2023-02-04, 17:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Loversingame

1. Barnen är 9 och 12? Vilken 12 åring vill att dennes mamma ska tvätta kuken på en och stå och duscha en? Hur mår du?

2. Det finns ingenstans reglerat i skollagen att läxor ska skickas hem. Eller måste göras. Anledningen att läxor skickas hem är för att lärarna är för dåliga för att lära ut barnen så dom måste belasta föräldrarna och barnen hemma med läxor för att hinna med sin utbildning på den korta och stressade tiden som sats ut. Läxor är inget måste. Utan ett påhitt av lärare som inte orkar med / vinner med sitt jobb. Varsågod för kunskap.

3. Vad hon tycker om homosexuella är hennes ensak. Hon har rätt till yttrandefrihet och en egen åsikt.

4. Vad hon gör med sitt sexliv
Är henne ensak. Men ja, illa att dela me dig av det till småungarna

5. Resten av dina punkter är något du dragit slutsatsen genom att lyssna på andra, läsa kommentarer och bilda dig en egen uppfattning genom att se på klipp på TikTok. Har du sett henne duscha? Raka sig? Har du varit hemma hos henne? Sett varje rum? Alla möbler? Så vitt jag vet finns säng tex.. så där ljuger du.

Sluta hata för att alla inte är som du. Som är en död fisk och följer samhället som döda fiskar följer strömmen.

Lär dig citera korrekt.

Spelar du dum eller förstår du inte att det finns något mitt emellan att låta sin tolvåring gå otvättad eller att stå och själv tvätta kuken på dem? Jag hoppas att du inte har egna barn i så fall, och aldrig får.

Är man engagerad i sina barns skolgång så hjälper man till med läxorna. Pias anledning är ju inte att ”det inte står reglerat i skollagen”, utan att hon inte får betalt för det för hon jobbar inte för skolan

Ja, hon får tycka vad hon vill om homosexuella men återigen så går det djupare än att hon ”bara” har en välgrundad åsikt som baserar sig på kunskap om biologi eller liknande. Istället så tror hon att alla män som ratar henne är homosexuella och hennes besatthet av dem började efter att hon haft en TT tillsammans med en känd tiktokare som är gay och som ifrågasatte henne. Efter det så sa hon i en video att gay män vill stoppa kuken mot varandra med ett spädbarn emellan. Att du, igen, inte kan skilja på det eller någon som ifrågasätter sexuell frispråkighet är ju skrämmande.

ALLT jag listat i punkterna är sådant som kommer från henne själv i olika videor och som fortfarande finns kvar på nätet. Vissa på hennes egna kanal, andra som folk spelat in från hennes lives och lagt upp. Hon har i en live haft en ”housetour” och visat upp hela lägenheten. Hon har enbart sängar. Barnen sov direkt på madrasser.

Så lägg ner. Jag har belägg för allt jag skrivit.

Men Pia söker ju en inneboende, du kanske är en kandidat.
Citera
2023-02-04, 18:03
Medlem
Hon hade en live nyligen där hon säger att hon lyckades lura psykiatrin. Då vet hon ju själv om att hon behöver vård med vägrar att få hjälp??

Känns inte så smart att säga det i en live. Exmannen och systern kan använda det framöver.
Citera
2023-02-04, 18:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dopy
Fast hon vill ju inte ha hjälp från någon, och anhöriga kan ju inte tvinga henne att ta emot deras hjälp.
Hon blev ju erbjuden hjälp när hon hotades med att kronofogden skulle ta hennes hem, men hon valde att hellre bli hemlös än att ta emot hjälp.

Precis. Jag tror inte hon skulle släppa in någon alls som knackade på och erbjöd någon form av hjälp, hon motsätter sig ju ALLT.

Jag vill också minnas att hon hellre skulle bli hemlös än att lösa situationen med kronofogden. Hon försökte inte ens få till någon form av upplägg för avbetalning. Hon tyckte inte att situationen var hennes fel för ingen hade talat om för henne att hon behövde betala vinstskatt. Sedan sket hon bara i alla brev som trillade in från Skatteverket, för det var ju inte hennes ansvar.

