Citat:
Adina!
Nu öppnar jag dörren för dig och du skall få förklara för mig en sak jag inte får att stämma:
Hur har du uppfattat orsaken till barnens omhändertagande och LVU-besluten?
Varför omhändertogs Donia och hennes syster överhuvudtaget?
Svara sakligt utan omsvepande skuldbeläggningar. För jag får en sak inte att stämma.
Är det någon som har den ursprungliga SoL-beslutet, för det ska finnas två SoL-beslut innan två LVU.
Är det någon som har LVU-domarna intakta online?
För dessa domar blev nu väldigt intressanta, då något mer galet har skett.
Nu öppnar jag dörren för dig och du skall få förklara för mig en sak jag inte får att stämma:
Hur har du uppfattat orsaken till barnens omhändertagande och LVU-besluten?
Varför omhändertogs Donia och hennes syster överhuvudtaget?
Svara sakligt utan omsvepande skuldbeläggningar. För jag får en sak inte att stämma.
Är det någon som har den ursprungliga SoL-beslutet, för det ska finnas två SoL-beslut innan två LVU.
Är det någon som har LVU-domarna intakta online?
För dessa domar blev nu väldigt intressanta, då något mer galet har skett.
Jag har inga domar eller annan dokumentation i detta ärende, men jag har fått berättat för mig att mamman hamnade på psyket (troligen lade in sig själv) av utmattning och hade inget eget nätverk som kunde ta hand om barnen så mamman kontaktade soc själv för att få hjälp med barnen under tiden som hon blev vårdad på sjukhus. Möjligen upprepades detta en gång till och soc bestämde sig för att barnen inte skulle få flytta hem igen. Då lär hon ha uppmanat flickorna till att rymma, hon väntade på dem i närheten, de blev upptäckta, Donia orkade inte springa så fort, kom efter och blev "fångad".
Sedan drog/reste de till Spanien där de bott fram till äldsta flickans 18-årsdag, och flyttade till Sverige igen för att 18-åringen skulle ha umgänge med lillasyster Donia 8soc kunde inte röra 18-åringen), inte bara en gång, utan många framtida umgängen, och de jobbade väl på att få/ta hem Donia via överklaganden etc, den mer "fredliga" vägen.
Resten kan jag ta i PM om du vill......jag vet väl lite till som jag inte vill lägga ut så här.....