2023-02-06, 16:31
Medlem
DidierDrogba02s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnLitenFrys
Nej.

Tre jävla titlar incoming. Från 19 till 22. Jag kan till och med tänka mig att ge United titeln 17/18 om vi går om dem och upp till 22! YNWA!

Always the victims never your fault!

Du säger själv att Man City har fuskat sig till alla ligatitlar men ber till närmaste gud att Liverpool ska få alla tre titlar under säsonger där man kom tvåa. Som jag tidigare fastslog så är det perioden mellan 13-14 till 17-18 som City utreds för brott mot FFP. Påföljden om de döms skyldiga kan vara fråntagna PL-titlar.

Hurvida alla andra brott som City utreds för kan straffas med fråntagna titlar vet jag inte så det låter jag vara osagt i nuläget. Men att du firar titlar som Liverscum inte förtjänar det bevisar ju bara att du har ett antal bokstavskombinationer att medicinera mot.

Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson
Jag behöver inte att bevisa någonting öht, eftersom att svaret på detta är helt uppenbart för alla vuxna o begåvande individer.

Goodbye Chelski..

Så lät det även förra året vi fick sanktioner.

En vuxen och begåvad individ länkar källor för sina påståenden vilket du inte gör men du får gärna fortsätta drömma om Chelseas kollaps.
Citera
2023-02-06, 16:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DidierDrogba02
Always the victims never your fault!

Du säger själv att Man City har fuskat sig till alla ligatitlar men ber till närmaste gud att Liverpool ska få alla tre titlar under säsonger där man kom tvåa. Som jag tidigare fastslog så är det perioden mellan 13-14 till 17-18 som City utreds för brott mot FFP. Påföljden om de döms skyldiga kan vara fråntagna PL-titlar.

Hurvida alla andra brott som City utreds för kan straffas med fråntagna titlar vet jag inte så det låter jag vara osagt i nuläget. Men att du firar titlar som Liverscum inte förtjänar det bevisar ju bara att du har ett antal bokstavskombinationer att medicinera mot.

Jag uppfattar honom som halvt ironisk men det kanske inte ni andra gör...?
Citera
2023-02-06, 17:02
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DaMarcus
Betyder inte det isf att United ska tilldelas 11/12, 17/18 och 20/21?

Det har du iofs rätt i men jag är trygg i att utredningen visar att fusket var som mest graverande de säsonger Liverpool kom tvåa! Men jag är storsint: Ni kan få en titel, bara vi får tre!

Citat:
Ursprungligen postat av DaMarcus
Jag uppfattar honom som halvt ironisk men det kanske inte ni andra gör...?

Ironisk?! Aldrig! Jag är glad att rättvisa äntligen segrar och Liverpool äntligen kommer ta klivet upp som mesta mästarna där man förtjänar att vara.

Arsenalfansen lallar på om att man leder ligan och yadda yadda. Tre jävla ligatitlar på en säsong! Fullkomligt oslagbart! Nu väntar vi bara in att FA ser till att rättvisa skipas. Jag är 130% säker på att vi kommer vinna dessa titlar!
Citera
2023-02-06, 17:20
Medlem
bagarn29s avatar
Leeds sparkar sin tränare.
Citera
2023-02-06, 17:24
Medlem
IfIWereAGirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson
Vänta och se. Chelseas fall är garanterat det nästa i raden.

Kom gärna med bevis där Chelsea har brutit mot regler innan du slänger ut skit.

"This will take ages, lawyers, appeals, CAS etc, but, IF proven, potential punishments under PL rules W.51.1-5 include a reprimand, unlimited fine, suspension, “deduct points”, “recommend the League expels the Respondent from membership” and “pay compensation” to other clubs."
Det är alltså inte FFP som City har brutit mot som någon skrev i tråden, utan det är ligans regler. Manchester City charged with breaking financial rules by Premier League. Ligan har alltså fört en utredning mot city i 4 år, räkna med minst lika många år efter överklagningar fram och tillbaka.
Citera
2023-02-06, 17:32
Medlem
asdfghjklzxcvbnms avatar
Citat:
Inte en chans i helvetet.

Klubben kallas Uefalona för en anledning.

Premier kommer tappa otroligt i värde och trovärdighet om man ska frånta titlar och kora det näst bäst placerade laget till mästare. Då kan FA lika gärna dela ut ligatitlar som de vore bälten i WWE. Du tcyker alltså på riktigt att FA ska skriva om historien så att Liverpool vinner Premier League för tre säsonger där klubben inte ens matematiskt blev mästare.

Rimligare hade varit om man fråntar City deras ligatitlar 13-14 och 17-18 där de aktuella brotten ska ha begåtts och inte delar ut titeln till något lag alls för dessa säsonger.

