2023-02-05, 11:32
Medlem
88g14flashplants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Någon
Eftersom du länkade till en obskyr sajt utan källor så är det uppenbart falsarier, tills du kan visa officiella siffror från den påstådda äkta källan.
Fast såna källor är alltid anonyma, det är detsamma oavsett var de publiceras det är inte som att underrättelsetjänster brukar skylta med namn och bild på sina anställda när de lämnar information till massmedierna.
Citera
2023-02-05, 11:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
USA har sagt till Putin att de kommer döda honom om han använder en liiiten nuke i Ukraina. D.v.s de kommer nuka honom personligen. Efter att de förklarade det har han inte sagt något om att använda nukes så gissningsvis fattar han galoppen.
Har du källa på det?
Citera
2023-02-05, 11:38
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av clutchshooter
Har du källa på det?

Jake Broe och någon ex-general på CNN. Pentagon har en direktförbindelse med den ryska strategiska kärnvapenkommandot så de kan koordinera sina motåtgärder utan Kremls direkta inflytande för att motverka krigsdimma.
Citera
2023-02-05, 11:41
Medlem
Citat:
Jake Broe och någon ex-general på CNN. Pentagon har en direktförbindelse med den ryska strategiska kärnvapenkommandot så de kan koordinera sina motåtgärder utan Kremls direkta inflytande för att motverka krigsdimma.
Jag frågade efter källan på ditt tidigare inlägg.
Citera
2023-02-05, 11:44
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Jag frågade efter källan på ditt tidigare inlägg.

Jag återupprepar: Pentagon.
Citera
2023-02-05, 11:47
Medlem
Citat:
Jag återupprepar: Pentagon.
Du kommer med ett påstående medans jag vill ha källan till ditt inlägg. Du måste ha läst eller sett det någonstans. DEN källan skulle jag vilja att du redovisade här så att vi kan se om USA verkligen framförde sådana hot.
Citera
2023-02-05, 11:50
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Du kommer med ett påstående medans jag vill ha källan till ditt inlägg. Du måste ha läst eller sett det någonstans. DEN källan skulle jag vilja att du redovisade här så att vi kan se om USA verkligen framförde sådana hot.

Du kan börja med att läsa USAs kärnvapendoktrin eftersom du inte verkar ha gjort det.
Citera
2023-02-05, 11:53
Medlem
Citat:
Du kan börja med att läsa USAs kärnvapendoktrin eftersom du inte verkar ha gjort det.
Det är inte så det går till, påstår du något så ska du kunna backa upp det med fakta.

Jag avfärdar det hela som påhitt och tar dig för ett NATO-troll tills du motbevisar det.
Citera
2023-02-05, 11:54
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Det är inte så det går till, påstår du något så ska du kunna backa upp det med fakta.

Jag avfärdar det hela som påhitt och tar dig för ett NATO-troll tills du motbevisar det.

"OK".
Citera
2023-02-05, 11:56
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Tom.Of.Finland
Du glömmer en sak.
Ryssland kan inte vinna över väst. Ryssland kommer förbruka upp sina soldater med tanke på hur många som dör per dag. Ryssland offrar sitt folk, för några km^2. När inte detta fungerar, så kommer det ryska folket sluta tro på den hårda djupa staten. Då faller allt.

Hänt förr, händer igen.

Ditt woke-väst med sin massinvandring och pissiga gröna ekonomi är så patetiskt kört. Sådana vinner inga krig. Kanske bäst du får in det i din skalle.

Makthavarna tex, skiter i väst. De bryr om sig själva. Så det är detta gangster-gäng som använder sig av NATO för att slåss mot Ryssland i Ukraina - ett krig NATO inie har med att göra. Men för all del, låt hetsen fortsätta. Den yttre fienden behövs ju för sådana här makthavare. Ryssland nöjer sig med att kontrollera delarna av Ukraina de vill och måste kontrollera. Sedan skiter de i resten. Rest-Ukraina får dina medmänniskor i väst finansiera istället. Ni kan få vete och sådant lite tillbaka i bästa fall men netto blir Ukraina en förlust. Det är alltför korrupt för att vara något att hålla under armarna, som Ursula Van Der Leyen vill låta EU hålla på med.
Citera
2023-02-05, 12:02
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sportlaban
Ditt woke-väst med sin massinvandring och pissiga gröna ekonomi är så patetiskt kört. Sådana vinner inga krig. Kanske bäst du får in det i din skalle.

Vad gör du här då? Stick till vinnarsidan.
Citera
2023-02-05, 12:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 88g14flashplant
Påstås vara baserat på 14 januari 2023 Israels underrättelsetjänst fältet data sorteras enligt följande:

RYSSLAND:

Död 18.480

44.500 Skadade

UKRAINA:

Död 157.000

234.000 Skadade

https://hurseda.net/gundem/246987-iddia-mossad-a-gore-ukrayna-ve-rusya-kayiplari.html
Hur trovärdiga är siffrorna? Det vi blir matade med från media är att siffrorna är snarare omvända.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in