2023-02-03, 23:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
"Högfungerande" är ett ord som inte går ihop med barn med diagnoser. Ett barn med diagnos/diagnoser har problem med en, (oftast) flera saker i vardagen, det är ju därför som de diagnostiseras.

Eller vaddå, måste man stoppa denna familjens diagnosbarn från att göra för mycket läxor, ligga för långt fram i skolarbetet eller städar de för mycket hemma, hjälper till för glatt och gärna??

Vuxna kan ha högfungerande autism, aspergers, men det är för att de tagit universitetsexamen och kan eller har skaffat ett bra jobb. jag har nog aldrig hört talas om högfungerande ADHD, ADD......

Jag har absolut ingen aning vad skribenten i inlägg 4139 refererar till när hen skriver högfungerande barn .
Citera
2023-02-03, 23:51
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trulse53
Jag har absolut ingen aning vad skribenten i inlägg 4139 refererar till när hen skriver högfungerande barn .

Nej, det förstår jag, det var mer riktat mot sillstop eller vad nicket kallar sig för......som försvarar barnamodern hela tiden.
Citera
2023-02-03, 23:57
Medlem
Citat:
Nej, det förstår jag, det var mer riktat mot sillstop eller vad nicket kallar sig för......som försvarar barnamodern hela tiden.

Dessutom snurrar ju silop in ett nytt ord i sammanhanget , högreflekterande barn
Senast redigerad av Trulse53 2023-02-04 kl. 00:00.
Citera
2023-02-04, 00:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av silopsilop
Att barnen som små robotar upprepar samma sak som andra som inte ens varit i närheten av Bella och familjen berättar att både dom och barnen upprepar det Lukas säger
Och det mesta är inte sant.
Det mesta handlar om att Lukas vill utmåla sig som den viktiga personen och alltings hjälte.
Ingen har sett det Lukas påstår.
Ingen kan vittna om det.
För dom upprepar bara vad Lukas sagt och dom gör som barnet dom uppger Lukas som källa.
Det är ju dessutom inte första gången Lukas försöker äga och manipulera sin omgivning. Det är bara första gången han dödar ett barn.

Om barnen nu barnen säger saker som Lukas sagt, då är de väl en indikation på att deras mamma varit för frånvarande. Annars bör dom väl ta hennes parti. Inte vilja bo kvar om hennes kille flyttar osv. Dessa två barnen har alltså större anknytning till mammas nya kille än vad dom har till henne själv. Barn är inte dumma, hade dom känt sympati för sin mamma så hade det kommit fram. Alltså så är hon så pisskass värdelös mamma att hennes barn inte vill bo kvar om hennes pojkvän flyttar.
Men dom äldre och smartare också. Dom kommer förstå mer å mer att deras mamma älskar sig själv mest i hela världen.
Citera
2023-02-04, 00:47
Medlem
silopsilops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amazinglove
Högreflekterande? Vart får du det ifrån?

Att han skulle döda J som hämnd är långsökt. Varför inte döda hennes andra barn då så hans egna får leva vidare? Och varför på morgonen, varför inte direkt när hon åker på söndagseftermiddagen?

Nej har nån av dem gjort något är min gissning på frustration och inte uppsåt.

Ingen av oss vet hur verkligheten var så hoppa ner från dina höga hästar. Alla här spekulerar, antar och gissar.
Ni anser ju att två småbarn ska ha koll på allt som Lukas behöver göra av egen reflektion sånt som inte ens vuxna inser förrän det behöver ta hand om barn i hemmet.
Jag säger att Lukas tubbat dem
Ni säger att barnen sett själva och då måste dom ha en diagnos som gör dem högreflektiva

Dom andra barnen skulle Lukas inte våga röra för då hade Johan eller Robin dödat honom på ett eller annat sätt.
Du rör inte deras barn.

