2023-02-04, 23:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av boldogg
Ett exempel: när du åker på padelläger till Flen i sommar så kommer din gode man att använde sig google maps. Hur vet du att denna projektion, google maps är Mercators projektion, är en projektion av den påstådda sfäriska jorden?

Om du inte vill svara så är det okej!

Är du blåst på riktigt?
Alla projektionen vi har idag är en projektion av den sfäriska jorden till en plan karta.
Du är medveten om att det bara är tekniken man använder som ger projektionerna dess namn men samtliga är en projektion av den sfäriska jorden.
Detta hade herr tönt fått reda på om du läst tråden sen sist du fick ta en paus från densamma
Citera
2023-02-04, 23:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av M18A1-Claymore
Att du inte vågar följa med är skrattretande 😂
Bevisar att du faktiskt är den tönt du visat dig vara sen långt tidigare.
Fast ni blir ju så när ni blir tagna med byxorna nere, du är inte den förste och definitivt inte den siste.
Vad har du för referenssystem? Mina kartor gör att jag och mina passagerare kommer till samtliga punkter, gör din karta det som inte bygger på sfärisk modell?
Det är det vi ska undersöka du och jag men där blir du feg och vågar inte.
Så länge du inte vågar ta in fysiska bevis får du krypa tillbaka till den sten du kravla dig fram ifrån...
När du har bevis för tramset du komner med eller vågar anta min utmaning kan vi prata igen 😀
Du vet inte vad en projektion är trots att ditt yrke är just navigatör där en avgörande del av handhavandet just består i kartor.
Du tror att terrängen är identisk med kartan, och att man måste kompensera olikheterna.
Du vill att jag ska kunna ditt yrke trots att det inte är mitt yrke.
Du vill att jag ska reseplanera och bekosta en flygresa med dig utefter min egenhändiga utmätning av jorden, och om jag inte gör det så är feg.

Du framstår som otroligt omogen. Men vet du vad, du bjuder läsarna på makalöst bra humor. Vi ligger på populära ämnen i skrivande stund!
Citera
2023-02-04, 23:13
Medlem
Citat:
Nu ska vi se om du klarar söka information själv, tekniken användes i försöken att hitta MH370.
Varför inte bara tala om vad tekniken är och vad den har med sammanhanget att göra? Vad är ditt argument?
Citera
2023-02-04, 23:15
Medlem
Boldogg: Du kanske märker hur diskussionen här går i varv på varv och hur stammisarna ständigt drar lösryckta påståenden som sanning.

Man drar även till med produktioner som Netflix flat earth-dokumentär och låtsas som att någonting annat än kontrollerad opposition skulle ha möjlighet att sända ett sånt program.

Jorden kan vara plan ja. Det kanske även kan vara geocentrisk världsbild... Heilocentrisk kan den även vara, ja, men varför skulle man då fejka varenda bild på "hela" jorden?

Inte en enda bild kan någon visa här. Inte heller live streams då man kan se väder... Eller livehändelser (fyrverkerier/skogsbränder) från ISS, som kan matchas med verkligheten? Man ser ju gatubelysning på livestreamen tom!

All brist på bevis anses oviktiga och stammisarna kastar hellre ur sig lösryckta floskler där allt baseras på "trust the science" och påhittade händelser (att de är pilot etc)
Senast redigerad av raggarsvin90 2023-02-04 kl. 23:17.
Citera
2023-02-04, 23:22
Medlem
Citat:
Är du blåst på riktigt?
Alla projektionen vi har idag är en projektion av den sfäriska jorden till en plan karta.
Du är medveten om att det bara är tekniken man använder som ger projektionerna dess namn men samtliga är en projektion av den sfäriska jorden.
Detta hade herr tönt fått reda på om du läst tråden sen sist du fick ta en paus från densamma
Men neger snälla! För att göra detta påstående måste du visa hur du vet att det är en projektion av den sfäriska jorden. Det kan du inte.

Du kan varken bevisa att jorden är en boll som svävar fritt i vakuum och därmed heller inte någon projektion av sagda avgud.
Citera
2023-02-04, 23:22
Medlem
Citat:
Varför inte bara tala om vad tekniken är och vad den har med sammanhanget att göra? Vad är ditt argument?

När du antar min utmaning så ska vi ta en runda över havet också.
Du ger inte oss ett endaste bevis så varför tror du att du får hjälp med det töntnisse.
Citera
2023-02-04, 23:27
Medlem
Citat:
Men neger snälla! För att göra detta påstående måste du visa hur du vet att det är en projektion av den sfäriska jorden. Det kan du inte.

Du kan varken bevisa att jorden är en boll som svävar fritt i vakuum och därmed heller inte någon projektion av sagda avgud.

