2023-02-05, 17:50
Medlem
Fittfittas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KirkLazarus
Har pendlat några gånger huruvida jag tycker att dumpen är någonting bra eller ej.

Att arbeta för att förhindra att barn råkar ut för övergrepp är ju enligt mig ett gott syfte. Jag vet bara inte om det verkligen är dumpens huvudsakliga syfte, för när man ger "förövarna" smeknamn som "grove-ove" ger det mer känslan av att hemsidan och dumpens huvudsakliga syfte är att anordna en slags digital freakshow dit folk kan komma och spotta och skrika på freaksen, som ett trevligt tidsfördriv och en plats att ventilera frustration som kan bero på vad fan som helst. Och folk verkar älska det, swishar, hejar på och den uppmärksamhetskåta cirkusdirektören Patrik samlar på sig ännu mer freaks till sin cirkus, för det bringar ju in ännu mer swish, och strålkastaren är på Patrik varje gång han "unveils the freak".

Jobbar dumpen utifrån sitt hat för pedofiler (eller hat i allmänhet?), sitt begär av uppmärksamhet, sitt behov av pengar eller jobbar man utifrån omtanke av barn? Det är det jag har problem med, vad syftet egentligen är med det här projektet. För vad det verkar handlar det mest om pengar, uppmärksamhet, hat, ilska och någonstans längre ned pǻ prioriteringslistan kommer omtanken av barn, som en tafflig ursäkt till varför man gör det man gör.

Skulle jag engagera mig hade jag nog hellre valt en organisation där det huvudsakliga syftet är mer tydligt fokuserat på att förhindra att barn utsätts för övergrepp, och där det syftet genomsyrar arbetet och där man är beredd att dyka lite djupare i problemet för att hitta lösningar.

Dumpens arbete genomsyras mer av andra syften än just barns utsatthet, och det gör att det hela känns så jävla trash faktiskt. En freakshow i freakshowen.
Exakt såhär är det naturligtvis vilket jag också har påpekat. Hade dessa människor levt på 1600-talet hade de ivrigt hejat på bålbränningar av häxor.
Citera
2023-02-05, 18:03
Medlem
kaerakels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KirkLazarus
Har pendlat några gånger huruvida jag tycker att dumpen är någonting bra eller ej.

Att arbeta för att förhindra att barn råkar ut för övergrepp är ju enligt mig ett gott syfte. Jag vet bara inte om det verkligen är dumpens huvudsakliga syfte, för när man ger "förövarna" smeknamn som "grove-ove" ger det mer känslan av att hemsidan och dumpens huvudsakliga syfte är att anordna en slags digital freakshow dit folk kan komma och spotta och skrika på freaksen, som ett trevligt tidsfördriv och en plats att ventilera frustration som kan bero på vad fan som helst. Och folk verkar älska det, swishar, hejar på och den uppmärksamhetskåta cirkusdirektören Patrik samlar på sig ännu mer freaks till sin cirkus, för det bringar ju in ännu mer swish, och strålkastaren är på Patrik varje gång han "unveils the freak".

Jobbar dumpen utifrån sitt hat för pedofiler (eller hat i allmänhet?), sitt begär av uppmärksamhet, sitt behov av pengar eller jobbar man utifrån omtanke av barn? Det är det jag har problem med, vad syftet egentligen är med det här projektet. För vad det verkar handlar det mest om pengar, uppmärksamhet, hat, ilska och någonstans längre ned pǻ prioriteringslistan kommer omtanken av barn, som en tafflig ursäkt till varför man gör det man gör.

Skulle jag engagera mig hade jag nog hellre valt en organisation där det huvudsakliga syftet är mer tydligt fokuserat på att förhindra att barn utsätts för övergrepp, och där det syftet genomsyrar arbetet och där man är beredd att dyka lite djupare i problemet för att hitta lösningar.

Dumpens arbete genomsyras mer av andra syften än just barns utsatthet, och det gör att det hela känns så jävla trash faktiskt. En freakshow i freakshowen.

Måste dessa vara ömsesidigt uteslutande? I Dumpens fall kan jag resonera som en konsekventalist; det spelar ingen roll varför dom gör det eftersom det maximerar nyttan i samhället. Låt pedofiläcklen brinna. Ingen påstår att det är ”lösningen” på pedofili, men det är ett bra sätt att rensa internet från en del av dom och eventuellt avskräcka sådana som inte är lika svagbegåvade och driftstyrda.
Citera
2023-02-05, 18:04
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av kaerakel
Måste dessa vara ömsesidigt uteslutande? I Dumpens fall kan jag resonera som en konsekventalist; det spelar ingen roll varför dom gör det eftersom det maximerar nyttan i samhället. Låt pedofiläcklen brinna. Ingen påstår att det är ”lösningen” på pedofili, men det är ett bra sätt att rensa internet från en del av dom och eventuellt avskräcka sådana som inte är lika svagbegåvade och driftstyrda.
Om forskning visar att saker som Dumpen på det stora hela ökar mängden övergrepp, tycker du fortfarande då att de maximerar nyttan?
Citera
2023-02-05, 18:07
Medlem
silopsilops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av barfotalasse
Exakt. Kapten klänning i stor skala.

