2023-02-05, 19:15
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Ögnar igenom en ny FUP i ett annat fall.

Ser där att man har övervakningsbilder på en "okänd bil" i mörkret som man ändå gör en mängd olika analyser på för att kunna bedöma om det är den misstänktes bil:

Det är väl på detta vis det kommer att gå till även här. Man jämför bilder med JJs bil, och kollar form på det och det, detalj hit och dit, form på bakljus osv.

Bilderna är svartvita, och sudddiga. men ändå kan man se (med näppe) detaljer.
Av vad som framkommit I tråden, att båda kan bindas till färden och att Rullman svamlade allmänt om kamerabilder när de kom på tal, tror jag att bilderna är ganska tydliga.
Citera
2023-02-05, 19:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sybel
Om jag inte missminner mig, var det en äldre dam, boende på Gränsgatan, som såg cykeln slarvigt stäld/slängd tidigt på morgonen och reste den upp mot väggen.

Om J var på DollarStore, bör det varit efter ridturen. Hon hade väl observerats rida vid 9-tiden och DollarStore öppnar nog inte förrän 10?

Och visst var det väl så, att J inte var anträffbar hemma under dagen? Jag lutar nog åt att DollarStorebesöket bara är en trådsanning och att all ev. röjning och städning skedde före ridturen. Det blev nog inte så mycket av städningen.
Hon var på dollarstore den fm . Jag vet det genom säkra källor
Citera
2023-02-05, 19:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EsmeraldaFelicia
Det innebär väl att både MH och JJ kommer att vara på plats samtidigt i rättssalen under rättegången .Eller kan det bli så att de närvarar olika dagar?
I olika rum kanske
Citera
2023-02-05, 19:29
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Annakondan77
Ok. Vet du när de öppnar?
Citera
2023-02-05, 19:31
Medlem
Citat:
Av vad som framkommit I tråden, att båda kan bindas till färden och att Rullman svamlade allmänt om kamerabilder när de kom på tal, tror jag att bilderna är ganska tydliga.

Bilderna är säkert suddiga , men det kan ju finnas andra spår.... tex jord eller material från fyndplatsen på MHs skor och på golvet på passagerarplatsen i bilen .. dom behöver nog inte ens kunna bevisa att det är bilen på bilderna eftersom dom har minst en mobil som gjort resan den tiden
Citera
2023-02-05, 19:31
Medlem
Citat:
Ok. Vet du när de öppnar?
Klockan 10
Citera
2023-02-05, 19:34
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av scarletfire
Bilderna är säkert suddiga , men det kan ju finnas andra spår.... tex jord eller material från fyndplatsen på MHs skor och på golvet på passagerarplatsen i bilen .. dom behöver nog inte ens kunna bevisa att det är bilen på bilderna eftersom dom har minst en mobil som gjort resan den tiden
Där tror vi olika. Jag tror inte att de är suddigare än att det går att urskilja både det ena och det andra. Rullmans sätt att undvika frågan gjorde mig hyfsat säker.
Citera
2023-02-05, 19:35
Medlem
Sveppss avatar
Citat:

Vet du vad klockan var och köpte hon städmaterial?
Citera
2023-02-05, 19:38
Medlem
sybels avatar
Citat:
Klockan 10
Då borde J alltså varit och ridit först. Kan undra när hon körde dit igen? Kanske hon bara lämnade av M och återvände direkt?
Citera
2023-02-05, 19:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nikkel
Följt denna märkliga och djupt tragiska tråden från och till. Har det framkommit var T befann sig innan Nöjet och varför hon begav sig till dit?
Om man läser häverkar hon inte vara en frekvent gäst där. Kan det varit ett oplanerat besök? Typ att hon får ett mess av någon att söka sig dit?

MH och JJ verkar vara två extremt olika individer.
JJ välutbildad och smart.
MH snarare tvärtom (vilket iofs kan ha sin förklaring i Adhd:n).
MH ringer det varningsklockor kring anser jag. Tar droger i tidig ålder, söker sig till äldre och verkar inte dra sig från att testa narkotika.
Dvs drar gränser långt längre än en vanlig Svensson gör...
Har tidigare i tråden framstått som relativt "oskyldigt bihang" till JJ i diskussionerna här. Men är hon verkligen det?

Är detta planerat hoppas jag de skakar galler för all framtid. Är det inte planerat, utan en extremt olycklig händelse som inträffat, ej tänkt, och unga ostraffade tjejer får tokpanik. Ja, då skall det ju beaktas förstås.

Rullman verkar skarp och förhoppningsvis kommer sanningen på bordet om vad som egentligen hände den tragiska natten.

Välutbildad? Hon har tagit sig igenom gymnasiet med goda betyg så vitt jag vet. Hon är ju misstänkt för att ha tänt eld på sitt ex dörr tidigare, en varningsklocka om något tycker jag. Tror inte Mh är ett oskyldigt bihang, men jag tror hon har varit mkt påverkad av JJ.
Citera
2023-02-05, 20:05
Medlem
sybels avatar
Det här med vem och när cykeln restes verkar vara en trådsanning.

https://www.bildtagg.se/bild/o2lg4kx1tb8mz0kuul6rk0k6
Citera
2023-02-05, 20:11
Medlem
Skaraborg2s avatar
Mycket farliga kvinnor - fast på olika sätt.

Citat:
Ursprungligen postat av DanOwe
]Ja, det har varit tydligt redan från början att J mår dåligt över sin egen situation och vad som ska hända för henne själv. Ren narcissist alt. Även psykopat…[/b]
Oavsett diagnos, ålder, panik osv är det väldigt få som hade valt det val hon gör när hon bestämmer sig för att gömma Tove, även kanske valen innan att ” lura” med henne hem ( om det var så det gick till) och även mörda henne….
Vem fan går så långt ens att försöka ” lura med” en gammal vän? Oavsett fylla, svartsjuka etc så ligger det låångt ifrån vad vi ” vanligt folk” hade ens kommit på!
Svartsjuk o vansinnigt hämndlysten har väl många varit i sitt liv någon gång… i huvet, kanske har man tom funderat på saker man önskar skulle hända eller velat göra… men steget därifrån är stort.
Att tända eld på en dörr för att killen gjort slut är väl inte den första hämden man kommer på😱😱😱😱😱😱😱, brukar väl vara så långt man kan sträcka sig tex att ligga med hans bästa vän eller något….
Ursch! Stackars hennes föräldrar men än mer henne som haft föräldrar som bara sett på alla år hon växt upp… tror knappast inte det funnits varningssignaler under hennes uppväxt

Båda dessa unga kvinnor är mycket farliga - fast på olika sätt.

Att JJ och MH befinner sig i denna situation är helt hållet deras eget fel. En ledarinna och en följeslagarinna. Båda har del i det hemska som kom att hända Tove. JJ och MH är ena riktiga lögnhalsar. Därför bör de båda dömas till mycket långa och kännbara straff inom KV.

När det gäller JJ så tror jag däremot att det funnits varningssignaler men att dessa har varit svåra att tyda. Hennes beteende har inte kommit hux flux utan funnits där redan under hennes barndom.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in