Jo, genom att jag tar min karta, räknar ut min rutt som jag gör varje dag till skillnad från dig. Kommer jag fram i tid osv så stämmer den sfäriska jorden och min karta var alltså en projektion av sfärisk jord.
Förstår att du är så till dig men du har ingen FB dase, snarare en sytråd och det är därför som du sitter här och spänner dig (eller tror det i alla fall)

Återkom när du vågar ta testet, fuskulle ju visa för tid och evighet att jorden inte är sfärisk och jak skulle publicera mina cert och medic. Varför tar du inte chansen?
Citera
2023-02-05, 00:01
Medlem
Jazzils avatar
Citat:
Du har inga bevis för att ett gravitationscentrum existerar, men om så är fallet vänligen visa det.

Duger en 1 km långt vattenpass som bevisar jordens krökning samt att det finns ett gravitationscentrum?

Dom har tre "stolpar" med 500 meters mellanrum.
Mellan dessa går en slang, så totalt över 1000 meter slang pratar vi om!!!
På varje stolpe hänger det en glasbehållare. Och allt är ihopkopplat.
På varje stolpe har dom sätt ut en skylt som via optisk kontroll sitter 100% optiskt vågrätt mellan varandra.
Så vid stolpe ett är nivån vid skyltens kant.
Vid stolpe två, 500 meter därifrån, är så klart nivån högre.
Vid stolpe tre är nivån lika hög som vid stolpe 1.

Länk: https://youtu.be/4uwvx7-x98U
Citera
2023-02-05, 00:04
Medlem
Citat:
Ditt argument är alltså: kartan baseras på den sfäriska därför att den är baserad på det. Helt utan något som helst bevis. Religiös fanatism kallas det.
Ska vi försöka ta en praktisk titt på detta. Jag antar att du håller med om att det måste finnas en korrekt karta över den platta jorden, och du har precis sagt att Gleason har fel. Då kommer du med projektioner, men du vill inte säga vilken projektion som matchar verkligheten som du ser den. Håller du med om att avståndet mellan longituderna är längst vid ekvatorn och blir kortare och kortare ju närmare polerna man kommer? Jag försöker komma på vad du egentligen menar och du har inte svarat på min fråga om vilken riktning du flyger från Hong Kong till Los Angeles. Visst vet vi båda att du måste flyga österut, men hur får du det att stämma överens med de projeksjonene du fortsätter att prata om?

Du sa ironiskt att nu kommer jag säkert med Sydkorset. Du saknar bevis, och det med Sydkorset är ett bevis som håller, och som du inte har svarat på. Vad är det för fel på bevisen?
Citera
2023-02-05, 00:10
Medlem
Citat:
Jag är oförstående till ditt intresse kring mitt anus och könsorgan, det känns olustigt.

Ditt argument är alltså: kartan baseras på den sfäriska därför att den är baserad på det. Helt utan något som helst bevis. Religiös fanatism kallas det.

Att du inte förstår att om jag använder en karta som har referensen WGS84 (står på kartan dessutom) och faktiskt hittar på centimetern till rätt punk på rätt sträcka så har objektet jag navigerar över samma form som referensen grundar sig på.
Skulle jag befunnit mig på en platt jord så hade inte de avstånd vi känner till gått att passa in och skulle jag dessutom försöka navigera här så skulle jag komma för långt eller kort till varje punkt.

Vill du ha fler bevis på jordens form är det bara att använda observationer som alla levande kan göra (ja till och med du klarar det) Bäst är ju att du gör detta själv så att du litar på datan...
Vad du kan göra för experimen finns länge bak i tråden.
Citera
2023-02-05, 00:21
Medlem
Jonas1968s avatar
Citat:
Är det inte uppenbart? Om man vill dölja jordens form så är man ju tvungen att använda sig av en projektion.
Hade varit enkelt för någon plattjordare som är kunnig i kartritning att räkna ut hur man skall framställa en korrekt plattjordskarta om jorden varit platt. Varför har ingen gjort det och tagit fram en platt, oprojicerad karta där alla avstånd stämmer?
Citera
2023-02-05, 00:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av raggarsvin90
Boldogg: Du kanske märker hur diskussionen här går i varv på varv och hur stammisarna ständigt drar lösryckta påståenden som sanning.

Man drar även till med produktioner som Netflix flat earth-dokumentär och låtsas som att någonting annat än kontrollerad opposition skulle ha möjlighet att sända ett sånt program.

Jorden kan vara plan ja. Det kanske även kan vara geocentrisk världsbild... Heilocentrisk kan den även vara, ja, men varför skulle man då fejka varenda bild på "hela" jorden?

Inte en enda bild kan någon visa här. Inte heller live streams då man kan se väder... Eller livehändelser (fyrverkerier/skogsbränder) från ISS, som kan matchas med verkligheten? Man ser ju gatubelysning på livestreamen tom!

All brist på bevis anses oviktiga och stammisarna kastar hellre ur sig lösryckta floskler där allt baseras på "trust the science" och påhittade händelser (att de är pilot etc)

Om du tog dig ur pojkrum et en och annan gång och studerade omvärld n så hade du fått ihop s å mycket data att en annan form än sfär isk är omöjlig. Detta med egeninsamlad data...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in