2023-02-06, 14:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ENTRUMPENTRUMP
På vem?
Jaana
Citera
2023-02-06, 14:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av adina
Det var alltså för framtida behov man ville ha recept på näringsdryck och inte pga körtelfeber låter det som .
Fortfarande märkligt om man när en klinik är stängd inte själv åker till apotek och köper näringsdryck själv dessutom är det ju inte säkert att man vid kontakt med klinik får utskrivet ens samma dag .
De drycker jag köpte var utan mjölk eftersom jag inte tål detta så tom sådan dryck är det bara att gå in och köpa utan recept

Du missar ju det uppenbara; Hade sjuksköternskan till syster tänkt till hade de åkt till akuten med D som hon såg ut enligt deras egna anteckningar. Enligt information får barn lätta symptom på EBV, dvs inte blånad rygg till följd av att lungorna slutar fungera.

Sedan är tidslinjen, som jag nu har sammanställt med allt jag har hittat, helt paj. Myndigheter går mot varandra.
Det hjälper inte att sålla igenom dokumentationen igen då halva dokumentationen är fylld av bokstavlig skit. Det är chattloggar till höger och vänster som inte är till nytta för någon. Däremot finns det bevis på förhållanden mellan en viss T och D, men som sagt; sängprassel i tonåren har man varit med om förr. Hällestad är dessutom känd för en sådan ort som har sängprasslat i 700 år med släkten. Det är en av Sverige mest endogama kyrkförsamlingar.
Citera
2023-02-06, 15:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Methos
Okej, nu gör jag något som jag definitivt inte brukar eller vill göra. Jag har systemtatiskt kartlagt hela månaden för D på hästgården. Jag har nedan skrivit tidlinjen som finns den 28:e. Det jag skriver är saker som står i dokument som myndigheter har tagit fram, inte något som är tolkat eller som kommer från partsinlagor.

Jag får inte ihop tidslinjen på något sätt i den här cirkusen. Jag kommer inte att delge några namn på dokument, då jag vill bevara sekretessen så mycket som möjligt, även om den är offentligt lyft. Syftet här är att lyfta fram tidslinjen denna dag! Vi har lite avvikande uppgifter i linjen och det som avviker mest är Socialstyrelsens uppgifter om att polisen kom till platsen 14:28 och hittar flickan död i sängen. Det stämmer inte med andra rapporter och framför allt inte om föräldern har gjort HLR på golvet. En annan avvikelse är dödsförklaringen och ankomst till barnakuten i Lund.

Tågordningen den 28:e lyder:

Medicinen ska ha varit diflonak (voltaren ) dvs smärtlindrande/ inflammationshämmande och KAN ha varit i form av sup eftersom det kan vara svårt att svälja tabletter vid körtelfeber då finns det inga tabletter i magsäcken
Citera
2023-02-06, 15:05
Medlem
Citat:
Medicinen ska ha varit diflonak (voltaren ) dvs smärtlindrande/ inflammationshämmande och KAN ha varit i form av sup eftersom det kan vara svårt att svälja tabletter vid körtelfeber då finns det inga tabletter i magsäcken

Nej, då anteckningar och förhör anger att D skall ha tagit tabletten i hand och vattenglas och svält den. (tro mig här, jag orkar nu inte sålla ut källan igen. Räcker med facebookinlägg för idag).

du missar också min tidslinje, kolla tiderna!

Hur fagerlunda kan en ambulans med samma kropp komma in till akuten två gånger?
Hur kan polis ankomma 14:28 och se ett lik i sängen, som redan minst en timme före har varit på golvet och fraktats bort?.
Citera
2023-02-06, 15:15
Medlem
Citat:
Nej, då anteckningar och förhör anger att D skall ha tagit tabletten i hand och vattenglas och svält den. (tro mig här, jag orkar nu inte sålla ut källan igen. Räcker med facebookinlägg för idag).

du missar också min tidslinje, kolla tiderna!

Hur fagerlunda kan en ambulans med samma kropp komma in till akuten två gånger?
Hur kan polis ankomma 14:28 och se ett lik i sängen, som redan minst en timme före har varit på golvet och fraktats bort?.
Det med akuten är inte särskilt konstigt ,ambulansen gick först till barnakuten men dirigirades vidare till vanliga akuten eftersom hon var avliden eftersom det där finns rum för avlidna och anhöriga samt bårhus.
Citera
2023-02-06, 15:21
Medlem
Citat:
Det med akuten är inte särskilt konstigt ,ambulansen gick först till barnakuten men dirigirades vidare till vanliga akuten eftersom hon var avliden eftersom det där finns rum för avlidna och anhöriga samt bårhus.

Enligt METTS akutrapport för ambulandensen antecknas larmtid och ankomst till akutmottagning.
Larmtiden var 12:45. Ankomsttid till akutmottagning av 16:24.

Enligt socialstyrelsen och dödsattestet dödsförklarades D. 16:11 av läkare på akutmottagningen.
Ser du glappet där?
Kroppen var redan på akuten 16:11 och ambulansen kom dit 16:24
Citera
2023-02-06, 15:33
Medlem
Citat:
Enligt METTS akutrapport för ambulandensen antecknas larmtid och ankomst till akutmottagning.