Desto mer jag tänker på det, desto mer inser jag att det måste vara så.

Vill man ta risken att bara låta det vara eller borde Dumpen.se utredas och granskas grundligt ned till rötterna? Jag tycker faktiskt det.

Jag är helt säker att man skulle hitta en hel del pedofili och annan smuts vi absolut inte vill ha i samhället. Det hela är så uppenbart. Det kan liknas lite vid han jobbiga ungen på skolgården som kastar sten och sedan skulle på andra för att få ryggen fri.

Det kan t.o.m. vara så att iom detta så skyddar dumpen mer olagligheter och pedofili än vad som är tänkt att motverkas. Alltså att fler pedofiler potentiellt går lösa pga dumpen.

I ett sådant scenario måste Dumpen stoppas och förgöras riktigt fort och de som ska dömmas måste dömmas hårt.

Men det vet vi ju inte om det inte utreds och granskas riktigt. Därför menar jag att en utredning av Dumpen inte borde vänta på dig i en sekund.

Har en mycket dålig känsla över hela Dumpen. Man anar ugglor i mossen direkt.
Hur tänker du med det?
Hur skulle det gå till menar du?
Citera
2023-02-05, 18:10
Medlem
kaerakels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvenHelsing
Om forskning visar att saker som Dumpen på det stora hela ökar mängden övergrepp, tycker du fortfarande då att de maximerar nyttan?

Jag skulle förhålla mig extremt skeptisk till sådan forskning. Det borde du också göra.
Citera
2023-02-05, 18:10
Medlem
Ankan-mannens avatar
Citat:
Men det bygger upp ett hatsamhälle, sedan går det vidare till bögar feminister kommunister muslimer invandrare osv. Jag trodde vi var på väg bort från sådant.
Citera
2023-02-05, 18:12
Avslutad
Citat:
Jag skulle förhålla mig extremt skeptisk till sådan forskning. Det borde du också göra.
Man bör vara skeptisk till all forskning. Det var dock inte svar på frågan.
Citera
2023-02-05, 18:16
Medlem
kaerakels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ankan-mannen
Men det bygger upp ett hatsamhälle, sedan går det vidare till bögar feminister kommunister muslimer invandrare osv. Jag trodde vi var på väg bort från sådant.

Oj, du tänker slippery slope? Konstigt resonemang. Som om internet inte redan driver på sådana sammanhang.

Här hänger dom ju ut vuxna män som vill våldta barn med rätt tunga bevis. Fantastiskt, ju?
Citera
2023-02-05, 18:17
Medlem
kaerakels avatar
Citat:
Man bör vara skeptisk till all forskning. Det var dock inte svar på frågan.

Bemödar mig att inte svara på ditt tankeexperiment eftersom det är helt tagen ur luften. En uthängd pedofil är en bra pedofil.
Citera
2023-02-05, 18:21
Avslutad
Citat:
Bemödar mig att inte svara på ditt tankeexperiment eftersom det är helt tagen ur luften. En uthängd pedofil är en bra pedofil.
Det är helt fel, för det finns forskning som tyder på motsatsen.

Men din inställning här visar ju tydligt vilket tunnelseende du har, och den där rovdjursmentaliteten många dumplingar har. På 1600-talet hade du varit en sådan som brände häxor. För hundra år sedan hade du låst in bögar och transor permanent på mentalsjukhus.
Citera
2023-02-05, 18:22
Medlem
Ankan-mannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leon.Czolgosz
Dumpen blev inbjudna till riksdagen av SD för att diskutera lagförändringar och hur lagarna ser ut i Storbritannien där det är olagligt att sexchatta med vuxna som utger sig för att vara barn.
Dumpen har inflytande. Lagförändringar är på väg, och förändringarna är inte till barnknullarnas fördel.
Man ser hur lätt det är att ändra lagar! De lovade lagar som inte infriats ännu. Men tur för Dumpen då de sagt de ska fortsätta tills lagar införts. Så då har de inkomster hela sitt liv eller åtminstone till pensionen. Jag kan inte se att något annat än grundlagsändring är ett måste. Men SD har ju redan fört det på tal angående andra delar, så det går nog lägga till, men det innebär "år".
Citera
2023-02-05, 18:28
Medlem
kaerakels avatar
Citat:
Det är helt fel, för det finns forskning som tyder på motsatsen.

Men din inställning här visar ju tydligt vilket tunnelseende du har, och den där rovdjursmentaliteten många dumplingar har. På 1600-talet hade du varit en sådan som brände häxor. För hundra år sedan hade du låst in bögar och transor permanent på mentalsjukhus.

”Det finns forskning…” är inte ekvivalent med ”det här är allmänrådande sanning”.

Rent statistiskt sett hade du antagligen också tillhört en grupp som brände häxor. Det är ingen idé att tänka i denna typ av tankenötter. ”Häxor” var unga kvinnor, som vi idag vet var oskyldiga. En typ av offer för samma patriarkat som idag gynnar dessa pedofiler. Hur kan du jämställa häxbål med en rektor som skickar kukbilder till barn bakom sin familjs rygg och försöker betala 500:- för en avsugning? Ditt resonemang faller på sin egen orimlighet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in