Citat:
Ursprungligen postat av
adina
Pappan hade psykiska problem pga krig och våldet i hemmet var att slå sönder inredning , han fick rättspsyk för detta och ansågs frisk efter 1 år . Det ska alltså vara obehandlad trauma efter krig hos honom
Sonen växte upp i Mellansverige och varför det inte var något umgänge är oklart Det är ju inte ovanligt att pappor när de skaffar ny familj överger den gamla så även en mamma kan göra så
Men då är det väl samma pappa till alla tre barnen?? Eller har biomamman haft 2 karlar med samma psykiska problem? Du sa ju att det fanns en äldre halvbror som kom tillbaka som 18-åring till mammans hem, och förgrep sig på en 11-12-åring, tillika halvsyster? Undrar hur och var han blev så psykskadad?? På något annat fosterhem??
Min mormor som var polsktyska, var starkt traumatiserad av andra världskriget, hon hade inga direkta psykproblem eller slog sönder inredning. Däremot dövade hon sitt trauma med alkohol, och trauman efter krigsupplevelser går ALDRIG över.
Nej, det där tror jag inte ett dyft på, och jag ställer mig än mer frågande hur han fått tillbaka vårdnaden om han vårdats på rättspsyk, det skulle absolut INTE förekomma idag. Att bioförälder har vårdats på rättspsyk, eller bara haft en psykkontakt på en timme är en stor anledning till att LVUa barnen och sedan vårdnadsöverflytt av barn, så fungerar socialtjänsten idag.
Bor du i någon liten byhåla där soc inte riktigt kan uppföra sig som dom vill, eller vad?? Annars måste du ta av dig de rosa glasögonen......