2023-02-05, 18:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kokadu
I det hele tatt rart at folk på kollisjonskurs velger et felles eierskap/drift av et helsestudio. Men det åpner selvfølgelig opp for å kunne treffes nå og da på tross av såkalte uenigheter. Så kanskje det ble slik av den grunn fordi det behovet ville være tilstede i tiden fremover fra februar og inntil to dager før et drap på Fru Hagen.

Kanskje GHH er ansett medeier og utsett til fremtidig eier ? Da snakker vi motiv for å bidra i å rydde Fru Hagen av veien. Kanskje vi til og med kan se konturene av en pådriver for at hun måtte vekk. Folk som er opptatt av sitt eget dna og plasseringen av det ved å oppgi hvor de har befunnet seg i en bolig to dager før i noe som skal være kidnapping bør gjøre at øyebryn hever seg og oppmerksomheten skjerpes.

Når han så tar seg til, flere ganger, i samme intervju å benytte seg av preteritumsformen i sin omtale av henne bør øyebryn igjen heves og oppmerksomheten skjerpes.
og hun var som alltid blid og fornøyd. Alt fryd og gammen. Viktig å beskrive hvor han satt.
Citera
2023-02-05, 18:22
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troverdig
Det har ikke nødvendigvis skjedd i affekt, det har nok vært nøye planlagt på forhånd, men sett utenifra så er det veldig mange detaljer som måtte falle på plass i en relativt kort periode for å få puslespillet til å stemme, og derved sikre TH alibi på morgenen. Derav ordet hektisk. Hva som eventuelt skjedde i løpet av natta har jo nesten ikke vært noe tema så langt, men politiet har nok den teorien på blokka si også🧐

Slik tolker jeg det også. Marginene var små, alt måtte passe for å redde alibiet, som fremdeles henger i en svært tynn tråd.
Citera
2023-02-05, 18:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lorentsen
Holden henvendte seg til motparten på pressekonferansen i januar. Motparten tok kontakt noen dager etter dette.

Jeg er egentlig ikke nevneverdig interessert i å diskutere familiens valg i denne situasjonen de befant seg i. Folk tar valg på bakgrunn av hvem de er, hvem de vil verne om, hvem de stoler på, hvem de tror kan bidra til , hva de utsettes for i sine møter med osv.
Jeg har vel skrevet, også det før, at jeg ville ikke gått en meter i deres sko.
Citera
2023-02-05, 18:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LH07
og hun var som alltid blid og fornøyd. Alt fryd og gammen. Viktig å beskrive hvor han satt.

Å høre dette intervjuet gjør virkelig at man gjør seg noen tanker om. Han tar faktisk for seg det normale som lå i lufta både inne og ute også. Ikke ser han ut til å huske hvem som åpnet døra for han heller. Får følelsen av at han sitter og forsøker beskrive to ulike «besøk»/hendelser i SV4 og gjør de om til et besøk to dager før under intervjuet. I så tilfelle, vanskelig å holde tunga rett i munnen. Kanskje derfor det sklir helt ut det hele.
Senast redigerad av Kokadu 2023-02-05 kl. 18:32. Anledning: Rettet
Citera
2023-02-05, 18:32
Avslutad
Politiet har lurt oss, dvs politiet har brukt mediastrategi.

Jeg tror GM tråkket I hundebæsjen i 2. etasje. Tror hele planen gikk i dass; det planlagte "to-delte åstedet" ble "delt" mer enn planlagt, for å si det på den måten.

Når AEHs mobil gikk "bananas"; ringte omtrent uavbrutt fra kl 09:48-10:07, så fikk GM "hetta", og ble "hettemann", kan man kanskje si.

S4 var såklart fullt av biologiske spor fra AEH. Hun hadde "levd livet" der siden begynnelsen av 80-tallet.

Jeg tror ikke at det ble funnet avføring fra AEH i slepesporene. Tipper det er GM som har tråkket med seg hundebæsj overalt hen har beveget seg i huset.

GM har sikkert ikke merket at hen tråkket I dritten - stinker vel dritt selv
Citera
2023-02-05, 18:33
Medlem
Citat:
Å høre dette intervjuet gjør virkelig at man gjør seg noen tanker om. Han tar faktisk for seg det normale som lå i lufta både inne og ute også. Ikke ser han ut til å huske hvem som åpnet døra for han heller. Får følelsen av at han sitter å forsøker beskrive to ulike «besøk»/hendelser i SV4 og gjør de om til et besøk to dager før under intervjuet. I så tilfelle, vanskelig å holde tunga rett i munnen. Kanskje derfor det sklir helt ut det hele.
Gode poeng!
Fra intervjuet med GHH:
"Og ... tok meg i mot i døra, det var vel Lisbeth, tenker jeg.
Tom satt inne i stua.
Jeg kom inn og vi satte oss inn i den TV-stua, som jeg kaller den. Den innerst."

