2023-02-03, 21:00
Medlem
Tarmstuvnings avatar
Hur gick lägenhetsvisningen och mötet med Kumlabostäder?
https://youtu.be/dksTU3zAe4M

Ngn form av blodbrist/anemi.. Ja då hade jag rätt Var det jag misstänkte.
("been there myself")
Senast redigerad av Tarmstuvning 2023-02-03 kl. 21:33.
Citera
2023-02-04, 01:06
Medlem
vigilante99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tarmstuvning

("been there myself")

i always though anorexia/bulimia was a problem that mostly teenage girls faced, amazing to see that ida is still suffering from it in her 40's.....

If ida stopped throwing up her food in the toilet after every meal she might find her hair will grow back thicker, and her myriad of health issues will fix themselves
Citera
2023-02-04, 02:36
Medlem
Tarmstuvnings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vigilante99
i always though anorexia/bulimia was a problem that mostly teenage girls faced, amazing to see that ida is still suffering from it in her 40's.....

If ida stopped throwing up her food in the toilet after every meal she might find her hair will grow back thicker, and her myriad of health issues will fix themselves

Frisk & Fri – Riksföreningen mot ätstörningar
Inedalsgatan 5
112 33 Stockholm

Ätstörningslinjen 020-20 80 18
Närståendelinjen 0200-125 085

https://www.friskfri.se/
Senast redigerad av Tarmstuvning 2023-02-04 kl. 02:39.
Citera
2023-02-04, 14:23
Medlem
Acevixens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vigilante99

Mm shows you just aren’t educated.
I’d recommend doing some research before speaking out the way you just did.
Citera
2023-02-04, 18:32
Medlem
Litwicks avatar
Citat:

("been there myself")

Förmodligen B12-brist också. Hon verkar inte äta något alls i princip.
Citera
2023-02-04, 18:36
Medlem
Litwicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Acevixen
Måste säga det gör mig glad att Jewels börjat söka hjälp, det är något man ändå velat hon ska göra trots att hon är en skit människa.
Tråkigt att hon skyller på Issys dofter och att det är därför dom bråkar och är rent av vidrig mot henne. Och att hon säger hon blir missförstånd. Idiot..
Men dehär med att hon drog upp cancer mm visar igen att hon bara letar efter sätt att försöka vara/verka sjuk för sympati.
Men det som gör henne ”sjuk” är hennes undervikt. Hon blev inte yr av nån hårolja utan för hon promenerar och rör på sig för hennes kropp är så undernärd att den pallar inte den ansträngningen..

Definitivt. Hon är extremt undernärd och det tar nog hårt på organen. Blodbrist sa hon att hon har, not surprised. Och om det är så att hon börjat dricka på det är det extremt oroväckande (inte för att jag tycker synd om henne efter allt hon utsatt sin dotter för).
Och om hon har EDS kommer säkert följdsjukdomar på det. Tror mer på det än EEEOOOON och cigarettrök…
Citera
2023-02-04, 18:43
Medlem
Tarmstuvnings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Litwick
Förmodligen B12-brist också. Hon verkar inte äta något alls i princip.

Hon har nog brist på en hel del. Syns på kroppen och på huden. Hon är gul/grå i ansiktet. Inga rosiga röda kinder där inte. Hon skulle behövas läggas in några dagar, kanske få blod, och lite näring. Äta sjukhusmat Handlar inte om EON eller ciggrök. Hon självsvälter sig och behöver hjälp.
Hon har väl några vänner som hon träffar? Att inte dom reagerar?
Senast redigerad av Tarmstuvning 2023-02-04 kl. 18:49.
Citera
2023-02-04, 18:55
Medlem
Tarmstuvnings avatar
Tror det kan sluta rätt illa för Jewels om hon inte tar hjälp ganska omgående.
Och har hon någon sk vän så borde dom bry sig kan jag tycka.

