2023-02-05, 18:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kokadu
Kanskje det aldri var noe businessmøte der den kvelden? At han avla boligen og AE et besøk i ett annet ærend to dager før drapet på henne?
Har du forslag til hvilken type ærend det kan ha vært?
Citera
2023-02-05, 18:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
Har du forslag til hvilken type ærend det kan ha vært?

Ett eller annet påskudd for å senere ha en forklaring på eventuelle funn av hans dna i hele boligen.
Citera
2023-02-05, 19:01
Medlem
Citat:

Kan TH ha instruert GHH i det han skulle si, og at det var årsaken til at tonefallet lignet på THs tonefall?

Hva tror du denne uttalelsen av GHH under intervjuet kan peke i retning av: Vi hadde en lett samtale, med både Lisbeth og med Tom?

Selv mener jeg den forteller nettopp at TH ikke var tilstede under dette møtet.
Senast redigerad av Kokadu 2023-02-05 kl. 19:04. Anledning: Rette
Citera
2023-02-05, 19:02
Medlem
Citat:
Ett eller annet påskudd for å senere ha en forklaring på eventuelle funn av hans dna i hele boligen.
Forstår. Men TH må vel kanskje også ha vært hjemme den tiden møtet varte selv om det ikke var noe møte, for hvis vitner hadde sett TH et annet sted i samme tidsrom han "var i møte med GHH i Sv4" hadde en løgn kunne ha blitt avslørt.
Citera
2023-02-05, 19:04
Medlem
Citat:
Hva tror du denne uttalsen i intervjuet kan peke i retning av: Vi hadde en lett samtale, med både Lisbeth og med Tom?

Kanskje det er slik. Jeg har spekulert på om det var en 4. deltager på det møtet.
Citera
2023-02-05, 19:05
Medlem
Citat:
Forstår. Men TH må vel kanskje også ha vært hjemme den tiden møtet varte selv om det ikke var noe møte, for hvis vitner hadde sett TH et annet sted i samme tidsrom han "var i møte med GHH i Sv4" hadde en løgn kunne ha blitt avslørt.

Kanskje den blir det?
Citera
2023-02-05, 19:09
Medlem
Citat:
Hva tror du denne uttalelsen av GHH under intervjuet kan peke i retning av: Vi hadde en lett samtale, med både Lisbeth og med Tom?

Hva om det var AE som ikke var til stede? Er det mulig at hun allerede var død 2 dager før den 31.?

Fra intervjuet: Teksten er slik i artikkelen "Og ... tok meg i mot i døra, det var vel Lisbeth, tenker jeg.". Men GHH sier "Og dem tok meg i mot i døra, det var vel Lisbeth, tenker jeg."

"...tenker jeg" ? Man husker vel hvem som tok seg i mot i døra.

Men GHH sier "Og dem tok meg i mot i døra, det var vel Lisbeth, tenker jeg."

Viktig å få frem at de begge var der, ved å si dem?
Senast redigerad av z-z-z 2023-02-05 kl. 19:14.
Citera
2023-02-05, 19:10
Medlem
Citat:
Kanskje det er slik. Jeg har spekulert på om det var en 4. deltager på det møtet.

Det har jeg også gjort. Og det kan det også ha vært. Men i og med sms sendt til Fru Hagen heller jeg mer i retning at hun kan ha vært den eneste i boligen og at han visste det. Kunne vært interessant og blitt gjort kjent med innholdet i den meldingen.
Citera
2023-02-05, 19:13
Medlem
Citat:
Hva om det var AE som ikke var til stede? Er det mulig at hun allerede var død 2 dager før den 31.?

Fra intervjuet: Teksten er slik i artikkelen "Og ... tok meg i mot i døra, det var vel Lisbeth, tenker jeg.". Men GHH sier "Og dem tok meg i mot i døra, det var vel Lisbeth, tenker jeg."

"...tenker jeg" ? Man husker vel hvem som tok seg i mot i døra.

Jeg ser det som helt usannsynlig at hun var død 2 dager før den 31. Ja man husker hvem som tar deg i mot om noen gjorde det. Han virker opptatt av å formidle at de begge var tilstede i boligen.
Citera
2023-02-05, 19:15
Medlem
Citat:
Jeg ser det som helt usannsynlig at hun var død 2 dager før den 31. Ja man husker hvem som tar deg i mot om noen gjorde det. Han virker opptatt av å formidle at de begge var tilstede i boligen.
Når du gjorde meg oppmerksom på det:

Men hvis TH ikke var hjemme. Hvorfor lyve om det?
Var det eventuelt noe som GHH skulle snakke med AE om på tomannshånd? Kan AE ha betrodd seg om noe til GHH?
Senast redigerad av z-z-z 2023-02-05 kl. 19:20.
Citera
2023-02-05, 19:21
Medlem
Citat:
Når du gjorde meg oppmerksom på det:

Det ser slik ut. Igjen, jeg synes hele intervjuet bærer preg av to ulike hendelser forsøkt fortalt til en og samme. Og flere ting i dette kan tyde på at TH ikke var tilstede i boligen, men det forsøkes fremstilles på ulike måter at han var det. Han ser ut til å huske eller plasserer TH innerst i stua, men er usikker på hvorvidt det var dem, henne eller TH som slapp han inn.
Citera
2023-02-05, 19:30
Medlem
Citat:
Det ser slik ut. Igjen, jeg synes hele intervjuet bærer preg av to ulike hendelser forsøkt fortalt til en og samme. Og flere ting i dette kan tyde på at TH ikke var tilstede i boligen, men det forsøkes fremstilles på ulike måter at han var det. Han ser ut til å huske eller plasserer TH innerst i stua, men er usikker på hvorvidt det var dem, henne eller TH som slapp han inn.
Ja det kan hende at det var slik. Og i så fall får vi aldri vite hva AE og GHH snakket om på det møtet.
Var AE og GHH nære venner?
Senast redigerad av z-z-z 2023-02-05 kl. 19:32.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in