2023-02-05, 14:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Niffy
Med eller uten vaskebøtte? Denne er jo som kjent også forsvunnet...
var det samme vaskebøtte som teh benyttet seg av?
Citera
2023-02-05, 14:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Niffy
Det kan også ha vært med omtanke for teppene, altså at man brettet de opp før man stengte hunden inne der, i tilfelle den skulle tisse på gulvet.

Det kan jo si noe om hva slags forhold en eventuell GM har til både huset og hunden...
like sannsynlig at den tisser mot teppebretten.
Citera
2023-02-05, 14:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kokadu
Hvis den som overfalt Fru Hagen var i behov av å slepe henne til toalettrommet ute av syne fra inngangsdøren og hun blødde ble det kanskje vurdert til at det å brette teppet tilside ville gjøre jobben enklere og med det ikke noe blodsøl på teppet. Langt vanskeligere å fjerne blod fra tepper enn gulv.
Lettere å tidfeste det også.
en mer plausibel forklaring
Citera
2023-02-05, 14:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Troverdig
Den slutningen har aldri blitt slått fast 100%, og det er det selvsagt en god grunn til🧐 Det som skjedde på morningen 31. oktober 2018 bærer preg av en hesblesende aksjon fra mange hold for å bygge opp et alibi for TH. Hvem som var involvert i dette skal være usagt, men familiens totale taushet, nekting av avhør og fornektelse av innholdet i tidlige avhør før siktelsen mot TH fant sted, har jo nødvendigvis ført til mistenkeliggjøring av dem alle. Det alle spør seg om er da følgende: Hvorfor velger man å motarbeide politiet og etterforskningen av drapet og forsvinningen av en elsket kone, mor og bestemor🤔 Hvis man er helt uten skyld, og ikke vet noe om hva som har skjedd, er dette en helt absurd oppførsel i mitt hode, og det er sannsynligvis også årsaken til at politiet kommer til å løse denne saken🧐

I går skreiv du: "Med min bakgrunn og kjennskap til persongalleriet i dette dramaet, er jeg helt enig i at TH har vært alene om drapet og fjerningen av kroppen, som sannsynligvis skjedde på natten etter teaterbesøket"

I dag skriver du: "Det som skjedde på morningen 31. oktober 2018 bærer preg av en hesblesende aksjon fra mange hold for å bygge opp et alibi for TH"

Er det litt fra dag til dag hva du mener??
Citera
2023-02-05, 14:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kokadu
Og det var det noen som gjorde et par dager før under et businessmøte i boligen. Og trolig også denne dagen da Fru Hagen kanskje fortsatt befant seg i sin stue der hun satt når TH gikk på jobb og senere stupte på hue inn i trappa i samme ende av boligen. Kanskje ikke så rart at man i et intervju behørlig forklarer seg om hvor man befant seg i boligen under businessmøtet. Hvorfor «okkuperte» de stua til Fru Hagen for dette møtet? Eller gjorde de kanskje ikke det?
dette forretningsmøte mellom to på kollisjonskurs rent "faglig" er snodig. Ghh sluttet pga det, men tilbake etter drapet. Hadde visstnok lagt igjen mengder av dns spor. Th på brevet. Full fokus på dna. Der er de faglig enige. Nå er de faglig enige på ft? Hvilke fag? Strømfag, hyttefag e.l. Er ikke th sjef og eier. Høres ut som ghh var medeier.
Citera
2023-02-05, 14:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jayce
Tenkte nettopp på samme sak. En vanvittig historie. Et trappefall som etterlot helt usannsynlige spor.
Men det var visst ikke første trappefall med døden til følge i den familien. Mange tilfeldigheter der også.
døde ugla?
Citera
2023-02-05, 14:51
Medlem
first.springs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LH07
døde ugla?

I følge TN er hun konstatert død:
Citat:
– Hun er jo død
I et intervju med Dagbladet forteller Nilsen om hvordan det går med Tom Hagen for tiden. Han sier Hagen har endret seg som følge av saken.

– Jeg tror Tom er på sitt svakeste akkurat nå. Den psykiske belastningen av å ha en siktelse hengende over seg … Han vil jo ikke være ute blant folk. Vi er urolige for ham, sier han til avisen.

Nilsen gjør det tydelig at han aldri har tvilt på Hagen, og at han støtter kameraten fullt ut. I huset i Sloraveien er inventaret uforandret, ifølge Nilsen.

