2023-02-06, 11:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vatos.Locos
Rico Lewis.. 18 år och spelar som jag vet inte vad. Nästa Lahm?

Ett världsrekord i stretch hittar vi här
Citera
2023-02-06, 11:57
Medlem
Beaver14s avatar
Man City riskerar poängavdrag!

https://www.skysports.com/football/news/11679/12804577/man-city-charged-by-premier-league-for-numerous-alleged-breaches-of-financial-rules

Klubben har utretts och nu har det visat sig att de myglat med bokföringen på flera poster, såväl intäkter som kostnader. En oberoende kommission ska nu ta ställning till dessa anklagelser från Premier League. Ett möjligt straff är poängavdrag.

Citat:
In a statement, the Premier League said: “In accordance with Premier League Rule W.82.1, the Premier League confirms that it has today [February 6 2023] referred a number of alleged breaches of the Premier League Rules by Manchester City Football Club (Club) to a commission under Premier League Rule W.3.4.

Låt mig gissa att det inte blir några poängavdrag, utan lite kaffepengar i böter.
Citera
2023-02-06, 12:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Beaver14
Man City riskerar poängavdrag!

https://www.skysports.com/football/news/11679/12804577/man-city-charged-by-premier-league-for-numerous-alleged-breaches-of-financial-rules

Klubben har utretts och nu har det visat sig att de myglat med bokföringen på flera poster, såväl intäkter som kostnader. En oberoende kommission ska nu ta ställning till dessa anklagelser från Premier League. Ett möjligt straff är poängavdrag.

Låt mig gissa att det inte blir några poängavdrag, utan lite kaffepengar i böter.

Så en hopplös guldstrid mellan Utd och Arsenal som back in the days?

Läste även att de kan riskera uteslutning ur PL. Klart man hoppas på att plastklubben får sitt straff men förmodligen händer ingenting, max böter.
Citera
2023-02-06, 12:14
Medlem
Beaver14s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DaMarcus

Läste även att de kan riskera uteslutning ur PL. Klart man hoppas på att plastklubben får sitt straff men förmodligen händer ingenting, max böter.

Möjliga straff sträcker sig från reprimand till uteslutning ur ligan, enligt PL Rules and regulations, section W(50-57)
https://resources.premierleague.com/premierleague/document/2022/07/19/40085fed-1e9e-4c33-9f14-0bcf57857da2/PL_Handbook_2022-23_DIGITAL_18.07.pdf

Naturligtvis också alternativet att inte utdela något straff alls.
Citera
2023-02-06, 12:24
Medlem
Il.Malizias avatar
Får Man City en Juventusbestraffning nu, avräknade poäng och slutar mitt i ligan?
https://www.youtube.com/watch?v=zOgLypk29Jo
Citera
2023-02-06, 12:46
Medlem
DidierDrogba02s avatar
Jag kan knappast säga att man blir förvånad över att City fifflat bakom stängda dörrar. Visst är det så att City är viktiga för FA eftersom de är med i Big 6 men detta är potentiella grova brott under flera års tid vi snackar om, så denna gången lär City inte smyga undan med lindrig bestraffning.

Vem fan vet hur Haalands lön betalas är det verkligen klubbens egna pengar eller lånade från arabernas statskassa?

Min misstanke är att utredningen säkert började under covid då City straffades för FFP helt enkelt för att kolla upp hela deras brottsregister när man hade chansen.

Tippar nog på att straffet blir hårt med poängavdrag och fråntagna titlar.
Citera
2023-02-06, 12:50
Medlem
Il.Malizias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DidierDrogba02
Jag kan knappast säga att man blir förvånad över att City fifflat bakom stängda dörrar. Visst är det så att City är viktiga för FA eftersom de är med i Big 6 men detta är potentiella grova brott under flera års tid vi snackar om, så denna gången lär City inte smyga undan med lindrig bestraffning.

Vem fan vet hur Haalands lön betalas är det verkligen klubbens egna pengar eller lånade från arabernas statskassa?

Min misstanke är att utredningen säkert började under covid då City straffades för FFP helt enkelt för att kolla upp hela deras brottsregister när man hade chansen.

Tippar nog på att straffet blir hårt med poängavdrag och fråntagna titlar.
Ska bli intressant att se om fler klubbar gjorde ekonomiska dumheter under covid och/eller blev upptäckta för det; Man City och Juventus lär knappast vara de enda.

Kanske rent av att fler förbund nu kommer granska sina klubbar efter att Man City och Juventus uppmärksammats.
Citera
2023-02-06, 12:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DaMarcus

Det finns noll chans att några straff utdelas denna säsong.
Citera
2023-02-06, 12:59
Medlem
Il.Malizias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pashun
Det finns noll chans att några straff utdelas denna säsong.
Varför inte? Juventus fick sitt straff ganska fort. Varför skulle FA inte agera likadant?
Citera
2023-02-06, 13:06
Moderator
zanteras avatar
Förväntar mig heller inte att City får något straff. Lite kaffepengar i böter och tomma läktare i någon match på sin höjd möjligtvis. Tror inte det finns på kartan att de får poängavdrag tyvärr.
Citera
2023-02-06, 13:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Il.Malizia
Varför inte? Juventus fick sitt straff ganska fort. Varför skulle FA inte agera likadant?

Detta är alltså en utredning med 100 enskilda brott som ska upp i en domstol och sen ska det överklagas och efter det eventuellt bestraffas. Jag har inte koll på vad det var som exakt hände i utredningen av Juventus och hur mycket som skedde utanför offentligheten men det finns noll, nada, zero chans att något händer denna säsong med Man City.
Citera
2023-02-06, 13:14
Medlem
DidierDrogba02s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Il.Malizia
Ska bli intressant att se om fler klubbar gjorde ekonomiska dumheter under covid och/eller blev upptäckta för det; Man City och Juventus lär knappast vara de enda.

Kanske rent av att fler förbund nu kommer granska sina klubbar efter att Man City och Juventus uppmärksammats.

PSG lär bli nästa klubb på tur eftersom deras president Nasser Al-Khelaifi har tidigare blivit utredd för korruption kopplat till Friidrotts-VM i Qatar bland annat. Misstankar om att PSG brutit mot FFP finns också där i skuggan men Uefas regelverk är hur enkelt som helst att knäcka så länge man har grundläggande kunskaper i juridik. Däremot är inhemska förbund är inte lika lätta att handskas med.

Sen har alla Big 6 klubbar fuskat nån gång eller haft kriminella personer involverade. Med dessa absurda sändningsrättigheter (Sky) som bidrar till stor del av deras ekonomi så är det knappast rent mjöl i påsen hos någon av dem.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in