Det är inte ett dugg långsökt att han dödar J för att hämnas på Bella
Det är den absolut vanligaste orsaken när män dödar barn
Citera
2023-02-04, 01:14
Medlem
silopsilops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Sweeeden
Om barnen nu barnen säger saker som Lukas sagt, då är de väl en indikation på att deras mamma varit för frånvarande. Annars bör dom väl ta hennes parti. Inte vilja bo kvar om hennes kille flyttar osv. Dessa två barnen har alltså större anknytning till mammas nya kille än vad dom har till henne själv. Barn är inte dumma, hade dom känt sympati för sin mamma så hade det kommit fram. Alltså så är hon så pisskass värdelös mamma att hennes barn inte vill bo kvar om hennes pojkvän flyttar.
Men dom äldre och smartare också. Dom kommer förstå mer å mer att deras mamma älskar sig själv mest i hela världen.
Brottsmålet handlar inte om huruvida hon varit en bra mamma eller inte utan om vem som dödat barnet.
Pojkarna har två trygga människor (föräldrar) i sitt liv och det är Johan och Robin inte Lukas.
Bella älskar sina barn men har inte hela tiden varit en stabil förälder.
Hon tappade det framförallt sista veckorna när hon bara ville bli av med Lukas.
Bella har inte dödat något barn.
Det är Lukas som gjort det och är åtalad för det.
Citera
2023-02-04, 01:22
Medlem
silopsilops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Sweeeden
Alltså du är tvärslut i skallen 😂
Du blev nog väckt med skakningar under din uppväxt
I så fall gick jag ju igenom en del av det J fick utstå och pratar utifrån erfarenhet.
Lukas är skyldig
Citera
2023-02-04, 01:26
Medlem
silopsilops avatar
Citat:
"Högfungerande" är ett ord som inte går ihop med barn med diagnoser. Ett barn med diagnos/diagnoser har problem med en, (oftast) flera saker i vardagen, det är ju därför som de diagnostiseras.

Eller vaddå, måste man stoppa denna familjens diagnosbarn från att göra för mycket läxor, ligga för långt fram i skolarbetet eller städar de för mycket hemma, hjälper till för glatt och gärna??

Vuxna kan ha högfungerande autism, aspergers, men det är för att de tagit universitetsexamen och kan eller har skaffat ett bra jobb. jag har nog aldrig hört talas om högfungerande ADHD, ADD......
Jag skrev högreflektiv inte högfungerande.
Högfungerande är däremot en diagnos som barn kanfå i kombination med t ex autistiska diagnoser-
Att du inte vet det berättar hur djupt okunnig du är på området
Senast redigerad av silopsilop 2023-02-04 kl. 01:28.
Citera
2023-02-04, 01:37
Medlem
Citat:
Brottsmålet handlar inte om huruvida hon varit en bra mamma eller inte utan om vem som dödat barnet.
Pojkarna har två trygga människor (föräldrar) i sitt liv och det är Johan och Robin inte Lukas.
Bella älskar sina barn men har inte hela tiden varit en stabil förälder.
Hon tappade det framförallt sista veckorna när hon bara ville bli av med Lukas.
Det är Lukas som gjort det och är åtalad för det.

Så du håller alltså med om att Isabella är en dålig mamma? Du räknar inte ens in henne som en av de trygga människorna i barnens liv, utan nämner pappan och exmaken.

Så kan vi vara överens så långt?
Citera
2023-02-04, 01:54
Medlem
silopsilops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hjarnsubstans
Så du håller alltså med om att Isabella är en dålig mamma? Du räknar inte ens in henne som en av de trygga människorna i barnens liv, utan nämner pappan och exmaken.

Så kan vi vara överens så långt?
Det har jag sagt hela tiden.
Att hon är inte en ultimat mamma men hon är en bättre förälder än Lukas
För hon har inte dödat något barn
Att pojkarnas trygga punkter är Johan och Robin har jag sagt hela tiden ni har bara valt att inte se det utan gått på med era irrelevanta påhopp på Bella.
Dom håller jag fortfarande inte med om.
Citera
2023-02-04, 02:05
Medlem
Kellywomans avatar
Citat:
Det har jag sagt hela tiden.
Att hon är inte en ultimat mamma men hon är en bättre förälder än Lukas
För hon har inte dödat något barn
Att pojkarnas trygga punkter är Johan och Robin har jag sagt hela tiden ni har bara valt att inte se det utan gått på med era irrelevanta påhopp på Bella.
Dom håller jag fortfarande inte med om.

Det är stor skillnad på vad du uttrycker att hon inte är den ultimata mamman
Hon är en vidrig, manipulativ, självisk mamma som helt skiter i sina barn.
Jo Lukas var en mycket bättre förälder som tog hand om barnen, städning, tvätt, hund, höns, kaniner mm

Vem det än är av dem som skakat J så hoppas jag den åker dit. Att skaka ett barn så det avlider är fruktansvärt och antagligen har lilla J lidit under extremt lång tid vilket är en avskyvärd tanke. Jag tror inte ett dugg på att detta är hunden.
Och nej, du behöver inte påminna mig att det är L som står åtalad och inte I. Båda borde isåfall dömas i samförstånd för de har ett garantansvar. Fast det ordet vet ju inte I vad det betyder
Citera
2023-02-04, 02:48
Medlem
rubin22s avatar
Citat:
Jag skrev högreflektiv inte högfungerande.
Högfungerande är däremot en diagnos som barn kanfå i kombination med t ex autistiska diagnoser-
Att du inte vet det berättar hur djupt okunnig du är på området
Finns inget som heter högreflektiv i samband med barn.
Är väl du som är okunnig?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in