Citat:
Om jag inte missminner mig, var det en äldre dam, boende på Gränsgatan, som såg cykeln slarvigt stäld/slängd tidigt på morgonen och reste den upp mot väggen.
Om J var på DollarStore, bör det varit efter ridturen. Hon hade väl observerats rida vid 9-tiden och DollarStore öppnar nog inte förrän 10?
Och visst var det väl så, att J inte var anträffbar hemma under dagen? Jag lutar nog åt att DollarStorebesöket bara är en trådsanning och att all ev. röjning och städning skedde före ridturen. Det blev nog inte så mycket av städningen.
Om J var på DollarStore, bör det varit efter ridturen. Hon hade väl observerats rida vid 9-tiden och DollarStore öppnar nog inte förrän 10?
Och visst var det väl så, att J inte var anträffbar hemma under dagen? Jag lutar nog åt att DollarStorebesöket bara är en trådsanning och att all ev. röjning och städning skedde före ridturen. Det blev nog inte så mycket av städningen.
Ja, det är flera tråduppgifter som känns osäkra.
Och jag tror (men minnet är en lurig dj-el) att jag minns att någon skrev det där med damen vid Gränsgatan, tyvärr har jag inte koll när och av vem, men nämns i Grevens sammanfattning:
"Var den hittades:
- Hittad vid Gränsgatan 16, en tvärgata mitt emot Pizzeria Arena, ca 200 m från JJ:s bostad på Storgatan 71. Uppställd mot vägg. Låst. (Polisen).
- Polisen hittade cykeln på söndagen (Efterlyst)
- Cykeln är låst på ett icke stöldsäkert sätt med slanglås bara i framhjulet och ej förankrat i något annat.
- Toves cykel hittades på en plats som har koppling till en av de häktade kvinnorna.(Expressen)
- Polisen: "Om det är någon som har sett Tove eller någon annan komma cyklande på den här – för den är ju placerad fint mot väggen och låst dessutom – så är det av intresse"
- Cykeln ställdes upp av en granne då hon hittade den slängd utanför huset. (Obekräftad och mkt osäker uppgift).
- På adressen där TT:s cykel hittas bor också en tjej i samma ålder som TT. En *lma *eiver. Hon är kompis med M.H på Facebook."
Illharjen, där tycker jag att tiden är extremt tidigt (observationen ska ha gjorts både innan och efter en promenad, och bilen ska ju synas i återvända i övervakningskameran 05:45. Det skulle ju innebära att bilen ska ha vrit där en timme innan dess?
Om det inte är så att MH åker ut igen med JJ till Nye... och då sitter där och snackar.
Dollarstore, även den känns osäker, men visst. Kan lika gärna ha hänt.
Cykeln kan mycket väl ha slängts på marken. Vi får se om det finns något vittne som kan berätta om den och att hon ställt den tillrätta. Det är väl något som låter troligt.
Inte har JJ fått mycket tid till städning, men om det inte har varit blodigt kan det känts som att det är tillräckligt med lite dammsugning och moppning, mest i badrummet?