Serie A gjorde det misstaget som dragit ner ligans status ordentligt.
Om det är något som skulle få Premier League att tappa i trohet är om fusk lönar sig. Även om det är så att visst fusk bara skulle förekomma enstaka säsonger så har man åtnjutit effekterna av det även senare säsonger med de framgångar och extra intäkter det gett. Tycker inte man ska ge ligatitlar till någon annan utan ta ifrån City deras och skicka ned dom i avgrunden så kan dom ruttna efter att ha förstört Premier League senaste 10 åren eller vad det är.
Citera
2023-02-06, 17:47
Medlem
MosesMetares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av asdfghjklzxcvbnm
Om det är något som skulle få Premier League att tappa i trohet är om fusk lönar sig. Även om det är så att visst fusk bara skulle förekomma enstaka säsonger så har man åtnjutit effekterna av det även senare säsonger med de framgångar och extra intäkter det gett. Tycker inte man ska ge ligatitlar till någon annan utan ta ifrån City deras och skicka ned dom i avgrunden så kan dom ruttna efter att ha förstört Premier League senaste 10 åren eller vad det är.

På vilket sätt har de förstört Premier League? Den är mer populär än någonsin, tv-avtalet ger klubbarna enorma rikedomar, publiken har inte direkt minskat, det kryllar av stora stjärnor och duktiga managers, lag från PL har varit enormt framgångsrika i de europeiska cuperna de senaste åren...

Så jag frågar igen: hur har Man.City förstört någonting?
Citera
2023-02-06, 17:51
Medlem
asdfghjklzxcvbnms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MosesMetare
På vilket sätt har de förstört Premier League? Den är mer populär än någonsin, tv-avtalet ger klubbarna enorma rikedomar, publiken har inte direkt minskat, det kryllar av stora stjärnor och duktiga managers, lag från PL har varit enormt framgångsrika i de europeiska cuperna de senaste åren...

Genom att ha fuskat sig till framgång. Säsongerna man vunnit sina titlar. Titelstriderna man varit med i. Allt var fake och är nu null and void. Alla säsonger där man vunnit. Klassiska Aguero målet. Återigen fake. Och ska bli null and void. Dom här säsongerna har inte hänt och raderas ur historien. Alltså har man förstört PL senaste 10 åren. Bortkastat med tid för alla inblandade.
Citera
2023-02-06, 18:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vatos.Locos
Leeds sack Jesse Marsch
Konstig säsong Leeds har gjort. Låg i topp i början och spelade bra mot topplag. Orsakade att Tüchel fick sparken från Chelsea. Sedan har det bara blivit sämre och sämre.
Citera
2023-02-06, 18:14
Medlem
DidierDrogba02s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MosesMetare

Du börjar redan med bortförklaringar ser jag.

Visst är majoriteten av ägarna i PL tveksamma men eran Shejk slår ju alla rekord som finns. Själv kan jag acceptera att Abramovich är en stor del av våran framgång och utan hans pengar hade Chelsea inte existerat idag. Hade Citys fans gjort samma sak så hade fotbollsvärlden haft en större respekt för er.

Det finns ingen klubb i världen som är så pass pengadopad som Arab Emirates City.
Citera
2023-02-06, 18:28
Medlem
MosesMetares avatar
Citat:
Du börjar redan med bortförklaringar ser jag.

Visst är majoriteten av ägarna i PL tveksamma men eran Shejk slår ju alla rekord som finns. Själv kan jag acceptera att Abramovich är en stor del av våran framgång och utan hans pengar hade Chelsea inte existerat idag. Hade Citys fans gjort samma sak så hade fotbollsvärlden haft en större respekt för er.

Det finns ingen klubb i världen som är så pass pengadopad som Arab Emirates City.

Jag försöker inte bortförklara någonting, men min fråga återstår. På vilket sätt har Manchester City förstört Premier League? Pengarullning, höga spelarlöner, hiskeliga övergångssummor etc var ett faktum långt innan City fick sina resurser. Populariteten hos Premier League har inte heller direkt minskat sedan dess. Man kan tycka vad man vill om övertagandet av City (och det gör jag själv också) men att komma med sådana floskler och påta sig något slags roll som moralens väktare när det gäller detta skorrar ganska falskt.
Jag har haft City som favoritlag sedan tidigt 80-tal, och följde med dem ner till 3dje divisionen 1998, och om det behövs så gör jag det igen.
Citera
2023-02-06, 21:49
Medlem
B-Dawks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zantera
Förväntar mig heller inte att City får något straff. Lite kaffepengar i böter och tomma läktare i någon match på sin höjd möjligtvis. Tror inte det finns på kartan att de får poängavdrag tyvärr.

Då är det ungefär som vanligt då
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in