Citat:
Ursprungligen postat av
needAlife
Mjo fast varför? Om det nu skulle stämma måste man fråga sig varför. Att begrava någon ovanpå pålar är inget man direkt gör i första taget. Jag önskar inte ens min värsta fiende att dö så. Hela grejen känns sjukt långsökt även om jag också vet om att ungar är jävliga. Men att gräva varjgropar låter för sjukt för att vara sant.
Skojar du?
Jag som är uppväxt med Astrid Lindgren och liknande böcker har ju läst om liknande saker (omedvetet eller ej) och att barn testar gränser och är elaka, det vet väl alla om.
Jag som är uppväxt på landet har haft värre hot än så över mig, precis som många andra ungar hade. Har även råkat ut för rätt grova former av misshandel, precis som att själv inte var speciellt snäll när jag var mindre.
Jag har sett Jon Henriks avsnitt, och även avsnittet efter med Carolina Gynning. Det är intressant att se båda efter varann för att inse hur människan reagerar olika på tuffa saker i livet.
Den ena (Jon Henrik) ser sig själv som ett offer, och kommer troligen alltid att vara offret genom hela sitt liv.
Medans Carolina Gynning är precis tvärtom, en överlevare som alltid kommer ut på topp, trots att hon eg varit med om värre saker.