Fetad: En litt uvanlig måte å si ting på? (Det vel kanskje ha vært Lisbeth, hvis TH satt inne i stua og ingen andre eventuelt var der?)
Senast redigerad av z-z-z 2023-02-05 kl. 18:37.
Citera
2023-02-05, 18:34
Medlem
Citat:
en mer plausibel forklaring

Det kan være at den faktisk er en fulltreffer. Humrer.
Citera
2023-02-05, 18:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
Gode poeng!
Fra intervjuet med GHH:
"Og ... tok meg i mot i døra, det var vel Lisbeth, tenker jeg.
Tom satt inne i stua.
Jeg kom inn og vi satte oss inn i den TV-stua, som jeg kaller den. Den innerst."

Fetad: En litt uvanlig måte å si ting på?

Det er mye som er «uvanlig» med det intervjuet. Kanskje han ble tatt i mot den ene dagen og gikk rett inn den andre dagen han avla et besøk der. Så gikk det i snurr. Kanskje gikk han til vanlig rett inn når han ankom SV4, men forsøker fremstille det som om han ikke var så husvarm.
Citera
2023-02-05, 18:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svartediket
Absurd er ordet. Ser de ikke hvordan alt dette peker tilbake på dem selv?
Hvordan kan de leve videre med dette? Later de som ingenting?

Dette er en veldig stor familie, det var opprinnelig snakk om TH og 12 søsken. Nå er det totalt 10 som lever, og med barn og barnebarn blir dette en kjempestor flokk. Dette medfører selvfølgelig mange bursdager, konfirmasjoner, selskaper og sammenkomster generelt hvor hele eller deler av familien er tilstede. En ting som har gått igjen siden AE ble borte er at selve saken og hennes navn ALDRI nevnes i løpet av disse familiemøtene. Hva er årsaken til dette, hva frykter de🤔 Elefanten er i rommet🧐
Citera
2023-02-05, 18:44
Medlem
Citat:
Det er mye som er «uvanlig» med det intervjuet. Kanskje han ble tatt i mot den ene dagen og gikk rett inn den andre dagen han avla et besøk der. Så gikk det i snurr. Kanskje gikk han til vanlig rett inn når han ankom SV4, men forsøker fremstille det som om han ikke var så husvarm.
Ja kanskje det var slik. En ting jeg la merke til på intervjuet med GHH: I en av setningene (husker ikke hvilken) så lignet setningen (ikke ordene, men tonefallet og setningsoppbygningen) på en av THs setninger fra TV-intervjuet, og det var nesten som å høre TH. Dette kan kanskje skyldes at de har jobbet mye sammen?
Skal prøve å finne den setningen.
Edit: Disse to setningene var som å høre TH (på tonefallet):
"Tom satt inne i stua"
"Og hun kom med snitter"

Kan TH ha instruert GHH i det han skulle si, og at det var årsaken til at tonefallet lignet på THs tonefall?
Senast redigerad av z-z-z 2023-02-05 kl. 18:48.
Citera
2023-02-05, 18:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
Vet ikke. Det hadde også vært interessant å vite om han vanligvis meldte fra om (små?) forsinkelser ved å sende sms til AE. Hvor mange minutter forsinket var han? Hvis han er medskyldig, kan det kanskje ha vært viktig å bevise at han var på det møtet i huset den dagen (med tanke på DNA), og at han eventuelt derfor valgte å bevise dette ved å være litt forsinket og å dermed sende den sms-en.

Kanskje det aldri var noe businessmøte der den kvelden? At han avla boligen og AE et besøk i ett annet ærend to dager før drapet på henne?

At han ikke kunne ringe TH eller sende sms til han fordi han fryktet at surregubben kunne ha tatt med seg mobilen dit han kanskje befant seg for siste forberedelser med en annen involvert i dette.
Senast redigerad av Kokadu 2023-02-05 kl. 18:54. Anledning: Tillegg
Citera
2023-02-05, 18:49
Medlem
Citat:
vet det gjaldt condis, men hvorfor 2 dg før ths mesterplan skulle utføres. Legge igjen mest mulig spor.

Det ville være naivt å se bort fra at disse to kan være partners in crime når det kommer til dette drapet. Regner med at politiet ikke har utelukket muligheten for det. Sliter kanskje mer med å finne bevis for det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in