(Jag hade iaf EN vän som räddade mig.)
Jewels kan inte ta dom rätta besluten/beslutet själv. Hon måste ha någon vid sin sida som verkligen bryr sig. Hon kommer inte leva så mycket längre till annars.
Senast redigerad av Tarmstuvning 2023-02-04 kl. 19:11.
Citera
2023-02-04, 19:15
Medlem
Citat:
Tror det kan sluta rätt illa för Jewels om hon inte tar hjälp ganska omgående.
Och har hon någon sk vän så borde dom bry sig kan jag tycka.

Fast hon har ju hjälp

Någon stackars väninna som styrt upp allt nu (antagligen en av Jehovas )

Följt med till bostadsbolaget ,hjälpt morfar , ordnat med läkarbesök, soc osv är väl t.om boendestöd på gång

Jewels är tyvärr en parasit som får näring genom att utnyttja andra (hon har ju inte ens dragit sig för att utnyttja både sitt eget barn och far )

Nu har hon ju blommat upp igen när andra fixar åt henne .

Hon orkar ju gå till frissan (hur är det möjligt med alla hennes allergier. Det om något vore ju döden för henne . Där lär det ju finnas massor av kemikalier )
När Issy kommer hem är det ju jättejobbigt för att hon doftar
Bara en massa bullshit , tycker synd om alla som går på hennes "tyck synd om mig videos "
Citera
2023-02-04, 19:19
Medlem
Tarmstuvnings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av benstrackare
Fast hon har ju hjälp

Någon stackars väninna som styrt upp allt nu (antagligen en av Jehovas )

Följt med till bostadsbolaget ,hjälpt morfar , ordnat med läkarbesök, soc osv är väl t.om boendestöd på gång

Jewels är tyvärr en parasit som får näring genom att utnyttja andra (hon har ju inte ens dragit sig för att utnyttja både sitt eget barn och far )

Nu har hon ju blommat upp igen när andra fixar åt henne .

Hon orkar ju gå till frissan (hur är det möjligt med alla hennes allergier. Det om något vore ju döden för henne . Där lär det ju finnas massor av kemikalier )
När Issy kommer hem är det ju jättejobbigt för att hon doftar
Bara en massa bullshit , tycker synd om alla som går på hennes "tyck synd om mig videos "

Hon har kanske hjälp. Men inte rätt hjälp. Som tex en datastol och lägenhetsbyte är inte det rätta just nu kan jag tycka. Jag som inte ens känner människan kan känna ett visst medlidande. Jag skiter i det som varit. Skulle vara trist för Issy och gammelgubben om Jewels gick bort. Det tror jag. Önskar ni henne död?
Citera
2023-02-04, 19:20
Avslutad
Citat:
Hon har väl några vänner som hon träffar? Att inte dom reagerar?
Jag tror att hon är extremt ensam. Hon ligger och gråter och super hemma i det torftiga smutsiga köket på madrassen och kuddarna som saknar sängkläder. Tankarna snurrar runt hennes fixering vid lukter och utsläpp 24/7. Det är en extrem misär och Jewells befinner sig på samma stegpinne som Gräddrumpan Pia, bara det att Jewells sinnessjukdom artar sig på andra sätt. Där Gräddrumpan är aggressivt sexuell och utåtagerande är Jewells introvert och självskadande. Jag tror inte att någon av dem lever om tio år.

Det tror jag däremot magmuppen gör. Micke är ett under av hälsa i jämförelse med de här två. Men så äter han ordentligt också. Och låter bli sponken. Även Herkko Siponen har goda föresatser att överleva både Jewells och Gräddrumpan. LSS-vård är inte alltid av ondo.
Citera
2023-02-04, 19:24
Medlem
Citat:
Hon har kanske hjälp. Men inte rätt hjälp. Som tex en datastol och lägenhetsbyte är inte det rätta just nu kan jag tycka. Jag som inte ens känner människan kan känna ett visst medlidande. Jag skiter i det som varit. Skulle vara trist för Issy och gammelgubben om Jewels gick bort. Det tror jag. Önskar ni henne död?

Är inte full läkarutredning ,boendestöd , flytt osv rätt hjälp ?
Vad mer begär du ?
Mer ekonomiskt stöd av sina följare så hon kan leva lycklig i alla sina dagar utan att behöva försaka något ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in