Det har ju blivit en grej för henne att låta sig hamna i skiten pga bristande ansvar för att sedan kunna spotta och fräsa på fyllan i videor på tiktok om hur hela världen är så dum mot henne.

Och idioter som tex de vi ser i den här tråden sitter och matar henne med att det givetvis är alla andra det är fel på.

Hur hon i dagens samhälle kunnat undkomma publicitet efter uttalandet hon gjorde gällande offer för sexuellt ofredande/våldtäkt är för mig ett mysterium. Det brukar ju alltid finnas ett gäng hungriga kreatörer som mer än gärna skor sig på att uppmärksamma liknande uttalanden. Oavsett hur sjuk individen framstår som.
Citera
2023-02-04, 18:16
Medlem
Romanche92s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av remidgrus
Lär dig citera korrekt.

Spelar du dum eller förstår du inte att det finns något mitt emellan att låta sin tolvåring gå otvättad eller att stå och själv tvätta kuken på dem? Jag hoppas att du inte har egna barn i så fall, och aldrig får.

Är man engagerad i sina barns skolgång så hjälper man till med läxorna. Pias anledning är ju inte att ”det inte står reglerat i skollagen”, utan att hon inte får betalt för det för hon jobbar inte för skolan

Ja, hon får tycka vad hon vill om homosexuella men återigen så går det djupare än att hon ”bara” har en välgrundad åsikt som baserar sig på kunskap om biologi eller liknande. Istället så tror hon att alla män som ratar henne är homosexuella och hennes besatthet av dem började efter att hon haft en TT tillsammans med en känd tiktokare som är gay och som ifrågasatte henne. Efter det så sa hon i en video att gay män vill stoppa kuken mot varandra med ett spädbarn emellan. Att du, igen, inte kan skilja på det eller någon som ifrågasätter sexuell frispråkighet är ju skrämmande.

ALLT jag listat i punkterna är sådant som kommer från henne själv i olika videor och som fortfarande finns kvar på nätet. Vissa på hennes egna kanal, andra som folk spelat in från hennes lives och lagt upp. Hon har i en live haft en ”housetour” och visat upp hela lägenheten. Hon har enbart sängar. Barnen sov direkt på madrasser.

Så lägg ner. Jag har belägg för allt jag skrivit.

Men Pia söker ju en inneboende, du kanske är en kandidat.

Hon verkar ju lida någon form av narcissism. Så bara för man inte vill knulla en 47 årig gammal tant som viftar med sin ölmage framför barn på Tiktok och tar på sina häng pattar som ser ut som en 70 åring. Och sedan bär kläder som är 20 år gamla för de passar inte hennes Alkis mage längre så är man bög? 💀

Citat:
Ursprungligen postat av remidgrus
Precis. Jag tror inte hon skulle släppa in någon alls som knackade på och erbjöd någon form av hjälp, hon motsätter sig ju ALLT.

Jag vill också minnas att hon hellre skulle bli hemlös än att lösa situationen med kronofogden. Hon försökte inte ens få till någon form av upplägg för avbetalning. Hon tyckte inte att situationen var hennes fel för ingen hade talat om för henne att hon behövde betala vinstskatt. Sedan sket hon bara i alla brev som trillade in från Skatteverket, för det var ju inte hennes ansvar.

Det har ju blivit en grej för henne att låta sig hamna i skiten pga bristande ansvar för att sedan kunna spotta och fräsa på fyllan i videor på tiktok om hur hela världen är så dum mot henne.

Och idioter som tex de vi ser i den här tråden sitter och matar henne med att det givetvis är alla andra det är fel på.

Hur hon i dagens samhälle kunnat undkomma publicitet efter uttalandet hon gjorde gällande offer för sexuellt ofredande/våldtäkt är för mig ett mysterium. Det brukar ju alltid finnas ett gäng hungriga kreatörer som mer än gärna skor sig på att uppmärksamma liknande uttalanden. Oavsett hur sjuk individen framstår som.

