2023-02-04, 12:22
Medlem
Blir att jag byter sorter ibland. Men nu har jag köpt Svensk Starköl 5,1% några gånger och tycker den är bra.
Citera
2023-02-04, 13:55
Medlem
Neksnors avatar
https://www.gp.se/livsstil/två-dagar...-öl-1.90870982
Citat:
I höstas skrev jag här om Systembolagets billigaste öl. Om sådana som kostar runt tio kronor per burk. Men det finns faktiskt ännu billigare bärs. Som en läsare påpekade får man mer maltdryck för pengarna om man i stället köper lågprisöl i halvlitersburk.

Då blir literpriset nämligen lägre.
I testet:
Millenium
Stockholm Fine Festival Beer
Kung
Crocodile Original
Sofiero Original
Three Hearts Premium Lager

Högsta utdelade betyget, 3/5, fick Millenium, Kung och Sofiero Original. Alla sorterna kostar 13-14 kr per burk, högst YPK har Stockholm Fine Festival Beer (19,92 Procentcentiliter/krona).

Osäker på om/när jag testat de nämnda sorterna, men med Sofiero gick det ganska lätt att komma till stadiet där smaken inte spelar så stor roll. En orsak kan vara det sociala sammanhanget.
Citera
2023-02-04, 14:08
Medlem
Farfarsfars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neksnor
https://www.gp.se/livsstil/två-dagar...-öl-1.90870982

I testet:
Millenium
Stockholm Fine Festival Beer
Kung
Crocodile Original
Sofiero Original
Three Hearts Premium Lager

Högsta utdelade betyget, 3/5, fick Millenium, Kung och Sofiero Original. Alla sorterna kostar 13-14 kr per burk, högst YPK har Stockholm Fine Festival Beer (19,92 Procentcentiliter/krona).

Osäker på om/när jag testat de nämnda sorterna, men med Sofiero gick det ganska lätt att komma till stadiet där smaken inte spelar så stor roll. En orsak kan vara det sociala sammanhanget.

Millennium är en vanlig, neutral och god lager som jag köper emellanåt. Känns inte budget utan en alldeles utmärkt allround.

Crocodile dricker jag ibland iskall på sommaren. Samma med den, fast sämre än Millennium.

Kung och Three Hearts smakar fan. Sofiero har också nån äcklig bismak.
Citera
2023-02-07, 19:14
Medlem
ekerilars avatar
Jag smakade nyligen "Guldkällan". Jag tyckte inte att det var något större fel på den.
Citera
2023-02-18, 10:36
Medlem
KattKorvens avatar
"BRON". En ganska billig IPA i 50cl glasflaska. 19:90 och 5.6%. Ganska "bred" och lite mörkare smak. Inte citrusfrisk men beskan finns där. Passar mkt bra till salt och fet mat och är god i sig själv också. Min standarddryck nuförtiden när man vill ha öl. Lager är numera helt ointressant efter att man började flukta på vad som finns i IPA-hörnan
Citera
2023-09-06, 19:27
Medlem
thebandit777s avatar
Provade alla Systembolagets billiga starköl med standardstyrka (5.2 - 5.3).

Alla var drickbara utom en - Sarek. Fy helvete, smakar som att ett ebola-offer har pissat i burken. Nåt gick rejält snett under bryggningen...
Citera
2023-09-07, 22:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av thebandit777
Provade alla Systembolagets billiga starköl med standardstyrka (5.2 - 5.3).

Alla var drickbara utom en - Sarek. Fy helvete, smakar som att ett ebola-offer har pissat i burken. Nåt gick rejält snett under bryggningen...

Jag köper ofta Sarek och tycker den är bland de bättre i den billigare prisklassen men smaken är förstås olika.

Eller om du fick en bukr som det var något fel på?
Citera
2023-09-07, 23:16
Medlem
thebandit777s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av billy5
Jag köper ofta Sarek och tycker den är bland de bättre i den billigare prisklassen men smaken är förstås olika.

Eller om du fick en bukr som det var något fel på?

Jag tänker fan inte prova en till!
Citera
2023-09-07, 23:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av thebandit777
Jag tänker fan inte prova en till!

Ok förstår dig.
Citera
2023-09-07, 23:33
Medlem
Köpte några Dansk fadöl när jag handlade senast. Men de var inget vidare så de hoppar jag över.
Då är Svensk starköl bättre eller Pripps blå.
Citera
2023-09-08, 06:14
Medlem
Mr.Pizzarellis avatar
Chopping block är en helt ok billigare öl som klockar in på 11,90+ pant.

Guldkällan 5,7% (den svarta burken) har blivit min go to fulöl 10,90+pant

Annars tycker jag att dom flesta billigare standardlager och pilsner på systemet går alldeles utmärkt att dricka.
Citera
2023-09-08, 07:28
Medlem
Brukar läsa bak på burken när jag ser nån ny "Bryggkälla" "Punkbira" "Mästerlager" eller vad de kan heta. Oftast står det då bryggd av Åbro, Spendrups eller nått annat stort bryggeri. Och man fattar att det är samma öl i alla burkar. Bara annat namn.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in