2023-02-05, 00:40
Medlem
Inga bevis. Inga bilder på jorden. Inga dokumenterade flygturen över sydpolen.

Allt ni gör är att rabbla samma smörja hela tiden, som vi här på konspirationsforumet redan kan, men ifrågasätter sanningen i.

Att ISS-astronauterna hänger i vajrar rubbar inte er innerliga tro om att allt de säger stämmer. Aldrig förr har väl mänskligheten trott på sagor och påhittade ting, som mässas av präster? Varför skulle rymdprästerna ljuga för er?
Senast redigerad av raggarsvin90 2023-02-05 kl. 00:44.
Citera
2023-02-05, 00:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av raggarsvin90

Allt ni gör är att rabbla samma smörja hela tiden, som vi här på konspirationsforumet redan kan, men ifrågasätter sanningen i.

Att ISS-astronauterna hänger i vajrar rubbar inte er innerliga tro om att allt de säger stämmer. Aldrig förr har väl mänskligheten trott på sagor och påhittade ting, som mässas av präster? Varför skulle rymdprästerna ljuga för er?

Vad sägs om 1929-11-29, vad hände då?

How Pan Am Flight 50 flew from pole to pole

Kastar in lite länkar också...
https://www.chimuadventures.com/en-au/south-pole-scenic-flight
https://antarctic-logistics.com/trip/south-pole-flights/
https://www.polar-quest.com/trips/antarctica/fly-to-the-south-pole-20222023

Boka nu en resa och se själv

Ni ifrågasätter ingenting, ni ignorerar allt som går emot er tro på det som formar er grupp.
Senast redigerad av M18A1-Claymore 2023-02-05 kl. 01:22.
Citera
2023-02-05, 00:55
Medlem
Mr.KlockRingares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av raggarsvin90

Hur har du det med bilder av den platta jorden? Det är flera här som skulle vilja se en sådan bild, om det existerar någon.
Det räcker faktiskt med en karta över den platta jorden, där man kan mäta avstånd och med hjälp av skalan räkna fram om det överensstämmer med kända avstånd.
Avståndet mellan Kapstaden och Sidney t.ex.
Citera
2023-02-05, 07:25
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bracv
Mark Sargent är en gatekeeper kontroller op som Eric Dubay har förklarat vad hans roll i del hela är.

Och då är det så, pga Dubay har sagt så?
Citera
2023-02-05, 07:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Och då är det så, pga Dubay har sagt så?

Följer man vad sargkanten sagt och ser igenom hans spel så är det bara posetivt när en som Dubay förklarar det hela.

https://youtu.be/vtU4aA__8_Y
Citera
2023-02-05, 08:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Igen. Du påstod att kartor saknar funktion. Är du med på att det påståendet är felaktigt?
Igen. Kartprojektionen glob saknar inte funktion, den används som avgud i din religion. Jag bad däremot om en funktion för sagda projektion utöver propaganda, det kan du inte tillhandahålla.
Citera
2023-02-05, 08:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jazzil
Duger en 1 km långt vattenpass som bevisar jordens krökning samt att det finns ett gravitationscentrum?

Dom har tre "stolpar" med 500 meters mellanrum.
Mellan dessa går en slang, så totalt över 1000 meter slang pratar vi om!!!
På varje stolpe hänger det en glasbehållare. Och allt är ihopkopplat.
På varje stolpe har dom sätt ut en skylt som via optisk kontroll sitter 100% optiskt vågrätt mellan varandra.
Så vid stolpe ett är nivån vid skyltens kant.
Vid stolpe två, 500 meter därifrån, är så klart nivån högre.
Vid stolpe tre är nivån lika hög som vid stolpe 1.

Länk: https://youtu.be/4uwvx7-x98U
Lufttrycket på de två yttersta stolparna övervinner det enda i den mittersta stolpen. Vi har redan pratat om det här.
Citera
2023-02-05, 08:25
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av boldogg
Igen. Kartprojektionen glob saknar inte funktion, den används som avgud i din religion. Jag bad däremot om en funktion för sagda projektion utöver propaganda, det kan du inte tillhandahålla.

