Citat:
Ursprungligen postat av
NoMoreTears77
Det blir verkligen tydligt , hur djupt nedgången hon måste vara, när du radar upp det så där. Jag förstår att anhöriga försöker gripa in. Om detta var er syster, dotter, ex- fru, skulle ni låta henne exploatera sig själv i offentligheten , skada sig själv på detta vis ? Hon utsätter sig själv för oerhörda risker, i och med att visa upp sig själv i olika gränslösa sammanhang. Det är direkt livsfarligt. Det drar till sig individer som kan vara både djupt störda och onda, som ser en chans att utnyttja henne. Hon framstår ju som väldigt sårbar och labil. Har ingen koll på någonting. Beter sig förvirrat. Lever i misär.
Verkar sjuk. Är alkoholiserad.Och nu utan ytterdörr !
Ja precis. Till hennes fördel dock är väl att hon är så pass avskräckande och inte direkt har något att erbjuda den som eventuellt vill utnyttja henne så jag tror faktiskt att sannolikheten är låg på just den punkten.
Vad jag nästan finner mest oroväckande i hennes beteende är hur hon per default motsätter sig precis allt som någon från omgivningen säger. När det skulle bytas fönster i hennes lägenhet så ville hon absolut inte göra det. Försöker skolan eller kronofogden kontakta henne så svarar hon dem inte för de kontaktar henne på "fel sätt". Om folk talar om för henne att rå köttfärs kanske inte är så bra att äta så börjar hon plötsligt äta det i varje live. Om någon påpekar att hennes kläder är för små så går hon och köper ännu mindre kläder. När hon får förklarat för sig att hon kan få rättshjälp via hemförsäkringen så skriker hon högljutt om hur hon inte har råd med advokat.
Skulle någon säga till henne att hon måste äta så skulle hon sluta äta tills hon dog. Jag är helt säker på det.
Ärendet med kronofogden hade inte varit omöjligt för henne att lösa men hon sätter sig i en situation där hon vägrar vara någon annan människa till mötes och förlorar hellre barn och hem än att helt enkelt göra det som krävs.
Det talar dock för att hon aldrig får igen barnen heller, särskilt nu när en LPT som kanske var hennes enda räddning gled henne ur händerna. Det är ändå lugnande på något vis.