämförelse haltar en del.

Sara Nilssons jämförelse är mycket bra; det är som om staten blundade för fortkörning fram tills att en olycka inträffade och människoliv förstördes.
Kanske den haltar, liknelser är inte sanningen och försöker inte hävda det.

Saras liknelse haltar också, kraftigt dessutom. Vet inte om hon tänker på Dumpens förslag, som med Centerns ungdomsförbunds förslag med ett "liggakort".

Hon kanske ser myndigheters tänkta rättigheter att grooma, som hastighetskontroll.

Men jag ser Dumpens agerande som att en Porsche kör upp jämsides och försöker få personen att tävla, och sedan är det en civil polis i Porschen som stoppar personen.
Citera
2023-02-06, 21:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PauleyP
Bor denna i Skara?
Ja
Citera
2023-02-06, 21:37
Medlem
Citat:
Ja

Åh fy då vet jag vart
Citera
2023-02-06, 21:48
Medlem
Helvete vad fort det går. Tycker det känns som igår man nådde gädda 100, och nu närmar vi oss 200.

Tycker det varit högre klass på de senaste uppfiskningarna. Verkligen njuter av deras skräck. Det är fruktansvärt ångestladdat för dem. De vill så gärna stoppa det som Pat o sanna tänker skrida till verket med, men det går inte. Men likt förbannat försöker de med alla medel.

Spela tacksam för att ha blivit stoppade i hopp om att P&S ska förlåta.

Spela smart advokat som vill ogiltigförklara bevis och blåneka i absurdum.

Gå bestämt ifrån platsen som att de vore en rockstjärna attackerad av journalister.

Och min egen favorit:ä; när dom försöker vara kalla och låtsas som att inget fuffens försiggår på platsen😂
-Hej!
-Hej
-Du ska träffa ett barn här!
-eeeh Nej?
-Jo du ska träffa ett barn här.
-eeeh vad sa du? Ett barn? Neeeeeh.
-Jo försök inte, vi har dina bilder, vi har dina chattloggar.
-Vadå, har jag skrivit? Nej jag vet ingenting om det.
Citera
2023-02-06, 21:52
Medlem
-Det finns hjälp att få. Ring Preventell.
-Vad sa du det hette?
-PREVENTELL, dom kan hjälpa dej du.
-Preventell? Ok. *fipplar med mobilen* eehhh
-Ring dom. Du är sjuk och behöver hjälp. Det är riktigt sjukt det du håller på med, du.
-Jajaja jag ska ringa, jag lovar. Blir det något mer av det här nu?
-Du kommer bli publicerad på dumpen.se
-... fuck
Citera
2023-02-06, 22:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PauleyP
Åh fy då vet jag vart
Anställd inom skolan (barnomsorg) enligt lokaltidningen dessutom. Och nära till minst två förskolor och en låg- och mellanstadie-skola.

Misstänkt för sexuellt ofredande mot barn men inte anhållen. Tagen ur tjänst, varken rektor eller högsta tjänsteman kommenterar.

Låst artikel:
https://www.skaraborgslanstidning.se/2023-02-06/skolanstalld-stamde-traff-med-14-aring

Vad jag inte förstår är brottsrubriceringen, inga barn har väl rimligtvis varit inblandade här. Man kan ju knappast utsätta en vuxen som låtsas vara ett barn för sexuellt ofredande mot barn, det kräver ju att offret är ett barn.

Känns väldigt knepigt. Obehagligt, slemmigt och så vidare men jag har svårt att få det till olagligt.
Citera
2023-02-06, 23:46
Medlem
Ankan-mannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mindbreath
DU har ingen aning om vad du pratar om. Sexuella övergrepp är grovt skadande för psyket hos den som utsätts för det. Du kan fråga vilken psykolog som helst och de kommer ge dig samma svar. Pedofili är SKADLIGT för barnen.

Det är inte DUMPENS fel att barn mår dåligt av att utsättas för sexuella övergrepp. Det är FÖRÖVARNAS fel. Det är PEDOFILERNA som skadar barnen!
Du har säkert rätt i det fetade. Sexuella övergrepp avser från grov våldtäkt med mycket våld, till ett frivilligt (i alla fall utan våld). De psykologer som hänvisas till uttalar sig främst utifrån de övergrepp som innehåller våld. Finns ingen data bok dokument som redovisar utifrån övergrepp av underårig där inget våld förekommit. Högst troligt är även det skadligt, men ingen vet hur skadligt. Länka gärna.

Notera att våld utan att en våldtäkt utförs är skadligt för psyket. Så det går inte veta om det är [våld] eller [täckt] som ger den största degraderingen av psyket. Därmed blir det som att jämföra äpplen och apelsiner när man letar i den data som finns, då den inte är separerad från tillfällen då faktiskt våld utförts.
Citera
2023-02-07, 00:05
Bannlyst
Dumpen går ut på att vuxna människor har en konversation med en mycket ensam kille/man troligtvis är det en specifik vuxen kvinna som använder sin övertalningsförmåga att sätta värme och vänlighet i hennes röst för att övertyga målet om att han är älskad och förstådd och verkligen hörd. Att någon nu bryr sig om honom. Visst, hon påstår sig vara ett barn. Men inget ” barn ”har nivån av insikt och medkänsla och låtsas visa vänlighet och förmågan att lyssna och svara och öka självförtroendet hos den här typen av killar som dumpens fiskare gör. De är bra,skickliga. Fiskarna är anmärkningsvärt kapabla att skapa övertygande, trovärdiga och övertygande relationer med vuxna män eftersom de själva är vuxna.
Senast redigerad av 60minuter 2023-02-07 kl. 00:07.
Citera
2023-02-07, 01:08
Medlem
DeValeras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 60minuter
Dumpen går ut på att vuxna människor har en konversation med en mycket ensam kille/man troligtvis är det en specifik vuxen kvinna som använder sin övertalningsförmåga att sätta värme och vänlighet i hennes röst för att övertyga målet om att han är älskad och förstådd och verkligen hörd. Att någon nu bryr sig om honom. Visst, hon påstår sig vara ett barn. Men inget ” barn ”har nivån av insikt och medkänsla och låtsas visa vänlighet och förmågan att lyssna och svara och öka självförtroendet hos den här typen av killar som dumpens fiskare gör. De är bra,skickliga. Fiskarna är anmärkningsvärt kapabla att skapa övertygande, trovärdiga och övertygande relationer med vuxna män eftersom de själva är vuxna.

Flera av dem som har hamnat på film är väl gifta och har familj? Eller menar du att de känner ensamhet i sin avvikande läggning?
Citera
2023-02-07, 02:11
Medlem
Djuphavsfisks avatar
Citat:
Rebus Gädda Napp #189 Skara

Förnamn: Samma som Jordan nr 23 i Chicago Bulls.
Efternamn: Justitieminister mellan 2014 och 2022.

Ålder: 40+6

Tack! Äntligen ❤️
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in