Nej. I denna meningsutvöxling har jag nämnt flera bra funktioner för platta kartor, så som kartorna jag använde under mina coola bilresor kors och tvärs över den nordamerikanska kontinenten.

Det är bara att följa citaten bakåt.

Jag har även sett andra inlägg med bra kartfunktioner. Läser du inte tråden du postar i? Är du rädd för att ha fel?

Obs menar inte att vara dum mot dig, gud förbjude.
Citera
2023-02-05, 08:27
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av boldogg
Lufttrycket på de två yttersta stolparna övervinner det enda i den mittersta stolpen. Vi har redan pratat om det här.

Vad i all världen syftar du på hör? Är det olika lufttryck eller?
Citera
2023-02-05, 08:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av matteusnorge
Ska vi försöka ta en praktisk titt på detta. Jag antar att du håller med om att det måste finnas en korrekt karta över den platta jorden, och du har precis sagt att Gleason har fel. Då kommer du med projektioner, men du vill inte säga vilken projektion som matchar verkligheten som du ser den. Håller du med om att avståndet mellan longituderna är längst vid ekvatorn och blir kortare och kortare ju närmare polerna man kommer? Jag försöker komma på vad du egentligen menar och du har inte svarat på min fråga om vilken riktning du flyger från Hong Kong till Los Angeles. Visst vet vi båda att du måste flyga österut, men hur får du det att stämma överens med de projeksjonene du fortsätter att prata om?
Alla projektioner stämmer. Det är rutmönstret som avgör. Projektionen behöver inte vara identisk med terrängen.

Jag vet inte hur jorden ser ut och därmed har jag ingen aning om vilken karta som är korrekt.

Citat:
Ursprungligen postat av matteusnorge
Du sa ironiskt att nu kommer jag säkert med Sydkorset. Du saknar bevis, och det med Sydkorset är ett bevis som håller, och som du inte har svarat på. Vad är det för fel på bevisen?

Sydkorset visar något i himlen, inte markens beskaffenhet.
Citera
2023-02-05, 08:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jonas1968
Hade varit enkelt för någon plattjordare som är kunnig i kartritning att räkna ut hur man skall framställa en korrekt plattjordskarta om jorden varit platt. Varför har ingen gjort det och tagit fram en platt, oprojicerad karta där alla avstånd stämmer?
Beskriv just hur enkelt det hade varit! Exakt vad det enkla i att skapa en karta för hela jorden hade varit, kan jag göra det hemma på köksbordet?
Citera
2023-02-05, 08:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av M18A1-Claymore
Vad sägs om 1929-11-29, vad hände då?

How Pan Am Flight 50 flew from pole to pole

Kastar in lite länkar också...
https://www.chimuadventures.com/en-au/south-pole-scenic-flight
https://antarctic-logistics.com/trip/south-pole-flights/
https://www.polar-quest.com/trips/antarctica/fly-to-the-south-pole-20222023

Boka nu en resa och se själv

Ni ifrågasätter ingenting, ni ignorerar allt som går emot er tro på det som formar er grupp.

Vad i första länken är det som övertygar dig om att man flög tvärs över sydpolen? Man kan alltså ljuga om rymdresor, men denna dåligt dokumenterade flygtur är för dig väldigt övertygande... Som dessutom bara går till en punkt och tillbaka.

Allt du baserar din tro på är textade ord och lite tecknade flygbilder (14:30 i din första video). Tydligen besitter du inga riktiga bevis, utan allt är en Tro.

Dina resor visar väl mest en flygtur till en punkt på sydpolen och tillbaka? Jag pratar om att flyga TVÄRS ÖVER hela sydpolen (tex Australien till Argentina eller Sydafrika).

Finns någon video där man för en kompass över sydpolen och visar hur nålen svänger om?
Senast redigerad av raggarsvin90 2023-02-05 kl. 08:59.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in