Därför hon är psykiskt sjuk och de som vill Cancela folk som gör såna citat är oftast mentalt handikappade själva, ifall de börja kasta varandra under bussen så har de ingen som backar upp dem tillslut förutom Filip Dikmen.
Citera
2023-02-04, 18:18
Medlem
vonDys avatar
Citat:
Vem vill att hon ska till skampåle för allas beskådan?
De flesta här önskar att hon får LPT. Och ifall du har missat det så har sjukvården sekretess, så hamnar hon på LPT kommer det som sker inte bli för allas beskådan.

Det är ju också hon själv som lämnar ut sig och allt galet hon säger och gör för allas beskådan.

Nejdå,inte missat något.
Och kan min lag.

Tycker mest,att Pia Nyberg"gräddrumpan" nu blir,lite för mycket till Allmänt Beskådande, Har själv följt denna kvinna.

Pia Nyberg behöver förvisso hjälp, men kanske inte från Dig eller Flashback?
Citera
2023-02-04, 18:29
Medlem
Dopys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vonDy
Nejdå,inte missat något.
Och kan min lag.

Tycker mest,att Pia Nyberg"gräddrumpan" nu blir,lite för mycket till Allmänt Beskådande, Har själv följt denna kvinna.

Pia Nyberg behöver förvisso hjälp, men kanske inte från Dig eller Flashback?
Vilken lag är det du kan?

Jag skulle aldrig följa Pia, jag tycker det är att uppmuntra till att hon själv hänger ut sig för allmän beskådan. För utan följare, utan kommentarer, utan likes, osv, skulle hon kanske inte posta lika mycket.

Vem har sagt att jag eller flashback tror att vi kan hjälpa henne?
Alla i denna tråd verkar ju vilja att hon ska få hjälp genom vården.

Och det är ju Pia själv som lägger ut sig själv för Allmänt Beskådande. 42.7K följare på tiktok, 4 920 prenumeranter på youtube. På dessa plattformar är det Pia själv som lägger ut allt om sitt liv för allmän beskådan, även om denna tråd på flashback raderades skulle hon fortsätta lägga upp där för allmän beskådan.
Hon behöver hjälp, men den hjälpen är inte genom att radera en flashback tråd, den hjälpen är inte genom följare eller kommentarer på hennes plattform, den hjälpen hon behöver kan man endast få ifrån professionell sjukvård.
Citera
2023-02-04, 18:37
Medlem
88SONs avatar
Citat:
Hon är friskförklarad av psyk. Kan inte bli bättre omdöme

Det blev väl Lennart Bladh också?

Och vi vet ju hur det slutade, ser många liknelser faktiskt
Lennart blev också tvångsintagen, släpptes sedan ut dagen efter. Och så fortsatte resan
Citera
2023-02-04, 18:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 88SON
Det blev väl Lennart Bladh också?

Och vi vet ju hur det slutade, ser många liknelser faktiskt
Lennart blev också tvångsintagen, släpptes sedan ut dagen efter. Och så fortsatte resan

Men han hamnade väl på psyket igen? Kan inte riktigt hela historien
Citera
2023-02-04, 18:56
Medlem
Citat:
1. hoppas inte du har egna barn om du tror att enda sättet att få ett barn att tvätta sig är att själv tvätta barnet. En normalt förälder som har en 12 åring som inte tvättar sig börjar med "varför vill du inte duscha?" och se om det finns en orsak som man kan göra något åt.
Och är barnet bara ovillig/envis så skickar man in barnet i badrummet och sitter utanför och låter inte barnet komma ut förens det har duschat.

2. det kanske inte är någon lag på att man måste hjälpa barnen med läxorna, men en normal förälder vill att barnen ska klara skolan och gå ut med godkända betyg.

4. Absolut att hon får ha sex, men tycker du det är rimligt att knulla och kissa på sin partner när barnen är hemma och kan höra allt?
Tycker du det är rimligt att barnen ser sin mamma komma hem svin full med en ny kille varje vecka, och vingla in till sovrummet, för att sedan höra din mamma knulla med den nya killen?
Är det säkert för barnen att ta hem främmande okända män man aldrig träffa tidigare? speciellt när mamman är full och har svårt att skydda sina barn emot denna främling om det skulle behövas?

