2023-02-06, 09:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Umpalavemang
I medier har det kommit olika bud om var Toves cykel hittades, ena medien säger att cykeln hittades uppställd på parkeringen utanför den hyresfastighet där den misstänkte 20-åriga kvinnan bodde i och annan media säger att Toves cykel hittades dumpad någonstans. Vilken version stämmer in mest?

Och polisen har via ramnumret fått reda på att Toves cykel som är lila av märket Neptun Atlantica,var inköpt på Bengtssons fritidsbutik i Korsberga och Tove köpte cykeln när hon fortfarande bodde hemma hos sina föräldrar i Myresjö för några år sedan.

Källor på dessa påståenden?

- Varifrån kommer infon om att cykeln var Toves och var den var köpt?
- Var någonstans står det, i vilken media, att Toves cyklad var dumpad på annan plats än ställd intill husväggen?
Citera
2023-02-06, 09:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anedin
Ja det är mer åt Bipolärt beteende hos M
https://www.1177.se/skane/sjukdomar--besvar/psykiska-sjukdomar-och-besvar/depression/bipolar-sjukdom/ Här kommer via 1177 mer intressnt fakta om bipolära sjukdomssymptom det innebär att man blir manisk och bipolärt beteende innebär även ökad risk för självmord som benämns som suicid och de som har bipolära symptom måste tas in akut och behandlas för det på psykiatrisk klinik . Då har man via rättspsaykiatrisk undersökning så kallad stor paragraf 22 undersökning fastställt att den ene av de kvinnliga GM har bipolära sympmtom.
Senast redigerad av Umpalavemang 2023-02-06 kl. 09:32. Anledning: Redigering
Citera
2023-02-06, 09:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GrevenFB
Källor på dessa påståenden?

- Varifrån kommer infon om att cykeln var Toves och var den var köpt?
- Var någonstans står det, i vilken media, att Toves cyklad var dumpad på annan plats än ställd intill husväggen?
Till Greven om du kikar några sidor bakåt så har det spekulerats om just cykelns läge här inne på forumet , och var infot om var cykeln var köpt så är det en liten hypotes från min sida och det som jag skrev i mitt föregående inlägg om att polisen har via ramnumret fått reda på att cykeln var inköpt på Bengtssons fritidsbutik är bara en hypotetisk teori från min sida och jag vill på mina egna vägnar be om ursäkt för att jag förvirrade till lite här inne.Och en rättelse till för rätt ska va rätt och den rätta uppgiften är att en kvinna hittade cykeln slängd på på parkeringen utanför hyresfastigheten och kvinnan ställde upp cykeln på parkeringen utanför hyresfastigheten där den misstänkta 20-åriga kvinnan bodde i.
Senast redigerad av Umpalavemang 2023-02-06 kl. 09:37. Anledning: Redigering
Citera
2023-02-06, 09:35
Medlem
Citat:
Till Greven om du kikar några sidor bakåt så har det spekulerats om just cykelns läge här inne på forumet , och var infot om var cykeln var köpt så är det en liten hypotes från mi sida och det som jag skrev i mitt föregående inlägg om att polisen har via ramnumret fått reda på att cykeln var inköpt på Bengtssons fritidsbutik är bara en hypotetisk teori från min sida och jag vill på mina egna vägnar be om ursäkt för att jag förvirrade till lite här inne.

Tack för klargörandet Det gäller att vara tydlig med vad som är hypoteser och liknande, så att vi slipper massa onödiga trådsanningar.

Att cykeln ska ha hittats slängd slarvigt har ingen ännu kunnat belägga med källa i media. Därför tar jag det påståendet som en trådsanning fortfarande.
Citera
2023-02-06, 09:39
Medlem
Citat:
Tack för klargörandet Det gäller att vara tydlig med vad som är hypoteser och liknande, så att vi slipper massa onödiga trådsanningar.

Att cykeln ska ha hittats slängd slarvigt har ingen ännu kunnat belägga med källa i media. Därför tar jag det påståendet som en trådsanning fortfarande.
Det håller jag med dig om att är man mer tydlig om vilket som är hypotesa poneringar och vilka som är helt sanningsenliga uppgifter ,så blir det inte onödiga fel och förvirring i tråden och inte så många onödiga trådsanningar.
Citera
2023-02-06, 09:50
Medlem
sybels avatar
Citat:
Det håller jag med dig om att är man mer tydlig om vilket som är hypotesa poneringar och vilka som är helt sanningsenliga uppgifter ,så blir det inte onödiga fel och förvirring i tråden och inte så många onödiga trådsanningar.
Är den stora rättspsykiatriska utredningen av M också en hypotes?
Citera
2023-02-06, 09:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sybel
Är den stora rättspsykiatriska utredningen av M också en hypotes?
Det är inte ens en hypotes. P7an slog fast att ingen stor rättspsykiatrisk undersökning behövdes.
Citera
2023-02-06, 10:09
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kommisarie-Kudos
Det är inte ens en hypotes. P7an slog fast att ingen stor rättspsykiatrisk undersökning behövdes.
Här inne benämns alla gissningar som hypoteser eller teorier, har jag lärt mig.
Citera
2023-02-06, 10:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sybel
Här inne benämns alla gissningar som hypoteser eller teorier, har jag lärt mig.
OK. Det blir hursomhelst ingen stor sinnesundersökning för någon av de misstänkta. Det framgig av P7orna.

Folk skriver en massa skit utan att ha läst tråden.
Citera
2023-02-06, 10:21
Medlem
SloppySecondss avatar
Citat:

Jag brukar ju sätta frågetecken efter det jag skriver för att visa att jag är osäker och att det inte är fakta.

Hur andra gör vet jag inte men vissa vill verkligen skapa trådsanningar och trolla tråden.
Citera
2023-02-06, 10:51
Medlem
Matamatas avatar
Citat:
Till Greven om du kikar några sidor bakåt så har det spekulerats om just cykelns läge här inne på forumet , och var infot om var cykeln var köpt så är det en liten hypotes från min sida och det som jag skrev i mitt föregående inlägg om att polisen har via ramnumret fått reda på att cykeln var inköpt på Bengtssons fritidsbutik är bara en hypotetisk teori från min sida och jag vill på mina egna vägnar be om ursäkt för att jag förvirrade till lite här inne.Och en rättelse till för rätt ska va rätt och den rätta uppgiften är att en kvinna hittade cykeln slängd på på parkeringen utanför hyresfastigheten och kvinnan ställde upp cykeln på parkeringen utanför hyresfastigheten där den misstänkta 20-åriga kvinnan bodde i.

Det var ju den manliga grannen som skjutsade 20-åringen som flyttade på cykeln.
Det som har diskuterats är adressen till dit cykeln flyttades.
Citera
2023-02-06, 11:02
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Ja det blir intressant att se i dokumentären om de låter någon som gjort det IT-relaterade arbetet komma till tals eller om det kommer någon extern kommentar.

Minns inte om det var i Lena-fallet, kan ha varit det där en doktor i typ IT uttalade sig i lite för allmänna ordalag om vad man kan göra inom IT-forensiken och det blir inte en så nära kommentar till aktuella fallet.

En dissekering är jag mest ute efter annars och lika ”spänd” inför åtalet som alla andra just nu.

Just börjat kolla lite i en annat fall, där FUP nyss kommit ut.

Intressant att se lite hur man använt sig av just det som jag nämnde tidigare, typ hälsoappen i den misstänktes mobil. Rörelse i förhållande till andra uppgifter som man samlat ihop, ger en tydlig tidslinje för vad han pysslat med.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in