Citat:
Om han skulle bli åtalad för hets mot folkgrupp att sammanställa hur det förhåller sig utan att ens antyda att det är ett problem och än mindre föreslå radikala förändringar ger det honom alla rätt. Nu blev det ju mest buskis, trams och off-topic.Kanske försöker han undvika att bli åtalad för hets mot folkgrupp?
Hur som helst, vad är det med Stenlunds sätt att tala som gör honom så fruktansvärt tråkig att lyssna på? Ämnena han tar upp är ofta intressanta men för mig är hans framställningar rena sömnpillren. Hans språk är pretentiöst och styltigt. Även när han talar fritt känns det som att han läser innantill. Han verkar också väldigt övertygad om att han är ovanligt smart. Svadan är outsinlig.
Han påminner om en lillgammal överliggare.
Hur som helst, vad är det med Stenlunds sätt att tala som gör honom så fruktansvärt tråkig att lyssna på? Ämnena han tar upp är ofta intressanta men för mig är hans framställningar rena sömnpillren. Hans språk är pretentiöst och styltigt. Även när han talar fritt känns det som att han läser innantill. Han verkar också väldigt övertygad om att han är ovanligt smart. Svadan är outsinlig.
Han påminner om en lillgammal överliggare.
I grunden gillar jag Magnus Stenlund. Men han har förändrat högst betydligt under sin tid på SwebbTV. I början var han nervös och stundtals otydlig vad han försökte förmedla. Allteftersom Lars Bern dragit sig tillbaka har Stenlund fått en allt större plats och blivit en ordbajsare som ingen kan få stopp på. Ett ämne värt tio minuter drar iväg till ett fyrtiofem minuters förnumstigt mässande. Han började som ekonomiskt kunnig men har nu breddat sig till ett allvetandes orakel. När Willgert pratar med honom så kan han bli lynnig om Willgert opponerar sig det allra minsta. Stenlund borde ta en kortare paus och under vilket han gör en omstart. I annat fall kommer han att springa vilse i sin självupplevda förträfflighet.