5. Hon filmar runt i sin lägenhet, så ja man har sett alla rum och alla möbler. Du har sett 1 säng, troligen pias säng som är ca 90 cm, är den lagom stor för en mamma att sova i med 2 barn, speciellt när mamma vill knulla okända män i samma säng?

Ha ha ha mina barn är vuxna och utflugna. Deras hygien är helt ok 😂

Det är inte föräldrarnas ansvar att barnet ska klara skolan. Det är skolans + politikernas ansvar. Ansvar som brister på som fan. Svensk skola är ett skämt. Svenska lärare är ett skämt. Svenska politiker är ett skämt.

Har du källa och bevis på att Pia har knullat
Män framför sina barn? Har du varit där tittat på?

Pia har fler möbler. Har man följt henne från start så har man sett dom. Sluta utöva förtal. Och hittepålek. Och låt dina barn sköta sin egen hygien. Du ska varken duscha eller borsta tänderna på en 12 åring. Det ska dom klara själva.
Citera
2023-02-04, 18:58
Medlem
88SONs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Abzo22
Men han hamnade väl på psyket igen? Kan inte riktigt hela historien

Lite OT men ja, dock minst ett år efter att han blev frisläppt som Pia blev nu, efter det blev allt bara värre och värre. Samma sak där, skilsmässa, tappat barnen och jobb, paranoia och konspirationstankar samt mycket kontakt med unga på nätet via Instagram och snap, nu Tiktok.
Citera
2023-02-04, 18:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Romanche92
Du glömde att nämna att hon inte heller tvättar i tvättstugan för att hon vill undvika sina grannar så hon tvättar sina kiss kläder i i badkaret med ättika samt att hennes barn hade tydligen sovit på madrasser 💀...

Hennes son har ju sagt till skolan sagt att den bästa måltiden de får om dagarna är skolmaten eftersom att de äter bara Potatis hemma hos Mamma Pia.

Du kan ju tänka dig när Mamma Pia drar hem random män till sitt hem och dricker sin Vodka eller vin om dagarna och pökar dem i rummet bredvid medans barnen är näst intill. Hon visar hur hon beter när blir kåt på Tiktok med, att vara 8-13 år gammal och se sin mamma stå framför ögona och ta på sina kärring pattar och ölmagen ärrar vilken jävla själ som helst men definitivt ärrar det mer ett barn.

Givetvis får man vara totalt hjärndöd I Sverige ifall man vill det ser man på nästan vilket jävla Sos fall som helst i Sverige, det är nog ingen som ifrågasätter det, men när det handlar om barnen så är man lika efterbliven som Pia ifall man tycker att hon ska ha delad vårdnad med Pappan som Pia själv.

Jag har märkt att det kommer in vissa Sos fall i tråden och försvarar ett betande som Pia har mot barnen antagligen är de lika hjärndöda som henne.

Nej du ljuger! Hennes son sa i skolan att favoritmat är potatis hos mamma. Det andra har du själv lagt till. Vilket stolpskott!
Citera
2023-02-04, 19:00
Medlem
Citat:
Ha ha ha mina barn är vuxna och utflugna. Deras hygien är helt ok 😂

Det är inte föräldrarnas ansvar att barnet ska klara skolan. Det är skolans + politikernas ansvar. Ansvar som brister på som fan. Svensk skola är ett skämt. Svenska lärare är ett skämt. Svenska politiker är ett skämt.

Har du källa och bevis på att Pia har knullat
Män framför sina barn? Har du varit där tittat på?

Pia har fler möbler. Har man följt henne från start så har man sett dom. Sluta utöva förtal. Och hittepålek. Och låt dina barn sköta sin egen hygien. Du ska varken duscha eller borsta tänderna på en 12 åring. Det ska dom klara själva.

Hon har själv sagt i en video att hon tar hem män och har sex och det är inget konstigt för par som lever ihop har också sex.

Som förälder har man ett ansvara att se till att ens barn borstar tänderna och duschar
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in