– Alt står som før der inne. Det er som de tenker at hun skal komme hjem igjen. Men det er klart … Hun er jo død. Vi vil bare vite hvordan det skjedde og under hvilke omstendigheter, sier han til Dagbladet.
https://www.abcnyheter.no/nyheter/norge/2023/01/29/195899964/tom-hagens-venn-tror-tom-er-pa-sitt-svakeste-akkurat-na
Citera
2023-02-05, 14:54
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av first.spring
Fordi penger tydeligvis betyr mer enn et menneskeliv. Om S4 var et så manipulativt hjem som mange påstår, vil det jeg være null sak for patriarken å forme medhjelperne sine som han ønsker. AEH hadde vært utro før, og dette kan godt ha vært et tema denne gangen også. At TH har overbevist barna om at AEH på nytt hadde vært utro og at hun var på vei til å stikke av med "halve arva deres". Da overføres jo det økonomiske motivet over på barna som tenker at dette var best løsning. Kun ren spekulasjon herfra, men det er like plausibelt som alt annet.

Tja, om de satt penger høyere enn AE har de forsåvidt gjort det samme mot seg selv.
Alle vet hvem de er, og mange tenker det samme - "hva er det de forsøker å skjule"?
Jo lenger tid det går, jo vanskeligere blir det å vaske dette vekk.
"Lukta" sitter i hvor enn de beveger seg. Spørs hvor lenge man kan holde ut noe slikt.
Kan hende fengsel - eller til og med døden - er bedre enn et liv i "frihet". Som det jo ikke er.
Ikke all verdens arvegods eller penger kan endre på situasjonen.

Men mulig det er riktig at de på et vis har hatt sin egen "shariadomstol". "Lex Hagen".
Citera
2023-02-05, 14:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ronsangel
I går skreiv du: "Med min bakgrunn og kjennskap til persongalleriet i dette dramaet, er jeg helt enig i at TH har vært alene om drapet og fjerningen av kroppen, som sannsynligvis skjedde på natten etter teaterbesøket"

I dag skriver du: "Det som skjedde på morningen 31. oktober 2018 bærer preg av en hesblesende aksjon fra mange hold for å bygge opp et alibi for TH"

Er det litt fra dag til dag hva du mener??
troverdig vitne?
Citera
2023-02-05, 15:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svartediket
Absurd er ordet. Ser de ikke hvordan alt dette peker tilbake på dem selv?
Hvordan kan de leve videre med dette? Later de som ingenting?

Det er forståelig at familien ikke ønsker å være med på å lede politiet i retning det de oppfatter som et villspor.

Du kan tenke deg hvis kona/mannen din var forsvunnet, og alt politiet var interessert i var gamle historier fra 80- og 90-tallet, om forholdet deres. Hvor mange år hadde du giddet å fortelle disse historiene til politiet, historier som du var overbevist om at ikke hadde noen ting med forsvinningen å gjøre? Samtidig visste du at tiden politiet brukte på disse historiene, gikk ut over sjansen til å oppklare saken.
Citera
2023-02-05, 15:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av first.spring
Fordi penger tydeligvis betyr mer enn et menneskeliv. Om S4 var et så manipulativt hjem som mange påstår, vil det jeg være null sak for patriarken å forme medhjelperne sine som han ønsker. AEH hadde vært utro før, og dette kan godt ha vært et tema denne gangen også. At TH har overbevist barna om at AEH på nytt hadde vært utro og at hun var på vei til å stikke av med "halve arva deres". Da overføres jo det økonomiske motivet over på barna som tenker at dette var best løsning. Kun ren spekulasjon herfra, men det er like plausibelt som alt annet.

För TH betydde pengar uppenbarligen mer än ett människoliv. Att TH bara kunde tänka så!

Han uttalade sig i NRK-intervjun om att AEH hade levt ett liv. Att bara uttala sig så om sin fru finns inte att förstå. Det är ju en hel skandal.
Citera
2023-02-05, 15:43
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lorentsen
Det er forståelig at familien ikke ønsker å være med på å lede politiet i retning det de oppfatter som et villspor.

Du kan tenke deg hvis kona/mannen din var forsvunnet, og alt politiet var interessert i var gamle historier fra 80- og 90-tallet, om forholdet deres. Hvor mange år hadde du giddet å fortelle disse historiene til politiet, historier som du var overbevist om at ikke hadde noen ting med forsvinningen å gjøre? Samtidig visste du at tiden politiet brukte på disse historiene, gikk ut over sjansen til å oppklare saken.

Nei. Bare nei. Du forstår ikke, eller du velger å se fullstendig bort fra mitt poeng.

Jeg hadde SELVSAGT fortalt politiet ABSOLUTT ALT. Dersom jeg hadde inntrykk av at politiet
ikke gjorde nok, eller at de søkte i feil spor, så hadde jeg gjort absolutt ALT som sto i min makt
for å følge opp saken på egen hånd. Jeg hadde brukt media for alt det var verdt.
Jeg hadde latt meg intervjue av både riks- og lokalaviser. Jeg hadde stilt opp på "Åsted Norge".
Jeg hadde oppsøkt "Krimpodden" og tryglet dem om å intervjue meg.

Jeg hadde "snudd hver stein".
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in