Enligt socialstyrelsen och dödsattestet dödsförklarades D. 16:11 av läkare på akutmottagningen.
Ser du glappet där?
Ser inget konstigt hon dödsförklarades på barnakuten av läkare och därefter skickades ambulansen till huvudakuten.
Citera
2023-02-06, 17:18
Medlem
Citat:

Ser du glappet där?

Barnakuten och vanliga akuten ligger en bit ifrån varandra i Lund. Har hon först varit på barnakuten 16:11 och sen åkte ambulansen vidare till vanliga akutmottagningen 16:24.
Om det stämmer att det inte finns bårhus och inte heller avskedsrum på barnakuten fördes hon till den andra akuten.

Jag tycker andra saker i tidsschemat är mycket mer konstiga! Var ambulansen är när spelar ingen roll eftersom hon redan var död och de har inte fifflat med något heller. Vad som hände från 01:30 och framåt i hemmet är mycket mer intressant.
Ligger hon i sängen när polisen kommer dit har de nog inte gjort HLR, eller gjort helt fel, med flit eller inte? Det är förstås också väldigt obehagligt att bli uppmanad att göra HLR på en stendöd person.
Citera
2023-02-06, 17:21
Medlem
Citat:
Ingen som har reagerat på att Socialstyrelsen fick reda på fallet Donia via massmedia en vecka efter dödsfallet?
Det betyder att ingen av våra myndigheter (kommun, polis, åklagare, sjukhus, skatteverk osv) har anmält att ett barn i samhällsvård har avlidit till Socialstyrelsen. Socialstyrelsen tar upp en egen anmälan och startar tillsynen. Det här blir intressant att följa, men jag tror inte att någon tar upp detta i rättegången, då anmälan åligger Attendo och våra myndigheter.

Frågor, frågor och detta börjar likna en blogg.

varför har inte socialstyrelsen journalanteckningar mellan 12apr 2012 och 23 apr 2012, när vi tydligt ser att Jaana gjorde anteckningar den tiden? Något är mysko här från socialtjänsten (eller Atendo). Två dagar saknas och då är D hos en kompis på övernattning ena dagen och andra dagen saknas helt.

Jo jag reagerar stenhårt.
Och värst av allt reagerar jag på varför familjehemmet betett sej som om ett akut besök till sjukhus skulle vara det mest otänkbara någon skulle kunna företa sej. Det gör mej fly förbannad rent ut sagt.
Citera
2023-02-06, 17:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HKintePK
Och värst av allt reagerar jag på varför familjehemmet betett sej som om ett akut besök till sjukhus skulle vara det mest otänkbara någon skulle kunna företa sej. Det gör mej fly förbannad rent ut sagt.

Det är mycket här som inte stämmer.
Bla. finns et en,låt säga dokumentation (då jag inte vet hur oficiell källan är) som påvisar att åklagarna och polisen försvarar sig med att inget brott har begåtts enligt brottsbalken. Det är således Socialstyrelsen som måste utreda och anmäla brott till polisen. Socialstyrelsen är inte nådiga i sin kritik och riktar allvarlig kritik. De själva säger att det inte påverkar förloppet, men sedan skriver de faktiskt att D kunde ha beretts vård om socialtjänsten visste om att D inte hade fått någon vård förrän den 10 apr. För enligt dokumentationen trodde handläggarna att D var under läkarvård.
Citera
2023-02-06, 17:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LonelyF18
Barnakuten och vanliga akuten ligger en bit ifrån varandra i Lund. Har hon först varit på barnakuten 16:11 och sen åkte ambulansen vidare till vanliga akutmottagningen 16:24.
Om det stämmer att det inte finns bårhus och inte heller avskedsrum på barnakuten fördes hon till den andra akuten.

Jag tycker andra saker i tidsschemat är mycket mer konstiga! Var ambulansen är när spelar ingen roll eftersom hon redan var död och de har inte fifflat med något heller. Vad som hände från 01:30 och framåt i hemmet är mycket mer intressant.
Ligger hon i sängen när polisen kommer dit har de nog inte gjort HLR, eller gjort helt fel, med flit eller inte? Det är förstås också väldigt obehagligt att bli uppmanad att göra HLR på en stendöd person.

I METTS antecknas tidpunkten när ambulansen kör in på akuten, det spelar ingen roll vilken akut. Så om flickan blir avlastad på barnakuten skall den tiden stå i METTS. Nu står inte den tiden där.

Sedan sover väl hemmet 01.30 på natten. Det är natt!

Universitetsområdet delar givetvis bårhus. Både barnakut, lättakut, akut, förlossning, operation etc behöver ha bårhus. Ambulansintaget bör vara det samma, så är det på alla större sjukhus här i Stockholm. Därför är barnakuten och vuxenakuten på samma ställe, bara mottagningen är mot varandra i byggnaden.
Citera
2023-02-06, 17:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HKintePK

Mejlkonversationen är ju rolig internt på Socialstyrelsen, den har en jargong som :

Anställd på styrelsen: - Hej du vet att vi har ett avlidet barn placerat på familjenhem i tidningarna?
Enhetschef: Nej? Men vi måste lägga en utredning. Ta utredningen på mig!

Rätt rolig konversation. Detta skedde den 3 maj.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in